Vraag

Geluid te laag volume via afspelen op Bluetooth gekoppelde speakers

  • 1 August 2023
  • 3 reacties
  • 80 keer bekeken

Na koppeling van de DIW7022 over Bluetooth met een Bluesound Node 2i (instellingen/apparaat/afstandsbediening en accessoires) komt er wel geluid uit de speakers, maar zo zacht dat het niet bruikbaar is.

Koppeling van een audio-uitgang van de televisie over een losse BT zender levert wel geluid met een normaal volume op.

Verder is het volume in de DIW7022 middels het commando “volume maximaal” hoog. Tevens is de uitvoer op PCM/stereo ingesteld. Deze instellingen haalden niets uit.

Afspelen van het geluid over de Bluesound via BT rechtstreeks vanaf de TV+ box zou wel zo fijn zijn.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @pordorinde, welkom hier.

Ik ben niet zo thuis met de Bluesound Node. Maar ik begrijp dat je die met bluetooth verbonden hebt. Kun je die ook met een kabel verbinden? Hoe gaat het dan met het geluid?

Want ik begrijp dat het zonder de Bluesound wel goed gaat.

eerder schreef ik:

Hoi @pordorinde, welkom hier.

Ik ben niet zo thuis met de Bluesound Node. Maar ik begrijp dat je die met bluetooth verbonden hebt. Kun je die ook met een kabel verbinden? Hoe gaat het dan met het geluid?

Want ik begrijp dat het zonder de Bluesound wel goed gaat.

Zoals opgemerkt (“Koppeling van een audio-uitgang van de televisie over een losse BT zender levert wel geluid met een normaal volume op.”) kan het geluid vanaf de TV (dus niet de DIW7022) via een aparte BT zender goed worden afgespeeld over de Bluesound (BS).

Een goed werkende directe BT koppeling tussen TV box en BS is verkieselijker dan met een extra zender ertussen. Die koppeling kan dus wel worden gemaakt, maar het volume is dan te laag en dat is een bug in de DIW7022 firmware.

Dus bedankt voor de suggestie om middels een kabelverbinding het geluid te testen, maar een verbinding via een kabel is niet wat ik wil. Ik wil dat jullie deze bug fixen.

Reputatie 7
Badge +20

Maakt het verder nog uit hoe je de geluidsinstellingen zet. Heb je alle opties langsgelopen?
Verder toch wel heel benieuwd hoe het geluid gaat via de kabel. Dan kunnen wij alles uitsluiten.