Vraag

Geluid valt weg als Discovery een tijdje opstaat

  • 9 March 2021
  • 97 reacties
  • 2542 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

97 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt top @Galdor68! :)

Ik heb hier ook dagelijks last van.

Als ik naar Discovery kijk dan valt om de paar minuten het geluid weg. Zodra ik van zender wissel dan komt het geluid weer terug, maar een paar minuten later valt het geluid weer weg.

Sinds een week lijkt het probleem veel erger te zijn geworden. Viel het geluid eerst 1 a 2 keer per avond weg, nu valt het 4 a 5 keer per uur weg. Daar voor heb ik ook al meegemaakt dat het een week of 2 gewoon goed heeft gewerkt

Ik heb al geporobeerd de TV, de soundbar en de ontvanger te herstarten. Helaas zonder resultaat. Het lijkt ook echt een probleem van de ontvanger te zijn. Wisselen van input op de TV heeft namlijk geen effect, en als ik de ontvanger met werkend geluid aan heb staan en de TV een tijdje op een andere input heb gehad, dan kan het geluid ook uitvallen. Wederom is het probleem op te lossen door de ontvanger van kanaal te wisselen.

Als ik de ontvanger op stereo in stel dan komt het probleem niet voor. Echter gaat dat wel ten koste van de kwaliteit van het geluid. Ik heb niet voor niets een 5.1 soundbar (met losse speakers achter).

Hoe kan dit permanent opgelost worden?

Hier hetzelfde, alleen op discovery. Alle andere zenders hebben nooit problemen.

Wegvallend geluid zo nu en dan, niet constant, willekeurig en altijd ong. een seconde of zo maar toch erg storend. 

Lijkt in het zendersignaal zelf te zitten. Gebeurt ook bij het terugkijken..

Moet toch te achterhalen zijn lijkt me.... 

Reputatie 3
Badge

Sinds enkele weken doet zich hier hetzelfde probleem voor.

Alleen bij de zender Discovery Channel valt af en toe het geluid weg.

Andere zenders hebben dit probleem niet.

 

Aangezien Discovery Channel hier een veel bekeken zender is, is het wel een irritant probleempje.. 🙄

Hopelijk is hier een goede oplossing voor te vinden.

Reputatie 7
Badge +20

Zie het beste answer. Dat is wat er uit het onderzoek is gekomen. Het zit in de geluidsinstellingen. De stream is helemaal goed verder.

Reputatie 5
Badge +5

Hier hetzelfde probleem, alleen maar bij Discovery Channel.

Staat het geluid op "Auto" dan valt het geluid na enige tijd weg, even zappen en het geluid is weer terug, voor een aantal minuten.

Zet ik het geluid op "Dolby" dan is het helemaal ellende, continu fluctueren van het volume.

Ook hier wordt Discovery veel gekeken en dit wordt als zeer vervelend ervaren. 

De soundbar staat netjes op "automatisch" 

Reputatie 3
Badge

Discovery Channel heeft hier voorheen ook altijd goed gewerkt, dus zonder haperingen in het geluid.

Maar dat probleem is van de ene op de andere dag ontstaan, zonder dat er iets, van mijn kant, aan de instellingen veranderd is.

Plus, als het aan de instellingen zou liggen, dan zou het toch ook bij andere kanalen moeten gebeuren? 🙄

 

Ik heb het zojuist nog getest, maar de audio instellingen veranderen, maak totaal geen verschil.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

 

  • Experia Box enkele minuten uitgezet en daarna weer aangezet = geen resultaat
  • Digitale ontvanger enkele minuten uitgezet en daarna weer opnieuw opgestart = geen resultaat
  • Audio instellingen ontvanger gechecked = geen resultaat
  • Audio instellingen TV gechecked = geen resultaat

Nogmaals, dit probleem is van de ene op de andere dag ontstaan, zonder dat hier iets veranderd is aan de instellingen.

En het feit dat meerdere mensen hetzelfde probleem ervaren, lijkt me dat het dus niet een probleem aan de kant van de klant is.

