Vraag

Geluid en beeld lopen niet meer synchroon na de laatste KPN TV+ update

  • 3 May 2024
  • 5 reacties
  • 55 keer bekeken

Reputatie 1

Na de update naar tv+ app firmware 148.4 loopt het geluid niet meer synchroon.

Hiervoor werkte alles nog goed


5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Woudenbe, jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Heb je de TV+ Box al herstart? Blijf je er dan tegenaan lopen? Als je in de instellingen niets hebt veranderd, ben ik benieuwd naar volgende:

  • Hoe ziet jouw thuisnetwerk eruit? (volgens mij gebruik je een eigen modem. Gebeurt dit ook met KPN modem bijv.?)
  • Hoe is de TV+ Box aangesloten? (bekabeld, wifi, switch etc.)
  • Welke geluidsapparatuur heb je en hoe is dat aangesloten.
  • Welke audio-instellingen gebruik je?

Zo kunnen we met je meedenken waar het probleem ligt!

Reputatie 1

Op ned 1,2 en 3 werkt t prima. Maar als ik naar discovery of crime(44) ga dan is het helemaal mis. Zomaar halve seconde verschil. De vertraging is toch een algemene instelling voor elk kanaal gelijk?

Snap er niks van.

 

Gr hans

Reputatie 1

Ik heb een kpn modem v14

Audio staat op passthrough. 

Zoals gezegd het is verschillend per kanaal.

 

Gr hans

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd dat je dit niet bij elk kanaal ervaart! Kan het zo zijn dat jouw geluidsinstellingen weer terug zijn naar de fabrieksinstellingen? Dat je deze zelf weer aan moet passen naar de door jou ingestelde settings? Daarnaast is me nog niet duidelijk welke apparatuur je hebt, gebruik je bijv. een soundbar of iets anders voor het geluid? En hoe is dit allemaal aangesloten?

Reputatie 1

Ik gebruik een sonos soundbar via de arc van de tv.

Met de update van 1.150.1 werkt wht trouwens weer goed. Erg vreemd allemaal.

Hopen dat het goed blijft werken.

Gr hans

Reageer