Vraag

Foutcode zap naar andere zender helpt niet, modem herstarten wel

  • 29 October 2020
  • 10 reacties
  • 229 keer bekeken

Ik krijg steeds een blauw beeld met de mededeling foutcode  zap naar een andere zender en weer terug..

Maar uiteindelijk moet ik steeds het modem opnieuw opstarten…

Heb al zoveel geprobeerd en niets helpt.

Waar kan het aan liggen❓

Gr Lia


10 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hoogst irritant dat je het modem telkens opnieuw moet opstarten Lia! Dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat de foutcode naar voren komt. Doorgaans heeft het te maken met het signaal tussen het modem en de tv ontvanger. Mocht de tv ontvanger via een draadloze verbindingsset verbonden zijn met het modem, zorg er dan voor dat de adapters rechtstreeks en alleen op het stopcontact zitten. Als ze op een verlengdoos zijn aangesloten of als een tweede ingang van het stopcontact ook wordt gebruikt, dan kan dit het signaal ten negatieve beïnvloeden. Daarnaast zijn veel issues vaak op te lossen door de tv ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen te zetten zoals hier: Frisse start onder punt 2 staat beschreven.

Loop voor de zekerheid ook de kabel tussen het aansluitpunt en het modem eens langs en klik die er aan beide kanten opnieuw in. Als daar een knik of los contactje in zit, dan kan dit rare dingen met de verbinding doen. We adviseren daarvoor een kabel te gebruiken die niet langer dan anderhalve meter is. 

Laat vooral nog weten of het zo is gelukt.

Goedendag, de stekkers zitten al jaren zoals het nu zit.. 

Frisse start heb ik ook al gedaan...

Krijg ook vaak de melding hdmi stekker zit niet goed aangesloten....ook daar kom ik nooit aan...na deze melding heb ik een nieuwe stekker gekocht maar ook dat werkt dus niet..

Reputatie 5
Badge +8

Jammer dat de reset niet heeft geholpen! De stekker die je noemt, bedoel je daarmee een draadloze verbindingsset? Ook als ze altijd zo hebben gezeten, is het wel belangrijk ze aan te sluiten zoals in mijn vorig bericht staat beschreven. Het is best mogelijk dat het op een andere manier prima heeft gewerkt maar als er een ander apparaat wordt aangesloten of zelfs een lamp wordt vervangen, heeft dit invloed op het signaal. 

Hoi,

Nee ze zitten niet met andere apparaten aangesloten…

In de kelder zit alleen de stekker van het modem in..verder niets…

Daarom snap ik het ook niet..

Dit is wel van de laatste tijd dat ik elke keer opnieuw moet opstarten...eerder zapte ik naar een andere zender en dan was het goed…

Ik weet het nu ook niet meer.. 

Okay, ik ben dus niet de enige met dit probleem, nou ik hoop dat er toch nog een oplossing gaat komen..

Er zal toch wel een oplossing voor zijn, zou ik toch denken...tenminste dat hoop ik wel..

Dus KPN neem ons probleem serieus....

Badge +19

Gebruik je nou wel of geen draadloze verbindingsets?

Draadloos...

Badge +19

Probeer te testen zonder de draadloze verbindingsets.  Ze zijn vaak een bron van ellende. Welk type heb je? 200, 650 of 1200?

Ik krijg steeds een blauw beeld met de mededeling foutcode  zap naar een andere zender en weer terug..

Maar uiteindelijk moet ik steeds het modem opnieuw opstarten…

Heb al zoveel geprobeerd en niets helpt.

Waar kan het aan liggen❓

Gr Lia

Ik vrees dat de KPN het ook niet weet gezien de honderden klachten hierover en het duurt en het duurt maar. Ik krijg van KPN-kant geen enkele reactie op mijn (meerdere) klachten. Ik wens je veel geduld en wijsheid!

Ik krijg steeds een blauw beeld met de mededeling foutcode  zap naar een andere zender en weer terug..

Maar uiteindelijk moet ik steeds het modem opnieuw opstarten…

Heb al zoveel geprobeerd en niets helpt.

Waar kan het aan liggen❓

Gr Lia

Ik vrees dat de KPN het ook niet weet gezien de honderden klachten hierover en het duurt en het duurt maar. Ik krijg van KPN-kant geen enkele reactie op mijn (meerdere) klachten. Ik wens je veel geduld en wijsheid!

 

Reageer