Beantwoord

Foutcode 143 maar niks helpt

  • 16 October 2020
  • 12 reacties
  • 492 keer bekeken

Wat een gedoe! Ik probeer in contact te komen met de klantenservice maar word continu hier naartoe verwezen. Ik kan al sinds 10nuur vanmorgen geen tv kijken. Heb alles wat online gevraagd wordt al 30 keer gedaan en het werkt nogsteeds niet! Wie gaat mij helpen? Foutcode 143 blijft aanhouden

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 October 2020, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Daniellevk . Welkom op het forum.

Wat ellendig! Deze foutcode heeft vaak betrekking op de manier waarop jouw itv tuner is aangesloten. Hoe is dat bij jou het geval? Zit er een lange kabel tussen of maak je gebruik van draadloze verbinding sets? Heb je alle kabels even gecheckt? Heb je tevens de experiabox even herstart?

Mocht het allemaal niet baten, wil je dan je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de tv ontvanger met een kabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Zonder dat daar iets tussen zit? 

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord @Daniellevk en ik hoop dat dit inhoudt dat het toch is gelukt om de klantenservice te pakken te krijgen :slight_smile:

Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, dan horen we het uiteraard graag!

ik heb alles geprobeerd maar krijg iedere keer weer foutcode 143 wat nu? 

ik heb alles geprobeerd maar krijg iedere keer weer foutcode 143 wat nu? 

 

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox?

Hoi @Daniellevk . Welkom op het forum.

Wat ellendig! Deze foutcode heeft vaak betrekking op de manier waarop jouw itv tuner is aangesloten. Hoe is dat bij jou het geval? Zit er een lange kabel tussen of maak je gebruik van draadloze verbinding sets? Heb je alle kabels even gecheckt? Heb je tevens de experiabox even herstart?

Mocht het allemaal niet baten, wil je dan je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Kun je deze vragen beantwoorden? 

Afgelopen weekend al af en toe een storing, zondag update en vanaf toen weer iedere keer melding, schakel naar een andere zender. Nu (dinsdagavond) foutcode 143....wat we ook doen, welke stappen, elke keer foutcode 143. Dan proberen persoonlijk contact te krijgen...€1 per minuut. Duurt 5 tot 8 min, ja daaaag betaal iedere maand al. Hoe  oplossen? Beetje klantvriendelijk mag wel. 

Badge +19

 KPN heeft een gratis nummer.  0800-0402. Gebruikt u dit soort dingen? 

 

Hoi Joep, 

deze hebben we inderdaad. Inmiddels is er weer beeld. Net als of KPN meeleest en op de achtergrond het herstelt. Is wel eens vaker gebeurt. Dus nu eerst weer rustig tv kijken. Bij weer een storing kijken naar een andere leverancier. 

Badge +19

Het gebruik van draadloze verbindingsets is niet provider gebonden.  Als ze bij provider a niet werken doen ze dat ook niet bij provider b. En ik zeg het eerlijk eigenlijk moet je ze helemaal niet gebruiken. Maar gelukkig werkt het voor nu weer.

@Foutcode 143 : Blij dat het weer werkt. De oorzaak zit waarschijnlijk in die draadloze sets (zeker weten doe ik dat niet). Ze zijn gevoelig voor storing omdat ze via het elektriciteitsnetwerk  werken.

Ondanks dat we ze aanbieden ben ik er geen groot fan van. (Die mening is een beetje ongenuanceerd want hier zien we natuurlijk alleen de problemen en zijn ook veel huishoudens waar deze apparaat storingsvrij werken) Kabels hebben altijd de voorkeur maar soms is dat geen optie. Mocht jij wél kabels kunnen trekken, raad ik dat aan.Â