Beantwoord

eerder geluid dan beeld

  • 5 August 2020
  • 6 reacties
  • 127 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Geachte lezers,

Als ik onze tv aanzet heb ik vrijwel meteen geluid maar duurt het naar mijn mening lang voordat er beeld bij is.

Zou dat aan de ontvanger kunnen liggen.

Vr gr Patrick

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 17 August 2020, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Hallo Joep,

Volgens mij zit die direct aangesloten, maar dat is hij al jaren. Het is iets van de laatste tijd dat het wat lamher duurt voordat het beeld er is

Badge +19

Welk type ontvanger heeft u?

Normaal gesproken komen beeld en geluid vrijwel gelijktijdig. Hoe oud is de tv? Als die al vrij oud is, kan het zijn dat het beeldscherm van de tv verouderingsverschijnselen begint te vertonen; geluid heeft daar doorgaans wat minder last van.

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad met een oude Philips LCD: daar begonnen na verloop van tijd de kleuren zelfs wat door elkaar te lopen en was de helderheid behoorlijk verminderd. Dat betekende bij ons: tijd voor een nieuwe!

Reputatie 7
Badge +15

@P.S Welkom op het forum. Het zou inderdaad kunnen dat dit aan de televisie ligt. Ikzelf heb dit bijvoorbeeld thuis ook, als ik mijn tv ontvanger inschakel dan krijg ik eerst geluid en dan beeld. Mijn televisie is ook al wat ouder, en beeld laden duurt over het algemeen langer dan geluid. Maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd om welke tv ontvanger het gaat. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Reputatie 7
Badge +15

@P.S We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!