Beantwoord

foutcode 846/840 + oranje services lampje

  • 13 December 2020
  • 1 reactie
  • 1474 keer bekeken

Hallo, 

Mijn tv blijft fout code 846/ 840 aangeven ondanks alle restart pogingen zoals werd aangrgeven. Wat kan ik er nog meer aan doen. Daarnaast brand het lampjr van services oranje. 

Hoop dat iemand mij kan helpen. 

 

Mvg vera 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 December 2020, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Vera304, welkom! Dit zal waarschijnlijk niet aan je ontvanger liggen. Foutcode 840 geeft aan dat hij de software niet kan laden. Foutcode 846 geeft aan dat je ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt vanuit de Experia Box. Aangezien je ook aangeeft dat het services lampje daar oranje brandt, zal die de oorzaak zijn. Als je een recent type Experia Box hebt, dan heeft deze een herstelknop aan de voorkant. Druk deze in, in veel gevallen is dit voldoende om de Experia Box weer op orde te krijgen. Als dit niet helpt, reset hem dan. 

Als het probleem dan nog voorkomt, controleer of de Experia Box nog goed is aangesloten op je IS/RA punt of glasvezelkastje. Heb je een glasvezelkastje, kijk dan ook eens naar de lampjes daarop. Als het glaslampje daar rood brandt, maak deze dan eens 2 minuten stroomloos. 

 

Als dit alles niet helpt, reageer hier weer. Vul dan ook je forumprofiel in, dan kijken we verder.