Beantwoord

Foutmelding 8888 en geen menu mogelijkheden

  • 30 November 2020
  • 2 reacties
  • 249 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Onze TV ontvanger geeft alleen de code 8888 aan. Het is ook niet meer mogelijk om een reset te doen aangezien de ontvanger direct deze foutmelding geeft en geen beeld of menu meer laat zien. Onze andere ontvanger geeft wel gewoon beeld ook hebben we het kastje dat de melding geeft een periode van het stroom gehaald. Nog andere oplossingen? 

 

Groet Jan

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 December 2020, 15:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @bertj, welkom op het forum!
De melding 8888 betekent dat je ontvanger aan het opstarten is en is niet persé een foutmelding.
Het kan zijn dat hij tijdens het opstarten ergens om vraagt. Dan blijft er 8888 op de ontvanger staan tot hij antwoord krijgt.
Wat hier vaak het probleem is dat je het beeld van de TV ontvanger dus niet op de TV ziet en dus niet kan zien waar de ontvanger om vraagt en niet kan zien wat deze aan het doen is.
Zou je eens een andere HDMI kabel kunnen proberen in een andere HDMI poort (en kunnen checken of de TV dan ook op de goede bron staat?)

Na vele pogingen om het kastje op te starten (van stroom afhalen) is het uiteindelijk gelukt. Toen was het dus mogelijk om een reset te doen van de software en dat lijkt vooralsnog te werken.