Discussie: Netflix schokkerig vanwege framerate

  • 25 January 2020
  • 58 reacties
  • 5665 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +6

 

@wjb Zou dat wellicht iets te maken hebben met de motionflowdie Sony gebruikt voor de apps op android tv? Zie onderstaande link

https://itstillworks.com/adjust-frequency-sony-bravia-39307.html

 

Edit: Als ik even verder google speelt Sony alle materiaal af op 60hz of 120. Omdat Netflix 24p is en je 24 goed kunt delen door 60= 2,5 zie je de judder niet op je tv. Zolang alles goed deelbaar is door 2 of 2,5 is het judder effect minimaal. Alleen de 50hz van het kpn kastje speelt daardoor niet lekker af op je tv. 

@wjb Zou je eens de Deense serie Rita (50hz materiaal) willen afspelen op je Sony en dan seizoen 4, aflevering 1, vanaf ongeveer minuut 8 dat je het rode autootje door je beeld ziet rijden? Op het KPN kastje speelt dit vloeiend af omdat het 50hz materiaal is. Ik ben benieuwd of dit ook vloeiend afspeelt op de app op de tv.

In alle situaties is mij een ding duidelijk de oorzaak is dan mogelijk de framerate. Ik heb nog nergens onomstotelijk bewijs gevonden dat wij hier dit ook in 24 fps of andere rates aangeboden krijgen.

Of de producenten de filmmaatschappijen dat nu wel of niet zo massaal voor TV producties gebruiken is ook niet van belang.

In alle gevallen lijdt het terug maar de gebruikte hardware. Hier gaat het specifiek over Netflix ik heb ook Prime en Disney+ ook daar valt mij dit niet op of ik vind het niet storend genoeg. 

Veel zit in de beleving.

@pietheingrun zie de aanvulling.

Ik heb net de bewuste vogels bekeken. Wat mij hoe dan ook opvalt die zijn niet echt gewoon vormen die over het beeld gaan zelfs een zwevende vogel ziet er anders uit. Duidelijk CGI of wat dan ook dat zal weer extra consequenties hebben.

Verschil via de Arris of de Samsung is aanwezig  mogelijk enkel merkbaar omdat ik er bewust naar keek en het wou zien. Ook op de Samsung leek er een klein hapertje te zijn. Op korte afstand als je naar 1 object kijkt inderdaad merkbaar. Is dit een 'normale' manier om te kijken? Niet in mijn beleving. Als je er bewust naar kijkt is het op 3 meter ook te zien let wel dan kijk ik bewust naar 1 vogel.

De openings scene viel in beide gevallen niks storends op.

Reputatie 7
Badge +6

@Galdor68 Vind jij het voorbeeld van Ozark, seizoen 1 aflevering 3, de haperingen in de opening scene met de drone over het bos en de vliegende vogels op het kpn kastje niet storend?

@Galdor68 Vind jij het voorbeeld van Ozark, seizoen 1 aflevering 3, de haperingen in de opening scene met de drone over het bos en de vliegende vogels op het kpn kastje niet storend?

Niet storend genoeg.

Ik heb dezelfde scene op mijn tablet gekeken kijk afstand 20 tot 30 centimeter. Ook daar nu ik er bewust op let gaat het niet supervloeiend.

De langere opstart tijd van de app op de Arris ten opzichte van de TV vind ik veel storender.

Op de tablet lijken het tenminste wel echte vogel vormen.

Reputatie 7

Edit: Als ik even verder google speelt Sony alle materiaal af op 60hz of 120.

Het Europese model heeft een refresh rate van (een veelvoud van) 50Hz.

 

In alle situaties is mij een ding duidelijk de oorzaak is dan mogelijk de framerate. Ik heb nog nergens onomstotelijk bewijs gevonden dat wij hier dit ook in 24 fps of andere rates aangeboden krijgen.

Ik hoef ook geen onomstotelijk bewijs, ik heb aan de hoeveelheid hits op Google en mijn eigen waarnemingen meer dan voldoende grond om dit voor waar aan te nemen.

 

Hier gaat het specifiek over Netflix ik heb ook Prime en Disney+ ook daar valt mij dit niet op of ik vind het niet storend genoeg. 

Veel zit in de beleving.

Ik denk dat er best veel mensen zijn die dit niet vinden opvallen, maar er zijn er waarschijnlijk ook best veel die dit haperen storend vinden. Ik behoor tot die laatste groep.

Veel zit in de beleving. :wink:

Ik stoor me mee meer aan onnodig inzoomen en andere zaken. Reflecties in spiegels van de cameraman continuiteit mooi voorbeeld de filmposter waar de ooglap van Samuel Jackson verkeerd zat. Ik kijk voor het verhaal.  Als je naar elk detail kijkt geniet je niet van de film. Neem de koffiekop in Game of Thrones toen ik het wist ging ik er bewust opletten, anders was het me vermoedelijk niet eens opgevallen. 

 

Reputatie 7

​​​Zou je eens de Deense serie Rita (50hz materiaal) willen afspelen op je Sony en dan seizoen 4, aflevering 1, vanaf ongeveer minuut 8 dat je het rode autootje door je beeld ziet rijden? Op het KPN kastje speelt dit vloeiend af omdat het 50hz materiaal is. Ik ben benieuwd of dit ook vloeiend afspeelt op de app op de tv.

Dat autotje rijdt vloeiend door het beeld op mijn Sony.

@Kpn

Onlangs overgegaan wegens verhuizing van Ziggo naar KPN TV met bijbehorende  Arris VIP5202.
Ik constateer dat het hier beschreven probleem ‘schokkerig beeld Netflix” nog steeds niet door KPN is opgelost. Ziggo had hetzelfde probleem, maar had dit vrij snel opgelost met een SW update van  hun Mediabox Next.

=> Dus KPN, wanneer is dit eindelijk opgelost?

Zeg aub niet dat jullie dit niet herkennen, want dat zou impliceren dat jullie alle klanten-feedback over dit topic niet serieus hebben genomen.
 

Groeten,
Mario