Beantwoord

Gaat Viaplay alles uitzenden op SBS9?

  • 18 April 2024
  • 17 reacties
  • 284 keer bekeken

Badge

ViaPlay gaat de kwalificatie en de races op SBS9 uitzenden. Als dit voor alle races geldt, vraag ik me af of de abonnementhouders hiervoor moeten gaan betalen?

icon

Beste antwoord door N.N. 18 April 2024, 17:01

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

ViaPlay gaat de kwalificatie en de races op SBS9 uitzenden. Als dit voor alle races geldt, vraag ik me af of de abonnementhouders hiervoor moeten gaan betalen?

Nee, dat zal niet voor alles races gelden. Viaplay is niet gek.

Je ziet alléén de kwalificaties en trainingen live en de echter wedstrijd met een aantal uren vertraging, zo was het de laatste keer, of dat voor de volgende wedstrijden ook zo werkt weet ik niet @Fran055 en het wordt ook niet op SBS9 uitgezonden, want die zender bestaat niet meer, maar op ViaPlay TV, wel op hetzelfde kanaal, 19.

 

Badge

Ik vermoed dat ze wel degelijk alle races gaan uitzenden, want het is een deal met John de Mol en door SBS9 om te dopen in ViaPlay Tv, wil de Mol ook een graantje meepikken.

Wat betreft het later uitzenden zal dat zijn omdat ze niet in Europa zijn en de Mol wil zo veel mogelijk kijkers hebben, dus passen ze het tijdstip aan.

 

Wat betreft het later uitzenden zal dat zijn omdat ze niet in Europa zijn en de Mol wil zo veel mogelijk kijkers hebben, dus passen ze het tijdstip aan.

Dat zie je verkeerd @Fran055 , dat is een rechtenkwestie.

Als de wedstrijden zelf ook rechtstreeks uitgezonden gaan worden heeft het geen zin meer om een abo op ViaPlay te nemen voor de F1 en dat wil ViaPlay natuurlijk ook niet. Voor niets gaat alléén de zon op (en onder).

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben het met @N.N. eens.

Live zal denk ik alleen via abonnement gaan.

Op ViaPlayTV zal het met enkele uren vertraging worden uitgezonden.

Dat gebeurd nu ook op Ziggo Sport (vertraagt de wedstrijd uitzenden)

Voor de niet echte fans geen probleem.

De echte fans hebben een abonnement op ViaPlay of op F1 TV Pro (daar heb ik het abonnement op).

Op Viaplay TV zullen de kwalificaties en races enkele uren na de werkelijkheid uitgezonden worden. Zelfs de race in Zandvoort. Daar heeft de NOS een sublicentie voor. Al vraag ik me af of de NOS die voor 2025 nog wel heeft… Viaplay TV is ook in ruim 75 % van de huishoudens te krijgen en dat geldt al als open net voor de mediawet.

Indien Zandvoort van af 2025 niet meer via de NOS is zal dat wel live zijn via Viaplay TV.

Badge

Ik begrijp wel wat jullie zeggen, maar ViaPlay raakt eind dit seizoen de rechten kwijt en ik denk dat ze al met onderhandelingen (met o.a. Ziggo en de Mol) bezig zijn. Jullie weten net zo goed als ik dat in de F1 alles om geld draait, dus ik kijk nergens meer van op.

Maar als ze inderdaad alle kwalificaties, races e.d. uit gaan zenden op ViaPlay tv, dan neem ik de eerste vrije trainingen en een verlaat tijdstip als ze overzee zijn, voor lief en dan maar geen abonnement.

When the phone was tied to a wire, humans were free.

ViaPlay heeft een nieuw contract van 5 jaar met de F1 @Fran055 zie onderstaand artikel:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/formule-1-blijft-vijf-jaar-langer-bij-viaplay/

Badge

Als je het artikel goed hebt gelezen, dan blijkt eens te meer dat viaplay een sloot geld nodig heeft om dit contract af te sluiten. Wie denk je dat zo'n bedrag wel kan ophoesten …….? Juist.

