Beantwoord

Geluid valt weg op de Sonos Arc, zowel op de tv als bij streamen

  • 4 March 2024
  • 16 reacties
  • 174 keer bekeken

Op alle zenders en ook bij streamen valt het geluid steeds weg. Maakt niet uit of ik tv kijk of bijv. Via play. Duurt een aantal seconden maar toch vervelend als je steeds een zin moet missen.

Sonos arc is aangesloten.

Alle instellingen en opties geprobeerd.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 March 2024, 09:45

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Annabelinda, welkom hier! Vervelend kijken als het geluid steeds wegvalt. Je geeft aan alle instellingen en opties al te hebben geprobeerd. Maar, ik ga toch vanaf het begin met je beginnen. Er zijn namelijk veel instellingen en opties.

 

Kun je meer vertellen over hoe je Sonos Arc, de TV+ Box en de TV met elkaar verbonden zijn? Ook ben ik benieuwd hoe je op dit moment de geluidsinstellingen hebt staan op de TV+ Box, en welke je nog meer hebt geprobeerd.

 

We hebben ook een handig artikel over geluidsinstellingen:

 

Hallo Erik,

Ik heb bij geluid de instellingen geprobeerd die er zijn:

Automatsch, Dolby, stereo en passthrough. Zie foto.

Ondertussen heb ik een nieuw kpn tv box gehad, de hdmi kabel ook vervangen voor een nieuwe en ook de modem is omgeruild met een nieuwe.

De kabel in de tv kun je op de foto zien.

Gr Anna

Reputatie 5
Badge +1

Misschien kun je deze vraag eens stellen op het forum van Sonos. Daar word vrij actief geholpen bij vragen of problemen. 

Ja dat ga ik doen op Sonos forum vragen

Heb je een Samsung tv? Maak de tv dan even stroomloos.

ik heb eens in de zoveel tijd last van geluidshaperingen of zelfs helemaal geen geluid.

even de stroom er af van de tv en het gaat weer tijden goed.

 

Bedankt voor de tip José, ga ik zeker proberen

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de aanvullende info, Annabelinda. Het enige wat me nog niet duidelijk is, is hoe de TV+ Box, TV en Sonos aan elkaar zitten. Ik zie op de foto twee HDMI kabels in je tv, die gaan naar de TV+ Box en naar de Sonos? Welke poort gaat naar welk apparaat?

 

Ja dat ga ik doen op Sonos forum vragen

Heb je op het Sonos forum nog nuttige tips gekregen?

 

Heb je een Samsung tv? Maak de tv dan even stroomloos.

ik heb eens in de zoveel tijd last van geluidshaperingen of zelfs helemaal geen geluid.

even de stroom er af van de tv en het gaat weer tijden goed.

En heeft dit ook geholpen?

Hoi hoi,

Ik heb het volgende:

De HDMI1 gaat van tv naar kpn box.

De HDMI 2 gaat naar Sonos(arc)

Stroom eraf halen heeft geen zin en heb ik gedaan maar geluid valt nu nog langer en vaker weg.

Op sonos forum kom ik ook niet verder.

Ik heb dit sinds gisteren ook ineens!

 

ik ben er nu achter dat als ik de instelling bij de KPN box op de een na hoogste setting zet. In plaats van automatisch dat hij het wel weer doet. Dat is wel gek, want hij deed het wel gewoon met de stand automatisch. 
 

Mijn opstelling:

 

Sonos Bean met HDMI ARC aangesloten op TV. Deze instelling staat ook op de tv ingesteld: ARC. In de KPN box nu dus de setting aangepast. 

Dus zet je hem dan op Dolby digital plus?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb dit sinds gisteren ook ineens!

ik ben er nu achter dat als ik de instelling bij de KPN box op de een na hoogste setting zet. In plaats van automatisch dat hij het wel weer doet. Dat is wel gek, want hij deed het wel gewoon met de stand automatisch. 
 

Mijn opstelling:

Sonos Bean met HDMI ARC aangesloten op TV. Deze instelling staat ook op de tv ingesteld: ARC. In de KPN box nu dus de setting aangepast. 

 

Dus zet je hem dan op Dolby digital plus?

Heeft dit nog geholpen?

Hallo Erik,

Nee, niets heeft nog geholpen.

Volgende optie, andere tv proberen dus dat ga ik dan van het weekend proberen

IK heb een sonos ben een lange tijd bezig geweest met het geluid.dat het niet werkte van dag is er iemand er bij geweest en als het goed is.is het opgelost.wij hebben de internet kabel aan gesloten op de sonos via de router. maar die een sonos heeft moet in de app de gegevens van de kpn invoeren netwerk van de sonos app

Reputatie 7
Badge +9

@Annabelinda @waar Hoe is de sonos aangesloten? Via wifi kan alleen met modem v12 of v14 of een ander modem met multicast ondersteuning over wifi

https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-app-permissions

Ontvangst van wifi-multicast toestaan

Multicast wordt gebruikt voor communicatie tussen Sonos-producten en controllers, en ook onderling tussen Sonos-producten.

internet kabel van sonos naar de router v10

internet kabel van sonos naar de modem v10

 

Reageer