Beantwoord

Foutmelding F143 tweede interactieve TV kastje

  • 21 August 2020
  • 5 reacties
  • 352 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Al enige tijd hebben wij een foutmelding (F143) op onze interactieve TV ontvanger welke op de 1ste verdieping staat. 

De ontvanger hebben we beneden getest en daar doet hij het wel, tevens de ontvanger beneden boven getest (met als resultaat F143). Daarna hebben we gekeken of de lan kabel wellicht defect was en hebben een andere getest, met als resultaat nog steeds dezelfde foutmelding. Nu denk ik zelf dat het wellicht de DVS (650) is waarvan het middelste lichtje niet brand.

We hebben het gehele stappenplan (een aantal keer) doorgelopen, echter het lampje gaat niet aan.

Zijn nog andere mogelijkheden welke we kunnen proberen en als dat niet het geval is, wat dan?

 

Mvg,

 

Jeroen

icon

Beste antwoord door joop2011 22 August 2020, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier. 

Hoe is de ontvanger aangesloten op het netwerk?

Kijk eens met een vaste UTP kabel of wel alles werkt.

En reset de draadloze adapters.

 

P.S.

Vaste kabel is natuurlijk altijd het beste.

 

 

Hartelijk dank voor je reactie,

 

De adapter is aangesloten op DVS dmv een lan kabel. 
Beide DVS systemen werken (beneden getest), maar maken geen connectie meer met elkaar.

Ik heb getracht de software er opnieuw op te zetten, maar voor beide was dat niet nodig.

 

Reputatie 7
Badge +20

Het kan zijn dat ze beide op een andere groep zitten, dan maken ze vaak geen contact met elkaar.

Ook filters en “slechte” LED lampen kan storing veroorzaken. 

Een Fohn bijvoorbeeld veroorzaakt ook heel veel storing.

 

Werken met vaste UTP (lan kabels) van de experia box na de TV ontvanger is het beste en scheelt ook weer energie. 

Misschien kan je een coax kabel door een UTP kabel vervangen? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AnoukMW. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je deze melding te zien krijgt. Volg de stappen op deze pagina: storing oplossen draadloze verbindingsset. Je kunt het beste tijdelijk jouw draadloze verbindingsset in één ruimte plaatsen tijdens het testen. Ik hoor graag of het lukt!

De beste oplossing is jouw tv-ontvanger bekabeld aansluiten, als dat mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AnoukMW. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je deze melding te zien krijgt. Volg de stappen op deze pagina: storing oplossen draadloze verbindingsset. Je kunt het beste tijdelijk jouw draadloze verbindingsset in één ruimte plaatsen tijdens het testen. Ik hoor graag of het lukt!

De beste oplossing is jouw tv-ontvanger bekabeld aansluiten, als dat mogelijk is. 

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd dus ik ga er vanuit dat je het probleem inmiddels verholpen is of dat je de tv-ontvanger toch bekabeld hebt aangesloten. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!