Vraag

Geen tv geluidssignaal afspelen videorecorder wel beeld

  • 6 June 2020
  • 40 reacties
  • 844 keer bekeken

Geen TV geluidssignaal bij afspelen videorecorder; wel beeld


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Woezik ,

Probeer eens een andere scart-kabel. Een alternatief is om een kabeltje te leggen naar je stereo-installatie voor het geluid. 

Hoe weet jij nu weer dat er een scartkabel gebruikt wordt ?  :-)

Reputatie 7
Badge +28

Videorecorders hebben meestal een scart-kabel, maar een andere HDMI-kabel proberen kan natuurlijk ook. 

Het hangt er maar vanaf hoe oud de video-afspeler is, met HDMI heb ik ze nooit gezien, zonder scart wel.

@ vraagsteller, iets meer info is handig, foto(’s) bv.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Woezik ,

Probeer eens een andere scart-kabel. Een alternatief is om een kabeltje te leggen naar je stereo-installatie voor het geluid. 

@Woezik 

Zitten er aan de achterzijde van jouw videorecorder tulp-aansluitingen. bv rood, wit en misschien wel geel? 

https://www.allekabels.nl/audio_kabels/tulp_kabel.html

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Woezik, welkom hier. 

Allemaal terechte vragen. Een andere kabel is zeker het proberen waard. Een foto van de achterkant zou ook handig zijn. Ik ken ze zowel met als zonder SCART. Zie en voorbeeld hieronder. 

Zou je een foto willen plaatsen van de achterkant van jou recorder? 

 

Vraagje (als nieuweling:) hoe kan ik een foto als bijlage toevoegen ?

Reputatie 7
Badge +28

Gebruik dat laatste icoontje, het zwarte vierkantje met twee witte bergen erin. 

Reputatie 7
Badge +24

Op dit icoontje klikken. 

 

Bijgaand de gevraagde foto. Moet er wel bij vermelden dat ik altijd wel geluidssignalen richting de TV kon ontvangen.  Kan het te maken hebben met overgang van Telfort naar KPN ?

Het heeft zeker niets met welke aanbieder of overgang te maken.

Het kan wel met een gammele scart plug te maken hebben, goed aandrukken, kijken of alle pennetjes nog op gelijke lengte zitten.

Die scart was niet echt een beste stekker, of iig sommige uitvoering waren kwalitatief uitermate teleurstellend.

Je kan de kabel ook nog omdraaien voor de test, (de uiteinden verwisselen).

Reputatie 7
Badge +28

Bijgaand de gevraagde foto. Moet er wel bij vermelden dat ik altijd wel geluidssignalen richting de TV kon ontvangen.  Kan het te maken hebben met overgang van Telfort naar KPN ?

Het heeft niets met de overgang van Telfort naar KPN te maken. 
Dan keer ik toch weer terug naar mijn eerste reactie: probeer eens een andere scart-kabel. Een verbinding leggen naar een stereo-installatie lijkt niet mogelijk. 

De vraag is eigenlijk, geeft de videospeler geen signaal of luistert de tv niet ?

Een ander apparaat er bij om te testen zou handig zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Bijgaand de gevraagde foto. Moet er wel bij vermelden dat ik altijd wel geluidssignalen richting de TV kon ontvangen.  Kan het te maken hebben met overgang van Telfort naar KPN ?

Nee. 

Het heeft zeker niets met welke aanbieder of overgang te maken.

Het kan wel met een gammele scart plug te maken hebben, goed aandrukken, kijken of alle pennetjes nog op gelijke lengte zitten.

Die scart was niet echt een beste stekker, of iig sommige uitvoering waren kwalitatief uitermate teleurstellend.

Je kan de kabel ook nog omdraaien voor de test, (de uiteinden verwisselen).

Ik sluit me ook bij Kees aan. @KeesYagi Mag ik Kees zeggen trouwens? :blush:

Laat je even weten of een andere SCART kabel de oplossing is? 

Heb andere recorder alsmede 2 andere scartkabels uitgeprobeerd. Nog GEEN resultaat. Bijgaand screens van de TV (voor-en achterzijde) tevens de drie afstandsbedieningen.

Wie heeft tips ook qua gebruik vd afstandsbedieningen ? Nogmaals heb altijd geluidssignalen kunnen ontvangen. Sorry voor de grote/dubbele foto’s

 

Reputatie 7
Badge +24

Het geluid op de videorecorder al wat omhoog gezet? Zie je daarvan ook een schuifbalkje op scherm verschuiven? 

Reputatie 7
Badge +28

@Woezik 

Probeer eens om de resolutie van jouw TV wat lager te zetten, bv 576P.

  

Dat de resolutie van het beeld invloed heeft op het geluid lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt het in ieder geval proberen, nu werkt het niet. 

Heb inmiddels de opties van noordzee en Keesyagi benut. (Zie foto’s) Evenwel Nog  GEEN resultaat.
Zijn er misschien handreikingen/tips  qua gebruik vd drie afstandsbedieningen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Op de laatste foto zie ik een icoontje van een hoofdtelefoon, heb je dat toevallig aangesloten op je tv? Werkt het geluid overigens wel als je gewoon televisie kijkt? 

Zet de instelling van de KPN tv-ontvanger maar weer op HD uit 1080i. Want die heeft er niets mee te maken. Dit is een probleem met de VCR of met de verbinding met de TV (scart).

Is de onderste scart van de VCR wel voor “TV” bedoeld?

Draai de scartkabel eens om. Mogelijk dat er in de richting die je nu gebruikt een draadje stuk is. Ik zie ook een goedkope zwarte scartkabel en geen kwaliteitskabel.

Heb van alles geprobeerd maar nog geen geluid van de video-opnames waarvan de beelden overigens  wel goed worden weergegeven. Ik kreeg vandaag het idee dat zachtjes op de TV zelf op de achtergrond het geluid vd video-opnamen -ingeschakeld via VCR- hoorbaar zijn. Het geluid van het TV-programma via de audioboxen overheerst  helemaal. 
Zou het kunnen zijn dat het kan liggen aan de geluidsinstellingen ? Ik blijf zoeken. Wederom zijn tips van harte welkom.

Reputatie 7
Badge +28

 


@Woezik


Kun je ook een foto plaatsen van jouw geluidsinstellingen op jouw TV?