 

Kan me vergissen, maar omdat meerdere mensen (tegelijk) hetzelfde probleem ervaren, zou wel héél erg toevallig zijn. 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Collega Bram geeft net aan dat er meerderen zijn die het weer gemeld hebben en heeft navraag gedaan. Hij zal uitkomst delen. Net als jullie ben ik ook heel benieuwd of er nog iets nieuws naar voren komt. 

2 maanden geleden gemeld dat het niet goed werkte. Vlak daarna werkte het opeens goed en had ik een paar weken nergens last van. Tot een paar dagen geleden. Toen begon het opnieuw een valt iedere paar minuten het geluid weer weg op Discovery. Even van zender wisselen en het geluid is weer terug voor een paar minuten. 

 

De steam zal vast niets mis mee zijn. Dit probleem lijkt uit de ontvanger te komen. Als ik via een chromecast of via de android app die ik op mijn tv geïnstalleerd heb staan kijk dan is er niets aan de hand.

 

Omdat er opeens weer een aantal gebruikers zijn die hier over klagen,  is er soms een nieuwe firmware naar de ontvangers gepusht afgelopen week?

Reputatie 5
Badge +5

Is er soms een nieuwe firmware naar de ontvangers gepusht afgelopen week?

30 maart... 

Reputatie 5
Badge +5

Is er soms een nieuwe firmware naar de ontvangers gepusht afgelopen week?

30 maart... 

Nog recenter eigenlijk, 4, 6 en 12 april... 

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf niet te zeggen wat er aan de hand is. Maar mijn collega heeft nog weer navraag gedaan. We wachten nog op reactie. 
 

Collega Bram geeft net aan dat er meerderen zijn die het weer gemeld hebben en heeft navraag gedaan. Hij zal uitkomst delen. Net als jullie ben ik ook heel benieuwd of er nog iets nieuws naar voren komt. 

 

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem op Discovery.

Soms valt het geluid helemaal wel.

Vaker valt het geluid een halve seconde weg.

Gebeurd vaker tijds reclame dan tijdens de programma's zelf. Ik zit nu Tanked te kijken, tijdens reclame begint het gestotter weer, reclame voorbij en niets aan de hand. Dit is niet altijd zo, soms ook tijdens de programma's.

Zowel met audio op auto als op dolby

Zowel met als zonder soundbar

herstarten Arris veranderd niets

Arris regelmatig gerest en alle andere opties

Modem reset lijkt tijdelijk te werken maar gezien de opstarttijd van het modem is dat niet met zekerheid te zeggen

Arris staat rechtstreeks op het modem aangesloten (1 meter cat6 kabel)

Hier hetzelfde probleem op Discovery.

Soms valt het geluid helemaal wel.

Vaker valt het geluid een halve seconde weg.

Gebeurd vaker tijds reclame dan tijdens de programma's zelf. Ik zit nu Tanked te kijken, tijdens reclame begint het gestotter weer, reclame voorbij en niets aan de hand. Dit is niet altijd zo, soms ook tijdens de programma's.

Zowel met audio op auto als op dolby

Zowel met als zonder soundbar

herstarten Arris veranderd niets

Arris regelmatig gerest en alle andere opties

Modem reset lijkt tijdelijk te werken maar gezien de opstarttijd van het modem is dat niet met zekerheid te zeggen

Arris staat rechtstreeks op het modem aangesloten (1 meter cat6 kabel)

Bij mij valt het geluid op Discovery de laatste tijd ook regelmatig een seconde weg. Volgens mij ligt het probleem bij Discovery, want ik kijk via Ziggo.

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem op Discovery.

Soms valt het geluid helemaal wel.

Vaker valt het geluid een halve seconde weg.

Gebeurd vaker tijds reclame dan tijdens de programma's zelf. Ik zit nu Tanked te kijken, tijdens reclame begint het gestotter weer, reclame voorbij en niets aan de hand. Dit is niet altijd zo, soms ook tijdens de programma's.

