Vraag

Geluid komt vertraagd bij het zappen

  • 15 April 2024
  • 7 reacties
  • 33 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Sinds enkele weken komt bij het zappen het geluid aanzienlijk later (5 -10 seconden) binnen t.o.v. het beeld. Erg storend. Is deze bug bekend of wat is er aan het handje?


7 reacties

Hoi @Martin712 . Ik herken het niet direct.

Maar als je dan een tijdje naar de zender kijkt, is het dan wel goed? Of blijft het vertragen?

Reputatie 3
Badge

Hoi @Martin712 . Ik herken het niet direct.

Maar als je dan een tijdje naar de zender kijkt, is het dan wel goed? Of blijft het vertragen?

Jazeker. Na enig geduld dus wel. Maar omdat het zappen eerst soepelder verliep, dacht ik aan een bug.

Die 10- 15 seconden is ook eigenlijk veel te veel.  Maar zit er misschien een geluidsinstallatie op aangesloten"? Of gaat het geluid gewoon over de speakers van de tv?

Reputatie 3
Badge

Die 10- 15 seconden is ook eigenlijk veel te veel.  Maar zit er misschien een geluidsinstallatie op aangesloten"? Of gaat het geluid gewoon over de speakers van de tv?

Geluid gaat ‘gewoon' via de speakers van de TV. Er is ‘natuurlijk’ wel een HDMI-kabel aangesloten, geluid van de TV-bron of bv bluray-speler zou ook via de HT-set kunnen. Maar goed, de huidige configuratie heb ik al voor ik KPN abonnee werd en ook dan werkte het zonder problemen. Wel lijkt er periode van afwezigheid van geluid korter te zijn. Nadat het geluid weer terug is, valt ie daarna kort even weg, om daarna meteen weer terug te keren. Heb trouwens ook de box gereset, maar dat hielp niet. Ach, het zal wel weer overgaan….

Reputatie 3
Badge

Update: zet echt nét de tv aan, en merk dat het probleem is opgelost. Misschien een update. Enfin, dit topic mag dicht♥

Reputatie 3
Badge

Update: zet echt nét de tv aan, en merk dat het probleem is opgelost. Misschien een update. Enfin, dit topic mag dicht♥

Helaas; probleem blijkt toch nog te bestaan. Enfin. Laat maar.

Reputatie 3
Badge

Probleem bestaat nog steeds.

Reageer