Vraag

Formulier voor wijzigen pincode iTV werkt niet op Apple

  • 7 November 2022
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Het formulier om de pincode te wijzigen voor iTV wat je hier kunt vinden: https://www.kpn.com/service/televisie/pincode-itv/servicetool-pincode.htm werkt helaas niet op Apple devices. Tot nu toe geprobeerd iPhone, iPad en een Macbook. Qua browsers geprobeerd Safari, Chrome en Firefox. 

Het resultaat is overal hetzelfde; pincode invullen, knop wordt blauw, druk op de knop, knop wordt grijs en er gebeurd vervolgens niets. Geen wijziging op het scherm, geen sms of email.

Als we de techniek erachter bekijken zien we dat de API call die wordt gestuurd niet functioneert, er komt een http error 403 terug met de volgende json response:

{
    "message": "Authentication credentials were not provided.",
    "errors": [],
    "key": null,
    "code": "NOT_AUTHENTICATED",
    "error_code": ""
}

Hier kunnen de ontwikkelaars vast mee verder ;) Overigens is er op alle apparaten wel ingelogd en zien we de gebruikersnaam terugkomen in de menubalk.

Zou iemand van support deze pincode kunnen resetten zodat er weer tv gekeken kan worden? (Overigens is de pincode niet door onszelf ingesteld; dat is een heel ander iets?) 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Buis44! Welkom op het forum. Interessante kwestie. 

Ik heb het aan deze kant laten proberen. Hier lukte het wel. Wil je om die reden wat meer informatie geven? Bijvoorbeeld welke apparatuur je hebt en welke IOS versie daarop draait?

Laat ook even weten of je bijvoorbeeld gebruik maakt van een VPN. En welk type Experia Box je hebt. 

Ik hoor het graag van je. 

 

@Bram_ 

We kunnen deze issue simuleren op de volgende apparaten: Macbook Pro 16” en iPhone 14 Pro Max.

MacOS Ventura 13.0.1 
iOS 16.1 

De laatste versies Chrome (Version 108.0.5359.71 (Official Build) (arm64)) en Safari (Version 16.1 (18614.2.9.1.12)

Aanvulling er wordt geen gebruik gemaakt van een VPN. 

@Buis44 . Dank voor de uitgebreide info. Ik ga dit doorsturen.

Moet jouw pin trouwens nog gereset worden?