Beantwoord

Geen L1 TV

  • 19 February 2020
  • 24 reacties
  • 1635 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik ben woonachtig in de provincie Flevoland en ontvang bijna alle regionale zenders op één na.
Dit is L1 Tv op kanaal 508. Is er een reden waarom ik dit specifieke kanaal niet ontvang?

Het enige wat Ik lees, is dat je alleen aangrenzende regionale zenders hoort te ontvangen, maar dit lijkt me niet van toepassing op het probleem. Want ik ontvang o.a. ook omroep Brabant en Omroep Zeeland.

Ik zie dus geen foutmelding of andere logische reden, waarom ik dit niet zou moeten ontvangen.
Kunt u mij hier meer helderheid over geven?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Cyril.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 February 2020, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Cvr54

 

Wijziging regionale zenders

De regionale zenders kan je per 4 juli 2017 alleen nog ontvangen van je eigen provincie en de aangrenzende provincies. 

 

 

Alle regionale zenders die je kunt kijken van provincies die niet grenzen aan Flevoland is puur meegenomen. Het alternatief is om deze zenders te bekijken via internet. Zo is L1TV te bekijken via :

 

https://l1.nl/l1-tv/

 

 

Nee, ik ben er zeer teleurgesteld met uw antwoord en suggestie om het via internet naar L1 te kijken omdat ik gemakkelijk op de TV kan kijken.

Is er dan een mogelijkheid deze regel die jullie nu hebben, te laten vervallen en het ontbrekende regionale zender die niet aan mijn provincie grenst  

gewoon ongeacht welke provincie je woont, door te geven aan de desbetreffende kabelaar door te geven.

Ik zou dat voor vrijdag gerealiseerd willen zien vanwege het aanstaande weekend tot en met dinsdag, omdat het dan Carnavalsoptochten in Brabant en Limburg op de regionale omroepen Omroep Brabant en L1 live op TV komen en dat wil ik heel graag zien. 

Ik hoop dat u er iets mee kan doen. 

 

Hartelijk dank en vriendelijke groet

 

Cyril van Regenmortel

Reputatie 6
Badge +9

@Cvr54 ,

@Noordzee is niet van KPN, maar gewoon iemand die, net als jij en ik, bij KPN zit. Ik woon in Almere en heb hetzelfde als jij. Op L1 na alle regionalen welke er meer zijn dan dat je van KPN zou moeten kunnen ontvangen.

Koesteren dus en @Noordzee geeft je alleen een tip hoe je L1 toch zou kunnen ontvangen. Zolang KPN dit niet wijzigt zal het via hen dus niet lukken.

Ik kijk via de link van Noordzee op de site en daar zie ik :

“Programmagids L1 tijdens de feestdagen”

Ik dacht even dat ze daar mee de carnaval bedoelden, maar nee, het gaat over 1 jan. ev.

Nou ja . .

Dan heb je nog mazzel. Ik heb, in noord Holland, veel minder aangrenzende provincies en dus zenders. Overzicht welke regionale zenders in welke provincie bij KPN worden doorgegeven. In Flevoland zou je er maar 6 moeten kunnen krijgen overigens. Postcodecheck welke regionale en lokale zenders je hebt/zou moeten hebben.

Wilt u deze zenders echter allemaal via de tv-decoder dan kunt u overstappen op T-mobile.

Waarom zou KPN landelijk rechten moeten betalen? Er wordt maar weinig buiten de eigen regio gekeken. Veelal door mensen die van de ene naar de andere provincie zijn verhuisd en dan nog weinig.

De provincie Friesland betaalt KPN voor landelijke doorgifte van omroep Friesland. Ik weet dat NH dat ook aan hun provincie heeft gevraagd, maar die kregen 0 op het rekest.

Ik zou dat voor vrijdag gerealiseerd willen zien

Nounou, wat een dreigende taal. Al zou KPN dat weer willen, gaan er wel een paar weken overheen voordat alle regionalen weer landelijk zouden zijn. Maar dat wil KPN helemaal niet.

het aanstaande weekend tot en met dinsdag, omdat het dan Carnavalsoptochten in Brabant en Limburg op de regionale omroepen Omroep Brabant en L1 live op TV komen en dat wil ik heel graag zien. 

Voor overstappen is dat ook veel te kort dag, maar GRATIS en VOOR NIKS via de websites van die omroepen!
Links van de regionalen.

Ik probeer het TV signaal via internet te zien maar dat wil niet erg lukken.

Ze gebruiken “Blue Billywig Video Player” maar die doet het niet.

Ik bekijk van alles op deze computer, maar waarom dit niet wil weet ik niet.

( Overigens heb ik L1 en alle andere regionalen op de kabel hier )

Ik kan de live stream van L1 hier prima kijken, @KeesYagi . Firefox/Windows 10.

Reputatie 1

Waarom kun je wel L1 kijken als je via glasvezel kijkt ook al woon je in Friesland?

 

Een teleurgestelde Limburgse die in het westen woont...

Reputatie 5
Badge +5

Ik vind het ook onzin dat KPN bepaald welke lokale zenders ik kan kijken. Juist L1 vind ik rond deze tijd ook leuk om te kijken. 

Dankzij het Ziggo account van schoonfamilie kan ik het via de Ziggo app streamen naar appletv. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Waarom kun je wel L1 kijken als je via glasvezel kijkt ook al woon je in Friesland?