Mark my words.

Reputatie 7
Badge +20

Als je het artikel goed hebt gelezen, dan blijkt eens te meer dat viaplay een sloot geld nodig heeft om dit contract af te sluiten. Wie denk je dat zo'n bedrag wel kan ophoesten …….? Juist.

Mark my words.

 

Wie betaald het?

De klanten van ViaPlay uiterard.

En ik las dat ViaPlay straks € 17,99 per maand kost.

 

Ik ben heel erg blij dat ik op tijd begin dit jaar een jaarabonnement a € 64,99 bij F1 TV Pro heb genomen.😉😊😊

Op Viaplay TV zullen de kwalificaties en races enkele uren na de werkelijkheid uitgezonden worden. Zelfs de race in Zandvoort. Daar heeft de NOS een sublicentie voor. Al vraag ik me af of de NOS die voor 2026 nog wel heeft… Viaplay TV is ook in ruim 75 % van de huishoudens te krijgen en dat geldt al als open net voor de mediawet.

Indien Zandvoort van af 2025 niet meer via de NOS is zal dat wel live zijn via Viaplay TV.

NOS heeft alleen voor dit jaar nog een sublicentie voor Zandvoort. Vanaf 2025 verhuist live Zandvoort naar SBS9. Waarschijnlijk zullen ook de samenvattingen en beeldfragmenten niet meer bij NOS en Ziggo Sport te zien zijn na dit jaar. Alles dan voor SBS9 en de andere zenders van Talpa. Bijvoorbeeld in Vandaag Inside.

Héél jammer voor de Digitenne kijkers, @TvG2016 . Die moeten dan vanaf volgend jaar de race in Zandvoort missen. En de Ziggo kijkers met alleen 'KabelTV’, waar ik er ook enkele van weet, zien Zandvoort dan ook niet meer. En de vrije kijkers zonder tv abonnnement.

Het schiet z'n doel allemaal weer voorbij. Internet heb je ook niet overal en altijd tot je beschikking.

Mogelijk weer een artikel. Voor jouw en/of voor mij?

Dat laatste wordt overigens nog wel een dingetje hoor. SBS9 heeft doorgifte bij Ziggo in Kabel TV nodig om de open status te verkrijgen.

Het is allemaal erg jammer, dit begon al met dat de rechten van ziggo naar viaplay ging.

Hierna is de hele belevenis voor mij veranderd, viaplay is minder leuk/goed, voorbeschouwingen en talkshows zijn saai. En ook bij Ziggo is de sfeer weg, geen beelden, minder plezier.

Vorig jaar keek ik beide nog, maar heb het allemaal opgezegd.

Daarnaast doet Max het ook gewoon TE goed dat het allemaal wat saai wordt.

Reputatie 7
Badge +20

 

Daarnaast doet Max het ook gewoon TE goed dat het allemaal wat saai wordt.

 

Dat was vroeger ook zo met:

Hammilton

Schumachter

Vettel

etc.

 

Misschien is F1 TV Pro iets, alleen de app heb je niet op elke Smart tv (helaas).

Ik heb de app op de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Zie hier voor F1 TV pro.

100% mee eens @joop2011, het is vaker zo geweest.

Het is ook geen klacht naar Max ofzo, hij is gewoon een uitzonderlijk talent.

Ik bedoelde meer dat als (voor mij) de programmering om de race al minder leuk is, of saaier.

En hij dan ook nog eens met 1 hand sturend 30 sec voorligt op de rest, het is en en en. Optelsom.

Bedankt voor de tip over f1 tv pro, dat zal ik eens inkijken.

Badge

Ik sluit me aan bij de vorige spreker en ga ook eens kijken bij F1 pro. Het seizoen is nog jong, dus het kan best lucratief zijn. Bedankt voor de tip.

Ik zeg maar zo ;’ geniet nooit met mate.

Reageer