Beantwoord

ethernet aansluiting RBX 2800

  • 1 January 2021
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik heb een nieuwe ontvanger maar de rechtstreekse ethernet aansluiting van experiabox naar RBX schijnt niet te werken. Heb daarom oude apparaat weer terug aangesloten aangezien ik geen digitenne (antenne) bezit. Kan ik nu bij het oude blijven of wordt dat een keer een probleem?

icon

Beste antwoord door Nick83 1 January 2021, 11:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De rbx 2800 is een digitenne ontvanger. En ja, er zit een ethernetpoort op die het niet doet. Dat klopt. Dat hoort zo, die heeft geen functie.

Welk oud apparaat heeft u? En hoe komt u aan die rbx?

Hallo @JackRoost Bij Digitenne is de LAN-aansluiting niet actief.

Je kunt alléén via de meegeleverde antenne kijken en niet via internet.

 

De RBX is een tijd geleden opgehaald bij de KPN shop na bericht van KPN. Heb echter al jaren geen digitale antenne meer in gebruik want die stoorde elke keer als er een tram voorbij reed.

Huidig apparaat is ook door KPN geleverd (MOTOROLA VIP)

Hoop dat de huidige(oude) situatie nog lang OK blijft want met een extra antenne ronddansen in je woonkamer om ontvangst te optimaliseren vindt ik wel een erg ouderwets idee. Wellicht tijd om over te stappen naar andere provider met internet en TV?

Er is overigens geen antenne meegeleverd alleen de RBX is aangeboden en opgehaald

Reputatie 7
Badge +24

Als je de Motorola zat word, je kunt hem hier omruilen voor een nieuwere ontvanger:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

De nieuwere ontvangers zijn momenteel traag door firmware waar een bug in zit. Dit word de komende weken opgelost. Dus als uw huidige Motorola het nog naar tevredenheid doet, dan zou je nog ff een paar weken kunnen wachten met omruilen.Â