 

Een teleurgestelde Limburgse die in het westen woont...

Via glasvezel is er meer capaciteit beschikbaar.
 

KPN voert jaarlijks in de periode mei-juni-juli zenderwijzigingen door. Daarbij wordt gekeken naar de populariteit van een zender in combinatie met de te maken kosten voor doorgifte. Ik kan mij voorstellen dat er boven de grote rivieren niet heel veel belangstelling is voor deze zender. Natuurlijk zijn er voldoende belangstellenden, maar dat geldt ook voor ander zenders. KPN moet toch een keuze maken. Er is geen ruimte voor alle mogelijke TV-zenders.

Reputatie 5
Badge +5

@Noordzee toch ben ik het niet met deze redenering eens.

Deze lokale zenders krijgen subsidie waar jij en ik voor betalen. Ik vind meer dan een plicht van KPN dat deze zenders landelijk te bekijken zijn.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik snap wat je zegt en ik begrijp jouw standpunt vanuit jouw achtergrond. 
 

Er is geen wettelijke verplichting voor KPN om alle regionale zenders door te geven. Allen de eigen regionale zender valt onder deze verplichting. 
 

Zou KPN landelijk alle regionale zenders in HD doorgeven, dan gaat dat ten koste van enkele andere zenders. En dan heb je weer te maken met de liefhebbers van die zenders. 
 

Reputatie 7
Badge +28

Wil je helemaal zelf bepalen welke zenders jij kunt kijken, dan kun je zelf een combi-ontvanger kopen voor ontvangst van DVB-t2, satelliet en internet.

Dan ben je van geen enkele provider afhankelijk en bepaal je zelf welke zenders jij wilt zien.

Dat vergt een investering, maar dan kan je als vrije kijker wel L1TV op jouw TV zien. 

Reputatie 5
Badge +5

@Noordzee ik kijk het via Ziggo app van mijn schoonfamilie.  Heb ook in een Android player iptv met alle lokale zenders iets met het lijstje van Hans. Mogelijkheden genoeg.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo, zo is er dus ook voor jou een legale oplossing. Ook ik kan in Drenthe L1TV kijken via de zenderlijst van Hans.

Reputatie 5

@Cvr54  Ben blij dat je alleen L1 mist, als je in Limburg woont krijg je maar 4 regionale zenders.

Het argument om dat via een app/internet etc te doen is natuurlijk kul, je hebt een KPN doos, wat mij meteen op het volgende brengt: KPN had nagenoeg alle regionale zanders in HD, toen kwam een bolleboos op het idee om alleen nog maar de provincie en de omliggende door te geven aan de klanten. Het argument van de bandbreedte is helemaal dwaas, want er zijn meer zenders bij KPN verdwenen (ook) sinds die regionale weg zijn, dan er bij gekomen zijn!

Waarom kun je wel L1 kijken als je via glasvezel kijkt ook al woon je in Friesland?

 

Een teleurgestelde Limburgse die in het westen woont...

Ook via glasvezel geeft KPN alleen de eigen en aangrenzende. Bij mijn moeder in Gelderland kan ik bv niet naar TV NH kijken. Of radio NH luisteren.

Wil je álle regionale zenders, ook via glasvezel, zul je naar T-mobile moeten.

Er wordt maar gesproken over “de lijst van Hans”; ook op TotaalTV. Maar een link wordt op heden nog nergens gegeven. Als ik erop google (lijst van Hans) kom ik ook niet verder.:disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Zoek op De Transponder

 

https://www.detransponder.nl

Waarvoor, @Noordzee ? Ik kijk / gebruik geen satelliet. …… oh Hans!

KPN maakt voor de doorgifte geen verschil tussen koper en glas. En van capaciteit (tekort) is geen sprake. Want je krijgt alleen de stream binnen die je kijkt.

Dat is anders bij DVB-C. Dan stuurt de kabel meteen alles er overheen. Dan is ‘t een keer vol.

Reputatie 7
Badge +28

 


Er wordt maar gesproken over “de lijst van Hans”; ook op TotaalTV. Maar een link wordt op heden nog nergens gegeven. Als ik erop google (lijst van Hans) kom ik…..


Omdat je vroeg waar je de lijsten kon vinden: 

Reputatie 1

 Ik heb de oplossing gevonden.  Download de app quick cast op je mobiele telefoon.  Vanuit deze app kan je alle zenders chroniseren met je tv , dus ook L1!!!!  Super blij nu 

Geniet van de carnaval nu ....👌😃

Reputatie 7
Badge +30

Zoals Noordzee al benoemde, per juli 2017 geven we niet meer alle regionale omroepen voor iedereen door. Daar ben je, als toen al klant was, ook over geïnformeerd. Wij moeten kosten maken om deze zenders door te geven. Naar verhouding wordt er weinig gekeken naar regionale zenders, en vooral niet naar regionale zenders verder buiten de eigen omgeving. Daarnaast zijn de meeste regionale omroepen ook goed online te bekijken. Daarom hebben we de keus gemaakt om terug te vallen op alleen datgene wat wettelijk verplicht is. En dat zijn de regionale omroepen van de eigen provincie en de daar aangrenzende. 

Het is dus sowieso al een fout dat je in prov. Flevoland de zenders van Brabant, Rijnmond, West, Noord, Zeeland en Drenthe krijgt.

Reputatie 6
Badge +9

Klopt, maar ik ben er niet rouwig om.👍