Beantwoord

Geen TV meer na oplossen problemen wifi versterkers

  • 6 April 2024
  • 13 reacties
  • 69 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen woensdagochtend had ik problemen met mijn wifi punten. Toen gebeld en geholpen door KPN klantenservice en alles gereset. In de avond echter geen tv meer, weer gebeld, kreeg te horen dat mijn draadloze verbindingsadapters ook gereset hadden moeten worden. Is gebeurd, eerst weer tv , later niet meer. Nu nog steeds niet na diverse keren resetten. Na 4 jaar probleemloos tv kijken, loop ik nu  vast, ook kpn klantenservice komt niet verder meer ....als het sturen van sms jes.

Gebruik dvs 650 verbindingsadapters. 

 

Wie heeft er een tip, of kan ik beter overstappen ?

icon

Beste antwoord door TDN 7 April 2024, 11:44

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1

A

Afgelopen woensdagochtend had ik problemen met mijn wifi punten. Toen gebeld en geholpen door KPN klantenservice en alles gereset. In de avond echter geen tv meer, weer gebeld, kreeg te horen dat mijn draadloze verbindingsadapters ook gereset hadden moeten worden. Is gebeurd, eerst weer tv , later niet meer. Nu nog steeds niet na diverse keren resetten. Na 4 jaar probleemloos tv kijken, loop ik nu  vast, ook kpn klantenservice komt niet verder meer ....als het sturen van sms jes.

Gebruik dvs 650 verbindingsadapters. 

 

Wie heeft er een tip, of kan ik beter overstappen ?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

Waarom maakt u meerdere topics voor hetzelfde probleem? 

Reputatie 7
Badge +9

@Wim Leek Gebruik geen dvs650 meer en koop een switch met igmp snooping en sluit tv en tv ontvanger aan deze switch. De switch kan bekabeld met modem of wifi punt verbonden zijn.

Je hebt nog een topic hierover en daar is al gereageerd 

 

Reputatie 7
Badge +11

Welk merk en type wifi punten gebruik je @Wim Leek ?

En gebruik je deze i.c.m. de DVS650, die ten onrechte draadloos worden genoemd 

 

Reputatie 1

Ik gebruik twee kpn wifi punten,  de witte

Reputatie 1

Dvs 650 zijn niet bekabel met de Wifi punten

Reputatie 1

Dacht eerst dat mijn bericht, vraag niet doorgekomen was.

 

Is switch met igmp...beter als dvs 1200 ?

Reputatie 7
Badge +7

Klinkt allemaal niet echt geweldig. Misschien is het om de boel te moderniseren.

Reputatie 7
Badge +11

Dacht eerst dat mijn bericht, vraag niet doorgekomen was.

 

Is switch met igmp...beter als dvs 1200 ?

Alles bekabeld aansluiten is de ideale oplossing, mocht daarbij een switch nodig zijn omdat je te weinig LAN-poorten op je modem hebt, is dat een nuttige toevoeging. Wil je op de switch de KPN tv-decoder bekabeld aansluiten i.p.v. rechtstreeks op de modem is IGMP Snooping een vereiste voor de switch @Wim Leek 

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik twee kpn wifi punten,  de witte

Doen die het nu goed? Groen lampje? Staat 1 van die SuperWiFi's in de buurt van de tv ontvanger? Of kunt u daar voor zorgen?

Reputatie 1

De  wifi punten doen het weer goed, prima wifi.

Een van de Wifi punten staat boven in de slaapkamer waar ook een tv staat.

Bijzondere is dat overdag de tv's het nu doen en in de avond niet. Dit nadat ik de drie verbindingsadapters op elkaar heb gezet en toen gereset.

De adapters dvs 650 zijn oud  , hebben het steeds goed gedaan.... ga nu  dvs 1200 proberen

Reputatie 7
Badge +9

Is switch met igmp...beter als dvs 1200 ?

DVS1200 gebruikt het stroomnet en het wordt steeds voller en storingen treden vaker op door  nog meer zonenpanelen en e-autos. De kans dat je geen internet verbinding meer heb over DVS is veel vaker dan met wifi, en kabel is natuurlijk de best stabiele verbinding.

Een switch met igmp snooping zorgt ervoor dat de multicast pakketen (TV) alleen aan de adressen van tv-ontvangers gestuurd worden, zonder igmp snooping worden ze overal naartoe gestuurd en jouw netwerk slipt zich vol.

 

Reageer