Beantwoord

Geen Netflix 4K indien via 4K ontvanger.

  • 11 February 2019
  • 9 reacties
  • 748 keer bekeken

Hallo. Graag jullie visie op het volgende. Ik heb een 4K tv een 4K netflix abonnement en een 4K ontvanger van KPN.

De ingebouwde Netflix app van de tv geeft een 4K film weer in 4K. Kies ik dezelfde film via kanaal 200 op de KPN ontvanger is het in HD.

Iemand een idee hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door wjb 11 February 2019, 19:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Als je de beeldscherminstelling op de TV ontvanger niet op UHD hebt staan zal de Netflix app ook geen 4K weergeven.
Je hebt volkomen gelijk. Dankjewel!
Reputatie 2
Badge
Ook ik heb een 4K modem en een 4K UHD TV. Bij de beeldinstellingen staat alleen maar SD en HD Standaard GEEN UHD ! Ik kan dus niet kiezen voor UHD zoals hierboven is aangegeven. Hoe kan dat ?
Je moet iets hoger kijken in dat scherm Willem. Bij beeldschermresolutie.
Reputatie 2
Badge
Hij staat bij mij no op automatisch. Ga ik met het pijltje verder dan krijg ik
UHD 25Hz of 30Hz of 50Hz of 60Hz. Welke moet het zijn?
Reputatie 7
Als hij op automatisch staat en je hebt een 4K televisie, dan is dat ook goed immers dan wordt automatisch de hoogst mogelijke instelling gekozen.
Reputatie 2
Badge
Dat vermoede ik al. Bedankt voor het advies.
Dat is een kwestie van proberen. Sommige tv's ondersteunen niet de maximale 60Hz. Het 'moet' dus niet beslist iets zijn. Er zijn geen regels voor. Voorbeeld: mijn tv pakt wel 60Hz maar het gewone beeld op tv heeft dan heel veel judder. In de 1080 50Hz is het beeld op mijn tv veel mooier. Maar de vraag is voor mij hierbij in technische zin opgelost. Netflix via kanaal 200 in 4K op ontvanger kan alleen inderdaad als ontvanger in UHD modus staat. Fijne avond!
Reputatie 2
Badge
Ik laat hem op automatisch staan, zoals wjb hierboven al melde.
Bedankt voor het meedenken.