Vraag

Foutmelding STB-NMC-400 en WiFi valt tegelijk weg

  • 16 May 2021
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

Paar jaar terug van KPN naar XS4ALL overgestapt vanwege de betere technische ondersteuning (en de Fritz!box). Toen we daar het STB-NMC-400 probleem bijna dagelijks kregen en zij dit niet opgelost kregen overgestapt naar KPN.

Tegelijk van 100 naar 500mb gegaan want dat zou de oplossing zijn… Nou, nee dus want na een paar weken is het ook bij KPN weer vrolijk doorgegaan. Inderdaad probeert KPN het probleem bij de klant te leggen (netwerkkabels, router etc) i.p.v. zelf het probleem actief en effectief op te lossen. Nu alleen maar aldoor een beperkte playbook afdraaien is niet echt behulpzaam.

Wat opvalt is dat tijdens de foutcode ook de wifi tegelijk dropt. Dit is actieve feedback vanuit medebewoners die online bezig zijn 🙂 ”Super wifi”: als we die uitzetten halen we hogere snelheden….?? Als die aanstaat en de KPN Speedtest wordt gedaan denkt die meestal met een 100mb lijn te maken te hebben. Loop je een meter weg van het punt dan verlies je al meteen 10Mb.

 

Is er nog een telefoonnummer van de service desk want alle links gaan naar dezelfde pagina's en die helpen ons geen stap verder? 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @BertVtE, welkom! Het telefoonnummer van KPN is 0800-0402, hierbij de openingstijden:

Openingstijden KPN:

 

Voor alle overige vragen zijn we in persoon aanwezig:

- maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur

- zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur

Op zon- en feestdagen zijn we gesloten voor overige vragen.

U kunt ook dit doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd hiermee.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @BertVtE, welkom op ons forum!

Rot dat je last hebt van deze foutmelding, ik lees dat dat voorheen bij XS4All ook al het geval was. Foutmelding STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Het kan verschillende oorzaken hebben, meestal heeft het met de verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem te maken. Daarom is het belangrijk om deze verbinding goed na te kijken: hoe is de tv-ontvanger aangesloten, zit er andere apparatuur tussen, et cetera. 

Fame heeft je al op weg geholpen met informatie over onze klantenservice. Hoe staat het er intussen voor, en heb je er al contact over gehad? Ik hoor het graag, ook als we je er hier via het forum mee kunnen helpen.

Helaas nog geen tijd voor gehad. De monteur heeft bevestigd dat het netwerk goed functioneert. Deze setup is trouwens al een paar jaar onveranderd (en opgezet door een eerdere monteur): kabel vanuit Experia V12 naar Netgear GS108E (IGMP snooping) hierop zijn o.a. de beide TVs aangesloten.

TV problemen zijn pas begonnen na introductie van het nieuwe  menu (structuur)

De functionaliteit van de beide Superwifipunten is teleurstellend en ik verwacht dat de technische ondersteuning hierin verbetering zal brengen. 

 

Reputatie 7
Badge +19

@BertVtE Geen probleem, laat het maar weten zo gauw je er tijd voor hebt gehad. Je weet me ook te vinden hier als ik iets voor je kan betekenen.

En mocht het helpen, we hebben een handig topic met veel informatie over het aansluiten en gebruiken van SuperWiFi