Beantwoord

DIW7022 (KPN TV+): Sinds firmware 0.26.24 problemen met Wifi

  • 29 February 2024
  • 14 reacties
  • 187 keer bekeken

Badge

Na de update naar KPN TV+ firmware 0.26.24 ondervindt ik op de KPN TV+ serieuze problemen met de Wifi verbinding. Elke keer als de KPN TV+ box herstart wordt (bijvoorbeeld via lang indrukken van de KPN knop op de afstandsbediening) of uit spanningsloze toestand aangezet wordt, weigert de KPN TV+ om verbinding te maken met het Wifi netwerk.

DE KPN TV+ is het Wifi netwerk en de bijhorende wachtwoord niet vergeten. Handmatig verbinden werkt gewoon. Het Wifi netwerk laten vergeten en opnieuw configureren door het wachtwoord opnieuw in te voeren lost het probleem niet op. Ook het uitzetten van DHCP en de KPN TV+ te configureren met een vast IP adres lost het probleem niet op.

Ik kan alleen maar concluderen dat firmware 0.26.4 een nieuw probleem veroorzaakt heeft.
 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 3 March 2024, 21:00

Bekijk origineel

14 reacties

Op welk modem of wifipunt is de decoder draadloos aangesloten @OID 

Badge

Op een Fritz!box 7583 en het werkte zonder problemen voor firmware 0.26.24 (de laatste KPN TV+ firmware).

Reputatie 2
Badge

Zo zie je maar:  voor elk opgelost probleem komt er een ander probleem voor terug. Heb ik voorspeld.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @OID! Niet handig dat je steeds opnieuw moet verbinden. 

Ik ben niet heel erg thuis in de webinterface van de Fritz!Box, maar heb je daar de optie om een los 2,4 Ghz netwerk aan te maken?
Zo ja, zou je dit eens willen doen en kijken of de ontvanger daar wel verbonden mee blijft? 

Als ook dat niet werkt kun je de TV+ Box resetten. Wellicht dat dit helpt!

Badge

Hi @Sanne van KPN,

Met een los 2,4 Ghz netwerk wordt de KPN TV+ box wel automatich verbonden met het Wifi netwerk (na een restart en een start vanuit een spanningsloze toestand). Maar dat is niet de oplossing omdat (1) in ons geval een gezamelijke SSID voor het 2,4 en 5 GHz network belangrijk en geadviseerd is en omdat (2) nu met 2,4 Ghz het beeld en geluid hapert.

Zoals ik al eerder aangaf, trad dit probleem niet op voor firmware 0.26.24. Volgens mij heeft het pobleem toch echt te maken met de nieuwe firmware. 

Een volledige reset zie ik nu niet zitten omdat alles dan opnieuw ingesteld moet worden (en dat is echt wel wat meer werk dan alleen maar een paar nieuwe wachtwoorden invoeren). 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, geen goede oplossing dus. Wel goed om te weten dat hij daar wel mee verbonden blijft, dank voor het testen!

Mocht je in de tussentijd kans zien om hem te resetten, laat de bevindingen hier dan weten. 🙂 Ik neem dit in elk geval mee in de feedback wat betreft de update.
Houd onze product updates in de gaten. Mocht blijken dat het in de software van de TV+ Box zit en mocht het met een update opgelost zijn, dan zullen we het daar vermelden.

Badge

Hi @Sanne van KPN,

Een reset naar fabrieksinstellingen heeft het probleem opgelost.

Maar dit probleem baart me nog wel zorgen omdat dit voor mij aangeeft dat er toch iets niet goed zit in de firmware. Zoals bijvoorbeeld buffers die overschreven worden omdat buffer groottes niet juist gedefinieerd zijn. Problemen die zeer moeilijk te vinden zijn maar wel grote gevolgen kunnen hebben.

Ik kom tot deze conclusie omdat automatich verbinden naar mijn normale wifi netwerk niet werkte, maar dat het wel werkte met het gasten netwerk (natuurlijk alleen unicast). Zoals ik eerder aangaf het laten vergeten van het normale wifi netwerk loste het probleem niet op.

Heel strikt genomen wordt een Fritzbox ook niet ondersteund voor wifi met de DIW7022, dus het valt mew nog mee dat KPN meedenkt.

Badge

@Nomen Nominandum,

Als dat zo is (geen support voor de Fritz!box DIW7022 combinatie) dan zit KPN in een spagaat. KPN biedt zelf als optie Fritz!boxen aan en daarnaast levert KPN alleen maar DIW7022 TV boxen uit.

@Nomen Nominandum,

Als dat zo is (geen support voor de Fritz!box DIW7022 combinatie) dan zit KPN in een spagaat. KPN biedt zelf als optie Fritz!boxen aan en daarnaast levert KPN alleen maar DIW7022 TV boxen uit.

Met de bedoeling dus om ze bekabeld aan te sluiten aan de FB @OID 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben eerder wel eens voorbij zien komen dat er wat gekke dingen waren bij combinatie FRITZ!Box en TV+.  Niet echt iets waar we goed de vinger op kunnen leggen, maar wel iets waarvan we zagen dat een herstart van de FRITZ!Box het oploste. Mocht het probleem toch terugkomen, wil je dat eens proberen, @OID.

Badge

@Nomen Nominandum,

Als dat zo is (geen support voor de Fritz!box DIW7022 combinatie) dan zit KPN in een spagaat. KPN biedt zelf als optie Fritz!boxen aan en daarnaast levert KPN alleen maar DIW7022 TV boxen uit.

Met de bedoeling dus om ze bekabeld aan te sluiten aan de FB @OID 

@Nomen Nominandum,

Fritz!box Wifi wordt ook ondersteunt:
“Kies je ervoor om de TV+ Box via wifi aan te sluiten op een FRITZ!Box en ervaar je problemen? Dan kunnen wij je helpen als je KPN Service Plus in je abonnement hebt. Dit heb je automatisch als je de FRITZ!Box via ons huurt.".
Zie: De KPN TV+ Box aansluiten via wifi en het aansluitbeleid | KPN Community 

Dus standaard wordt het niet ondersrteund, alleen als je een aanvullend onderhoudspakket hebt bij een gehuurde FB of andere apparatuur, nou dat hebben de meeste klanten niet, dus ik blijf bij mijn stelling.

Badge

@Erik van KPN,

Een restart loste het probleem niet op. Echter een volledige reset naar de fabrieksinstellingen wel.
Ik zal het julie laten weten als het probleem weer terugkomt.
Dank voor de support.

Reageer