Beantwoord

Decoder start met storing op laatst gekozen zender

  • 26 April 2024
  • 8 reacties
  • 52 keer bekeken

k heb een klacht die eigenlijk al een paar updates geleden is ontstaan. Als ik nu de decoder aanzet is per definitie de zender die als laatste gekozen was de eerste die verschijnt echter.... sinds die update (naar ikmsxhat 3-4 weken geleden) altijd met storing in beeld en geluid (hakkelend geluid en geen beeld). 

Kan daar nu eens iets aan gedaan worden?

DIW7022 decoder

OS Android 14 firmware 0.28.0

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 April 2024, 20:26

Bekijk origineel

8 reacties

Met welke zender start ie doorgaans op? Al eens een andere zender geprobeerd. 

Hier zet ik 'm altijd uit op een radio zender opdat ik 's morgens de televisie niet aan hoef te zetten. 

Dat verschilt per dag. Het is nl de zender waarmee wordt afgesloten de vorige keer.

Hmm. Zelfs als ik uitzet op tv zender en ie daarop aan gaat is het hier goed. 

Al de ontvanger eens herstart? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Marc KW, wat flauw dat het opstarten telkens eerst zo'n slechte beeld- en geluidskwaliteit laat zien 🙁 Trekt dat uit zichzelf weer bij? Of moet je bijvoorbeeld even naar een andere zender zappen voordat beeld en geluid dan weer normaal zijn?

Al de ontvanger eens herstart? 

Mocht je dit nog niet geprobeerd hebben, zou je dat dan alsnog willen doen? Vaak zorgt het opnieuw opstarten van de ontvanger er voor dat dit soort vreemde problemen verdwijnen!

De enige remedie die werkt is overstappen naar een andere zender en dan weer terug.

Ik heb al van alles geprobeerd. Opnieuw opstarten van de dexoder helpt ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ok duidelijk @Marc KW, jammer dat een herstart niks verandert aan deze situatie. Zou je de ontvanger dan nu een 'frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software volledig opnieuw ingeladen en ik hoop dat dit de ontvanger van z’n ochtendhumeur afhelpt!

Reputatie 7
Badge +20

Hoe staat het er nu voor @Marc KW? Heeft de 'frisse start’ geholpen?

Hallo,

Nee, ik heb nog geen fabrieksreset doorgevoerd. Ben blij dat net alles is ingesteld.

Ga het binnenkort eens doen als ik meer tijd heb.

Daarna geef ik erugkoppeling.

Reageer