Vraag

Een van mijn twee DVS heeft een snel knipperend rood lampje

  • 12 November 2022
  • 8 reacties
  • 265 keer bekeken

Een van mijn twee dvs heeft een snel knipperend rood lampje

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Ik heb geen werkende tv verbinding meer met mijn dvs set. Een van de dvs heeft een snel knipperend rood lampje. Heb modem al gereset. Heb de dvs op elkaar gezet in stop contact en gereset. Met en zonder kabel, maar niets werkt. Zodra ik de dvs in stopcontact steek gaat het middelste lampje snel rood knipperen. Wat kan ik doen???

 

Admin: Dubbele topics samengevoegd en reacties meeverplaatst

  • Haal bij beide DVS adapters de ethernetkabel er voorzichtig uit.

  • Haal beide DVS adapters uit het stopcontact.

  • Druk de DVS adapters op elkaar zoals hiernaast afgebeeld. Het maakt niet uit welke boven of onder zit.

  • Plaats de gecombineerde DVS adapters in een stopcontact.

  • Druk bij één van de DVS adapters het reset knopje in. Doe dit 3 tot 5 seconden en laat dan weer los. Het ‘power’ lampje gaat nu knipperen.

  • Druk nu ook de resetknop van de andere DVS adapter in voor 3 tot 5 seconden. Ook bij deze adapter gaat het ‘power’ lampje knipperen.

  • bron: @Remco_ 

Juist dat doe ik steeds. Probleem lijkt dat de dvs met snel knipperend lampje totaal niet reageert op resetknop hoe lang ik die ook indruk, het lampje blijft rood knipperen. de andere reageert wel volgens instructies op resetknop

Reputatie 7
Badge +20

Vaste UTP kabel is altijd het beste.

 

De oorzaak ligt meestal in het 230 volt netwerk, dat heel erg vervuilt is en daardoor de DVS storen.

 

Welke DVS heb je?

Zie ook hier.

Het probleem dat ikbeschrijf heeft niets met kabels te maken. Ik heb een Dvs360 set waarvan één van de kastjes n snel knipperend rood lampje heeft. Ook als ik ze omdraai of niet aansluit met kabel. Ik lees dat ik ze moet resetten, maar de dvs met het snel knipperende rode lampje reageert totaal niet op de resetknop. De andere wel. Dus is het n mogelijkheid dat ie gewoon kapot is???

Dvs 360? Ik ken alleen de 200, 650 en 1200.

Als een een rood lampje heeft zijn ze niet meer gekoppeld / zijn ze de verbinding kwijt. 

Druk de een in de ander en doe ze in een stopcontact om opnieuw te koppelen. 

Reputatie 7
Badge +20

Het probleem dat ikbeschrijf heeft niets met kabels te maken. Ik heb een Dvs360 set waarvan één van de kastjes n snel knipperend rood lampje heeft. Ook als ik ze omdraai of niet aansluit met kabel. Ik lees dat ik ze moet resetten, maar de dvs met het snel knipperende rode lampje reageert totaal niet op de resetknop. De andere wel. Dus is het n mogelijkheid dat ie gewoon kapot is???

 

Wat ik bedoelde is, dat een vaste UTP kabel van de Experiabox (KPN router modem) naar de KPN tv ontvanger altijd veel en veel beter is dan een DVS.

Juist de DVS zorgt door de steeds grotere vervuiling op het 230 volt netwerk voor storing en problemen.😉

 

Ook ik kan niets over een DVS360 vinden, wel als een drone (maar die bedoel je uiteraard niet).

 

Wat @PeterG vermeld, is de DVS1200 de beste optie, als het echt niet anders kan.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi en van harte welkom @Schootjes. Om je goed te kunnen helpen heb ik je twee topics samengevoegd.

Ik zie dat je al een boel tips en adviezen gekregen hebt, en hoop dat je daarmee verder gekomen bent. De Draadloze Verbindingsset 360 zegt mij ook niets. Als je jouw DVS via KPN gekocht hebt, vind je hier ook tips en adviezen om een storing met de Draadloze Verbindingsset op te lossen. Anders is het verstandig om de handleiding erbij te zoeken of contact op te nemen met de partij waar je de verbindingsset gekocht hebt.