Vraag

Foutcode: AVS-TO-0001 Opnames kunnen niet worden geladen.

  • 1 October 2021
  • 19 reacties
  • 1083 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Ik wil graag een opname bekijken maar ik krijg de foutmelding:..

De opnames kunnen niet worden gehouden. De server doet er te lang over om te reageren (timeout).

AVS-TO-0001

 

televisie en internet werken wel gewoon.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 3
Badge

Wordt helemaal gek van deze fout melding : AVS-TO-0001.

heb alles al geprobeerd van eerst 10e spanning eraf en 30 sec op stand-by maar niets werkt.

ontvanger ging in een soort factory setting dat ik zelfs geen menu enz had. 
weer het bovenstaande geprobeerd, maar te vergeefs.

experia box gereset.. 

Heb zelfs mijn tweede tv ontvanger getest zelfde verhaal. Niet normaal.

ik weet niet meer wat ik kan of moet doen.

kom met een oplossing want wat ik kan zien ben ik niet de enige.

admin: verplaatst naar gezamenlijk topic

Reputatie 2

Hier precies hetzelfde, of hij start en dan een zwart scherm met foutcode stb-zao-01. Dit al paar x gehad afgelopen week.

@hudeck , @slingshot @beekp  : er is wat loos.  Ik krijg van collega's op de andere afdelingen ook meldingen.

Zodra er meer bekend is, laat ik het weten.

 

Reputatie 2

Er is wel meer loos bij KPN alleen blijven de problemen zich voordoen en worden gewoon helemaal niet opgelost. Vaker voorgekomen dit, zoek maar op de foutcode in dit forum. Ook bv lipsync problemen die maar blijven, Netflix beeld wat blijft schokken. Echt heel irritant allemaal dat er niks mee gebeurd. Betalen gelukkig ook bijna niks per maand......

Reputatie 3
Badge

@Erwin_  dank je wel, maar hoe lang gaat dit duren?

je geeft al aan dat andere afdelingen (welke bedoel je hiermee??) dit probleem ook meegekregen hebben.

maar waar ligt aan, is het mijn oude experiabox die het niet meer aankan of zijn mijn tv ontvangers die een probleem hebben of zijn het alle twee het probleem. Want ik kan niets meer.

Net nog geprobeerd en kreeg melding weer ontvanger die vast loop en wel audio van een tv uitzending hoor.

dit probleem heb ik al een tijd.

 

want wordt er een beetje humeurig van.

want maak gebruik van van jullie 1gb netwerk en heb niet het goedkoopste abbo.

Deze foutmelding had niks met jullie persoonlijke setup te maken.  Dit waren een aantal servers die problemen hadden. Gisteravond zijn die herstart.

Als het goed is, komt de foutmelding nu niet meer in beeld. Mocht dat wel het geval zijn, herstart voor de zekerheid nog even je tuner.  Als het blijft, wil ik dat graag weten 

@hudeck Bij jou is meer aan de hand, krijg  ik het vermoeden. Wat voor tuner heb jij daar staan? En hoe is die aangesloten?

Reputatie 3
Badge

@hudeck Bij jou is meer aan de hand, krijg  ik het vermoeden. Wat voor tuner heb jij daar staan? En hoe is die aangesloten?

Heb twee 4K tuners en deze zijn bekabeld.

deze had ik via een managed switch bekabeld zoals op mijn oude adres en deze setup werkt op het oude adres voor jaren zonder problemen.

Toen deze issues Naar boven kwamen heb ik zelfs de tuners direct op de experia box aangesloten netwerk doorgemeten en dat loste het probleem ook niet op.  
 

Die switch moet IGMP snooping ondersteunen. Is dat het geval?

Reputatie 3
Badge

Die switch moet IGMP snooping ondersteunen. Is dat het geval?

Ja dat doet het want het heeft al jaren zo gewerkt met dezelfde tuners.

plus nogmaals heb de bedrading ook direct op de experiabox aangesloten en dan werkt het ook niet!!

Ja dat doet het want het heeft al jaren zo gewerkt met dezelfde tuners.

dat zegt helaas niks. Wat is het merk en type van die switch? 

Maar aangezien je ook zonder switch deze problemen ervaart zal het inderdaad ergens anders vandaan komen. Wat is er nu feitelijk aan de hand?

Heb jij vaak die ene foutcode? Of speelt er nog meer? Als ik je lijn doormeet is er namelijk niks aan de hand.

Je hebt die 4k ontvangers ook al een keer een factory reset gegeven? (dat kan via het menu → https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm )

Zit er misschien iets in je netwerk dat kan storen? Een NAS? Alle info is welkom.

Reputatie 3
Badge

Ja dat doet het want het heeft al jaren zo gewerkt met dezelfde tuners.

dat zegt helaas niks. Wat is het merk en type van die switch? 

Maar aangezien je ook zonder switch deze problemen ervaart zal het inderdaad ergens anders vandaan komen. Wat is er nu feitelijk aan de hand?

Heb jij vaak die ene foutcode? Of speelt er nog meer? Als ik je lijn doormeet is er namelijk niks aan de hand.

Je hebt die 4k ontvangers ook al een keer een factory reset gegeven? (dat kan via het menu → https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm )

Zit er misschien iets in je netwerk dat kan storen? Een NAS? Alle info is welkom.

 

Reputatie 3
Badge

Ik doe het zelfde als wat jij ook doet. 
dingen weg strepen.

Qnap nas (deze is in jaren niet vervangen ook de setting niet veranderd)

16 port 1GB switch (netgear)

heb deze losgekoppeld van het complete netwerk en had ook geen effect of invloed op de werking en fout meldingen.

enige wat ik nog moet doen is resetten van beide 4K tuners

Dan ben ik wel benieuwd of dat nog wat oplevert met die reset, @hudeck 

Reputatie 3
Badge

@Erwin_  heb de tuners meerdere malen gereset.

ook op het moment dat ik de eerste post hierover heb geplaatst.

ging 1 dag goed daarna weer een melding.

 

heb het volgende gedaan het complete netwerk afgekoppeld zodat alleen de tuners direct op de experia zijn aangesloten.

maar we gaan het zien wat het effect nu is.

Fijn dat je dit zo wilt testen, @hudeck . Ik ben benieuwd. 

Hoe gaat het nu , @hudeck ?

Reputatie 3
Badge

@Erwin_  volgens mij gaat het nu goed… heb geen meldingen gehad.

vermoed dat het aan jullie server heeft gelegen.

 

nu moet ik alleen weer mijn vpn verbinding maken voor mijn camera(s) bewaking

Reputatie 3
Badge

Nou en vanavond de volgende fout melding STB-zap-01

wat is dit nu weer, blijf de dingen / experiabox / tuners resetten.

begin er echt zat te worden, moet mijn huddle abbo nog verlengen maar ik ben radeloos.