Vraag

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 7 December 2020
  • 19 reacties
  • 404 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Wij hebben alle 3 onze tv ontvangers bekabeld aangesloten.

Nu krijgen we bij de 2 ontvangers boven bij de lokale zenders de volgende melding Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400 op de tv-ontvanger.

Verder doen alle andere zenders het wel.

Waarom hebben we hier beneden geen last van en boven wel terwijl het bekabeld zit.

 

Anita


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 2

Jammer dat niemand van kpn een antwoord kan geven waarom we een aantal lokale tvzenders boven met de foutmelding krijgen. Als de aansluiting niet goed zou zij  dan zouden we dat toch met de andere zenders ook moeten hebben. Wordt gewoon niet blij van de problemen met de boxen die we al maanden hebben, traag menu , herstarten van de ontvangers op meest rare tijden en dan  nu dit weer. Hadden bij telfort die problemen niet dus wel raar.

Reputatie 7
Badge +17

Ohnee @Anietjuh! Welkom op ons KPN Forum. Je bent helemaal ondergesneeuwd en er heeft nog niemand gereageerd zie in, excuses. Kunnen we nog met je meedenken of het je het inmiddels via een andere weg geregeld?

Reputatie 2

Hoi @Lisa  Dank je dat er toch nog gereageerd wordt  :wink: Het probleem doet zich hier nog steeds voor , boven zijn er een aantal regionale tv zenders die het niet doen zoals bv rtv Nunspeet , loco en nog 2.

Als we naar 1 van die zenders gaan krijgen we dus de foutmelding en nu is het ook zo dat dan verder zappen niet mogelijk is .. de box reageert dan even  niet. De zenders hebben het gewoon altijd gedaan , ja we hebben wel eens een keer melding gehad van zender niet beschikbaar (bedoel ik nog niet eens specifiek bij die zenders) maar even verder zappen en dan pakte hij hem wel weer.

Dit is nu dus niet het geval. Alles is toen door een monteur aangesloten, die heeft ook de kabels naar boven gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +17

De ontvangers zijn dus direct aangesloten op de experiabox. Dat is goed! Heb je de ontvangers al eens voorzien van een Frisse start
Hoe kom je nu van de foutmelding af? Stroomloos maken?

Reputatie 2

Hallo @Lisa  de experiabox staat in de meterkast, daarvandaan loopt er een kabel onder de grond door naar de kamer. Vanaf beneden loopt er een kabel naar boven en boven achter de tv ligt een netgear kastje ook door de monteur gedaan waar de kabel van beneden ingaat, in dat  kastje zitten weer de kabels naar de slaapkamers voor de boxen.

We hebben de boxen al verschillende keren van de stroom gehad en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dus frisse start gedaan ja.

We hebben in de kamer wel een router staan maar dat kan het probleem volgens mij ook niet zijn omdat we nu sinds kort dit probleem hebben dat die bepaalde zenders niet beschikbaar zijn boven en alle andere zenders doen het wel gewoon allemaal goed zonder problemen.

Hoop dat je er nog een beetje uit kunt komen nu :grinning:

Reputatie 7
Badge +17

Komt de foutmelding ook naar voren als je de ontvanger direct, dus niet via de netgear switch, aansluit? Probeer de tv in de kamer direct aan te sluiten. Ik begrijp dat dit niet mogelijk is voor de tv's boven! Ik ben gewoon benieuwd of de switch een rol speelt in dit geheel. Hoor graag van je. 

Reputatie 2

Ik heb al wel geprobeerd om 1 van de boxen beneden aan te sluiten en dan doet hij het wel gewoon.

Probleem doet zich ook alleen boven voor en niet beneden.

Nou zijn het gelukkig geen zenders die we dagelijks kijken maar toch zou het wel fijn zijn als ze het doen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dan heeft het dus te maken met de switch. Zonder krijg je immers geen foutmelding. De switch zorgt er blijkbaar voor dat bepaalde zenders niet goed ingeladen kunnen worden. Zou je de switch kunnen voorzien van de nieuwste software? In dit topic zet wjb e op het juiste spoor:yum: .

Reputatie 2

Ik heb de firmware geüpdatet heeft nu versie V1.6.0.6 maar het probleem is hierdoor niet opgelost helaas.

 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat het niet gewerkt heeft. Ik zie dat de tv-ontvangers ook niet goed herkend worden door het modem. Het probleem zit ‘m dus in de switch. Ik heb een nieuwe switch jouw kant op gestuurd. Zou je die na ontvangst willen installeren? Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost!

Reputatie 2

Als die binnen is ga ik het testen ben benieuwd of het helpt, ik laat het je weten.

Reputatie 2

@Lisa  Vandaag de nieuwe switch ontvangen, er tussen gedaan tv ontvanger herstart (software er op nieuw opgezet) maar hellaas is het probleem niet opgelost. 

 

Reputatie 2

Ook een hele frisse start van de ontvanger heeft niet geholpen helaas.

Reputatie 7
Badge +17

@Anietjuh Ik moet je eerlijk bekennen. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik ga het even doorzetten naar een collega die meer verstand heeft van de switch - tv-ontvanger combinatie. 
Omdat de foutcode op beide ontvangers speelt, en het opgelost is wanneer de switch er niet tussen zit, belooft het omwisselen van ontvangers ook weinig goeds. 
Je hoort van me zodra ik een reactie heb! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +17

@Anietjuh Wil je de bekabeling eens controleren? Kan het zijn dat er wellicht een knik in de kabel zit ergens? Als je dit zou willen testen, heel graag! 
Mocht een kabel stuk zijn, dan kunnen uiteraard een andere utp kabel toesturen (10m). 

Reputatie 2

@Lisa De kabels gaan door de muur heen de monteur (van telfort) heeft dus aan de kant van de slaapkamers er zelf een upt connector aan gemaakt en zo'n ook met de kabel die van beneden naar boven door het plafond gaat het wordt dus lastig om te testen... Zou ik dus nieuwe kabels krijgen zit ik nog met een probleem dat hij dan niet door het  gat past wat door de muur zit. 😥 Ik heb soms wel het idee dat die connectors niet zo lekker vast aangesloten zitten maar dat kan ook aan mij liggen ben ook maar een leek 😉

Reputatie 2

Weet niet wat ik gedaan heb dat mijn tekst nu groen is maar zal wel goed zijn 🙄

Reputatie 7
Badge +17

Aah op die fiets! De kans zit er dus in (moet haast wel), dat de utp-connector sluiting veroorzaakt of niet helemaal goed zit. 
Is er iemand die je daar bij kan helpen om dit opgelost te krijgen? Anders zou je een servicemonteur kunnen overwegen. Die kan uiteraard ook de kabels vervangen:blush:

Reputatie 2

@Lisa Dan zouden ze dus al een poos niet goed zijn daar we het probleem al vaker hebben gehad alleen is het nu continue dat die zenders er niet zijn. Zal kijken of ik iemand  kan vinden want een monteur laten komen zal wel een mooi prijskaartje aan zitten😥denk ik. En dat terwijl we het niet eens zelf aangesloten hebben.