Vraag

Foutcode 307 en 563 op interactieve tv

  • 24 January 2022
  • 6 reacties
  • 808 keer bekeken

Badge

3 januari KPN internet en interactieve tv laten installeren (glasvezel). Door de monteur (meerwerk, dus betaald) zodat ik zeker wist dat alles goed zou werken. Tv beneden en boven (2 ontvangers) en 2 wifi versterkers (beneden en boven) Alles werkte naar behoren. Heeft 1 week prima gewerkt. Toen ik echter 15 januari terug kwam van weekje vakantie, was de interactieve tv ermee gestopt. Via de website de instructies gevolg om het op te lossen. Van de stroom, modem resetten etc. De ontvanger loopt vast op opnieuw software laden (fout 307 en 365). De configuratie loopt tot 85% en stopt er dan mee. Helpdesk gebeld, moest weer dezelfde handelingen verrichten. Gedaan, niet geholpen. Modem is toen op afstand gereset, zou alles opgelost zijn. Helaas, niet het geval. Weer gebeld (2e keer), nu was de oplossing een nieuwe ontvanger. Heel vreemd, want zowel de tv beneden als boven geeft dezelfde foutmelding… 5 dagen gewacht, woensdag nieuwe ontvanger (Arris VIP5202) ontvangen. Probleem niet opgelost. Gebeld (3e keer), weer alle instructies opgevolgd (stekker erin, stekker eruit, etc. ). Probleem bleef. Nu oplossing nieuw modem….. Modem volgende dag opgehaald (KPB box 12), helaas, niet de oplossing. Weer gebeld (4e keer), kreeg zeer onvriendelijke medewerker aan de telefoon. Moest weel alle instructies volgen (stekker erin, eruit, resetten etc. ). Deze medewerker gaf me 10-15x de opdracht de ontvanger te resetten door op de stand-by knop te drukken zodra downloaden startte. Hij had het over een aan-uitknop aan de achterzijde en een display aan de voorzijde. Ik bleef herhalen dat mijn ontvanger er zo niet uitziet! (is een vorige model weet ik inmiddels), dus het lukte niet om IP adres op het scherm te krijgen. De medewerker was zeer onvriendelijk en bleef beweren dat mijn timing slecht was. Hij bleef ook maar vragen naar de tekst op de display, maar ik heb geen display. Uiteindelijk liep het vast, concludeerde de medwerker dat ik niet geholpen wilde worden (eigen schuld domme muts…..). Ik gaf aan erg ontevreden te zijn over de ondersteuning en dat ik een monteur wilde, ik ben nieuwe klant, heb het betaald laten installeren en het werkt niet! Dat kon niet geregeld worden en moet ik dan ook maar zelf betalen. Enfin, ik weet niet hoe nu verder? Ik krijg het niet meer opgelost. Ik ben niet helemaal onwetend, maar dit overstijgt echt mijn kennis en kunde. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik denk dat het een software probleem is en geen hardware… maar dat is volgens de helpdesk uitgesloten. De wifi werkt uitstekend. Tv kijken doe ik nu via de app (iPad) via chromecast naar de tv. Maar dit is niet wat ik heb besteld en betaald. Ik ben ten einde raad, wie heeft suggesties? Ik kan natuurlijk nog een formele klacht gaan indienen, maar duurt weer minimaal 10 dagen voor dat daar iets mee gebeurt. 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @CUCA ,

Wow,wat een verhaal.

Wil je eens een directe ethernetkabel proberen?

Badge

Ook al geprobeerd, echt alles wat is gesuggereerd door de helpdesk of wat ik heb gevonden op het forum of internet heb ik geprobeerd. Ook alle andere apparatuur afgesloten, etc. 

Je hebt dan wel alles geprobeerd...Ik zou 0800-0402 bellen en vragen naar een monteur.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @CUCA, welkom op ons KPN Forum! Allereerst excuses dat je een vervelende ervaring hebt gehad met onze klantenservice. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook dat je diensten na een weekje vakantie niet goed werken is vreemd. 
uit je bericht maak ik op dat je steeds dezelfde stappen moest doorlopen waaronder je omschrijft: resetten, stekker erin, stekker eruit etc. In het bericht  Ik zie op de foto dat je o.a. gebruik maakt van een Super Wifi-punt. 

Foutcode 563 betekent dat de tv-ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt om op het tv-netwerk te komen. Dat je hierna geen software kunt inladen klopt dan ook. 
Ik zie dat er inmiddels een monteursafspraak ingepland staat. Ik ben benieuwd welke conclusie onze monteur trekt. 
Laat je het weten als de monteur is langs geweest en als wij nog iets voor je kunnen betekenen?

Badge

Inmiddels is er een monteur geweest (na 2 weken tobben,monteur zo’n 1,5 uur bezig geweest). Probleem was niet door consument zelf op te lossen (glasvezelkastje vervangen). Monteur was top! De helpdesk mag wat meer begrip tonen als je als consument totaal bent vast gelopen. Maar nu werkt alles. Wel 3 weken geen gebruik kunnen maken van de interactieve tv. Was duur eerste maandje incl installatie-kosten bij start. 

Goed om te horen @CUCA !