Zowel met audio op auto als op dolby

Zowel met als zonder soundbar

herstarten Arris veranderd niets

Arris regelmatig gerest en alle andere opties

Modem reset lijkt tijdelijk te werken maar gezien de opstarttijd van het modem is dat niet met zekerheid te zeggen

Arris staat rechtstreeks op het modem aangesloten (1 meter cat6 kabel)

Bij mij valt het geluid op Discovery de laatste tijd ook regelmatig een seconde weg. Volgens mij ligt het probleem bij Discovery, want ik kijk via Ziggo.

Dan zou het heen en weer zappen om het geluid terug te krijgen niet helpen :).

 

Reputatie 7
Badge +17

 @Jemody, @Pierre Reijnders, @j3roentje, @Mdeheus, @ThijsNL, @Galdor68 

Hi allemaal! Ik heb alles doorgegeven. We hebben met de technische dienst gekeken naar mogelijke oorzaken. Voor nu lijkt het erop dat er problemen vooral zitten in de Dolby instellingen. Op Stereo lijkt alles goed te gaan.

Ik wil jullie nog 1 keer vragen de volgende dingen aan te geven:

  • welk type tv-ontvanger?
  • welk programa?
  • moment/tijdstip dat de verstoring voorkomt?
  • als het om een opname gaat, valt het geluid dan opnieuw weg als je hetzelfde stuk afspeelt?

Als je een HomeCinema set hebt:

  • hoe staan de geluidsinstellingen op de tv-ontvanger
  • welke geluidsprioriteit? Is dat Stereo, Dolby of Auto?
  • wat is het volume van de Stereo-only kanalen? Is dat 0, -4, of -8dB?
  • is er geluidsvertraging ingesteld?

Heb je deze gegevens eerder doorgegeven, hier of in een ander topic? Zolang er niks in de situatie veranderd is mag je dezelfde gegevens doorgeven. Dan hoef je niet opnieuw te testen. Geef dan hier nog 1 keer aan wat je de vorige keer hebt doorgegeven. 

@Bram_  Het lijkt er op dat het probleem sinds vrijdag 5 mei zich niet meer voor doet. Is er toevallig weer een nieuwe software update gepusht?

Voor de volledigheid mijn gegevens:

  • Arris VIP5202
  • Discovery alle programma's
  • Ieder willekeurig tijdstip na ± 5 minuten kijken
  • Geen opname's geprobeerd
  • Dolby
  • Auto
  • Onbekend. Nooit aangepast dus de standaard waarde
  • Momenteel zonder, maar ook getest mét vertraging

Ik merkte in de afgelopen 2 á 3 weken, voordat het afgelopen vrijdag weer ging werken overigens een gedragsverandering. Voorheen viel het geluid meestal na ongeveer een half uurtje kijken in één keer helemaal weg. De laatste tijd begint het geluid na een minuutje of 5 al te haperen en na een paar seconden valt het dan uit. Even van zender wisselen loste het wel nog steeds op.

Reputatie 7
Badge +17

@Mdeheus de laatste updates na je bericht waren de update van 3 mei en de update van 17 mei. Wil je bevestigen dat het wegvallen van geluid is weggebleven? Als het wegvallen toch is teruggekomen, zet dan eerst de audio van “Dolby” naar “Stereo”. 

@Bram_ Ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad met het wegvallende geluid.

 

De updates waar je overigens naar verwijsts zijn voor de TV+ box en niet voor de ‘normale’ box.

@Bram_ de afgelopen maanden geen problemen gehad tot vandaag. Het geluid is het afgelopen half uur inmiddels al weer 3x weggevallen.

Het lijkt er op dat hetgene wat een aantal maanden geleden aangepast is waardoor het probleem opgelost was, vandaag weer terug is gegaan naar de oude situatie. 

Reputatie 5
Badge +5

Is er al een oplossing voor dit probleem? 

Ik heb er geen last meer van sinds ik over ben gestapt naar een andere provider!