Beantwoord

Defect kastje?

  • 30 June 2020
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

Badge

@Kpn 

Ons kastje ontvangt niet meer lijkt het wel.

In eerste instantie kon je wel de blauwe gidsbalk zien maar verder niet. 
met de afstandsbediening het menu openen lukt ook niet.

Diverse keren alles gereset door stroom eraf te halen van zowel het kastje als het modem, helaas zonder resultaat.

Toen software verwijderen gedaan echter bij het opstarten blijft hij op 20% hangen en het balkje sofware downloaden blijft leeg.

De andere twee kastjes in huis werken wel gewoon.

Gebeld met KPN die gaf enkel aan dat ons modem verouderd is en stuurt een nieuwe, maar ik betwijfel of dit het probleem van het kastje nu is. Tijdje terug hadden we exact hetzelfde probleem, maar s morgens deed alles het toen gewoon weer. Het lijkt dus wel een probleem van KPN te zijn.
 

(Wij hebben wel alle poorten op ons modem in gebruik, plus een verbindingsset van 3 stuks, 1 bij het modem en 2 voor TV )

 

icon

Beste antwoord door Rean79 7 July 2020, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Als de 2 andere  gewoon werken, is het geen probleem bij KPN. 

Hoi @Rean79 . Hoe is het 'probleemkastje’ aangesloten? Met een lange kabel vanaf de experiabox? Of via een draadloze verbindingset. 

Ik wil je sowieso adviseren om één lange kabel te gebruiken. Mocht het dan nog niet lukken, wil ik dat graag weten.

Badge

Ik denk dat het aan de verbindingsset lag waar het kastje op is aangesloten. Deze uit en weer in het stopcontact gedaan en hij deed het weer.

Overigens zijn deze intussen zwaar verouderd. Eind deze maand komt er een monteur langs dit ivm met een verhoging van ons internet en dan vraag ik gelijk of hij de nieuwste set voor ons wil aansluiten. Intussen ook een nieuw modem ( ( laatste model )en dit is al een stuk sneller dan merk ik.

Ons vorige modem en de verbindingsset is in 2010 aangesloten en intussen behoorlijk verouderd dus.

Fijn dat het opgelost is en dat je een monteur krijgt. Tien jaar is inderdaad wel lang voor dat soort apparaten. 

Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust.