Beantwoord

Deze zender is alleen thuis beschikbaar, terwijl ik thuis ben.

  • 25 March 2020
  • 13 reacties
  • 440 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben thuis en kijk tv via de (Telfort) I-tv app op een i-pad en ben verbonden met de “thuis-WiFi”. Hoewel ik dus thuis ben krijg ik bij een aantal zenders de melding dat deze alleen thuis beschikbaar is. Kunt u dit verhelpen?

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

 

 

Rob

icon

Beste antwoord door PeterG 27 March 2020, 12:52

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @R.J. Vijn ,

Voor een aantal zenders heeft KPN niet de rechten om deze zenders te vertonen via de app. Je kunt die zenders dan ook alleen naar rechtstreeks via jouw ontvanger bekijken. 
 

Beste Noordzee,

 

Geldt dit ook voor zenders als België Een, Canvas en BBC? Deze zou ik toch ook via de app thuis moeten kunnen kijken? Bij bijv. de Duitse zenders staat dat deze alleen via de tv-ontvanger zijn te bekijken.

Reputatie 7
Badge +28

Verwijderd.

Beste Noordzee,

 

Ik waardeer je hulp zeer, maar maak je zelf ook gebruik van de app? Zo ja, zou je eens kunnen testen of jij BBC 1 wel kunt zien? Ik zie namelijk andere topics over hetzelfde probleem waar een KPN-moderator (@Natasja) op reageerde die dit probleem (h)erkent en hier een oplossing voor heeft.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @R.J. Vijn,

Excuses , De BBC zou Normaliter wel moeten lukken. Wellicht helpt uitloggen op de app en daarna opnieuw Inloggen.

Maar dan kan het zomaar zijn dat bepaalde programma’s niet via de app mogen worden uitgezonden. 
 

(Ik was in de war met terugkijken/begin gemist, dat is met de BBC niet mogelijk.)

Goedemorgen @Noordzee

Helaas, had ik al geprobeerd (ook de app verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen). Weet jij toevallig of er ook mensen van KPN meelezen en evt. helpen?

Reputatie 7
Badge +28

Jazeker,  er komt hier vanzelf een moderator langs. Vanwege de drukte kan dit wel enkele dagen duren. 

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt hier alvast een reactie teruglezen van een moderator over de Vlaamse zenders:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zenderaanbod-kpnitv-waarom-werken-de-belangrijkste-zenders-canvas-en-een-niet-buiten-de-deur-op-de-ipad-469738

Reputatie 7

De Belgische en Britse publieke zenders zijn thuis gewoon via de KPN iTV app te bekijken.

Ik neem aan dat dit voor de Telfort iTV app niet anders zal zijn.

Ik vermoed dat de adminstratieve koppeling tussen jouw Internet abonnement en TV abonnement verloren is gegaan waardoor het iTV platform niet kan vaststellen dat je vanaf jouw thuisnetwerk verbinding maakt.

Dit is een probleem dat bij KPN ook wel eens voor komt en dan met name na wijziging van het Internet abonnement. Ik heb het zelf een paar jaar terug ook mogen ervaren.

In dat geval zal een Telfort moderator er voor moeten gaan zorgen dat die administratieve koppeling weer hersteld gaat worden.

Je kunt hier alvast een reactie teruglezen van een moderator over de Vlaamse zenders:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zenderaanbod-kpnitv-waarom-werken-de-belangrijkste-zenders-canvas-en-een-niet-buiten-de-deur-op-de-ipad-469738

Thanks @Noordzee 

 dit bevestigt dus mijn verhaal dat ik ze thuis moet kunnen zien. 

 

De Belgische en Britse publieke zenders zijn thuis gewoon via de KPN iTV app te bekijken.

Ik neem aan dat dit voor de Telfort iTV app niet anders zal zijn.

Ik vermoed dat de adminstratieve koppeling tussen jouw Internet abonnement en TV abonnement verloren is gegaan waardoor het iTV platform niet kan vaststellen dat je vanaf jouw thuisnetwerk verbinding maakt.

Dit is een probleem dat bij KPN ook wel eens voor komt en dan met name na wijziging van het Internet abonnement. Ik heb het zelf een paar jaar terug ook mogen ervaren.

In dat geval zal een Telfort moderator er voor moeten gaan zorgen dat die administratieve koppeling weer hersteld gaat worden.

Dank je @wjb 

Dan is het nu dus afwachten tot een moderator zich er mee gaat bemoeien. 

Aangezien dit Telfort Thuis betreft zul je je toch moeten wenden tot hen. De KPN moderators hier kunnen nog niet bij de abonneegegevens van Telfort Thuis klanten. En zijn hier voor Telfort Thuis dus net zo “nuttig” als de superusers.

Telfort
Forum forum.telfort.nl
Telefoon 0900 9596 (14 cent + 14 cent per minuut)

Nota Bene!
Probeer het eens via de KPN ITV app. Dat schijnt al te werken voor Telfort klanten.

 

Nota Bene!
Probeer het eens via de KPN ITV app. Dat schijnt al te werken voor Telfort klanten.

@PeterG ,

 

Ik las er in eerste instantie overheen…… Geniaal, het werkt!

 

Kpn i-tv app in plaats van Telfort i-tv app, daar was ik zelf nooit opgekomen.

 

Nogmaals bedankt allemaal @Noordzee , @wjb en @PeterG  voor het meedenken.

 

Groet,

 

Rob

Geniaal

Ach… :blush:

Reageer