Vraag

Geluid weg na gebruik netflix

  • 15 May 2020
  • 18 reacties
  • 2261 keer bekeken

Mijn tv ontvanger is via HDMI aangesloten op mijn TV. Sinds een maand heb ik geen geluid meer nadat ik Netflix heb gekeken. Via VGA lukt het dan weer wel. Na een dag kan ik wel weer terug naar HDMI en heb ik weer gewoon geluid. Wat kan dat zijn?

Een oude topic, alleen ik heb ook enige tijd. Het gebeurt af en toe na Netflix via kanaal 200 KPN gekeken te hebben, het geluid weg is bij overschakeling naar normaletv zender. Ik heb een nwe Sony tv 70 inch ongeveernu ongeveer 3 maanden in bezit. Ik moet fe tv compleet van het stroom afhalen en heb dan weer geluid. Ik heb de laatste updates/firmware van zowel de tv als van KPN tv ontvanger en router. Kortom wat is er aan de hand. Is alleen bij Netflix en lijkt erop dat het geluid vanaf de tv ontvanger plotseling niet wordt doorgegeven. Zodra het geluid nogmaals uitvalt probeer ik mijn mediaplayer. Als de tv dan wel geluid afspeelt ligt het aan de overschakelingvan Netflix naar de KPN tv ontvanger. Ik lees nl dat eea plaats vindt met heel veel verschillende merken tv.

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

@Bosscheceltics 

Welk type TV ontvanger heb jij?

Lijkt het een beetje op dit probleem?

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Bosscheceltics, welkom. Heb je het geluid via de tv, of via een soundbar of iets dergelijks? En wat als je even de HDMI-kabel eruit haalt, en er weer in doet? Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb geen reactie meer van je gezien @Bosscheceltics dus ga ik ervan uit dat het via een andere weg is opgelost. Anders hoor ik het graag!

Sorry dit bericht is bij mijn vrouw in haar gsm terecht gekomen en derhalve door mij niet gelezen. In ieder geval alvast bedankt voor je bericht. Netflix is zonder soundbar of wat dan ook. Puur de speakers van de tv. En nogmaals het is sporadisch, maar in de tijd dat ik de nwe tv heb, is het enkele keren gebeurd. Ik zal de volgende keer mijn HDMI stekker eruit halen om te kijken of het dan lukt. Ik laat dan nog wel wat weten. Bedankt nogmaals voor je berichtje

Reputatie 7
Badge +25

Sorry dit bericht is bij mijn vrouw in haar gsm terecht gekomen en derhalve door mij niet gelezen. In ieder geval alvast bedankt voor je bericht. Netflix is zonder soundbar of wat dan ook. Puur de speakers van de tv. En nogmaals het is sporadisch, maar in de tijd dat ik de nwe tv heb, is het enkele keren gebeurd. Ik zal de volgende keer mijn HDMI stekker eruit halen om te kijken of het dan lukt. Ik laat dan nog wel wat weten. Bedankt nogmaals voor je berichtje

Geen probleem. Laat vooral weten wat de ervaringen zijn! :slight_smile:

Daar ben ik weer. Vandaag 26.06 een film op netflix aan het kijken. Op mijn Sony tv uiteraard. Ik schakelde wat beelden vooruit, omdat het mij te langdradig werd. Onderin het beeld meerdere beelden om door te spoelen zullen we maar ff zeggen, om oude termen te gebruiken. Bij het moment dat ik een juist punt had gevonden om weer te kijken, speelde Netflix gewoon af, maar dit keer zonder geluid van mijn tv. Het geluid liep van de kpn ontvanger rechtstreeks naar mijn tv. Dus zonder mijn versterker met dolby surround in geschakeld te hebben. Vervolgens uut Netflix gegaan en naad gewone zender, doch helaas geen geluid. Optie bekeken van mijn tv maar helaas geen geluid uut de tv. Het lijkt erop dat ik tijdens Netflix keek, wellicht te veel instructies/signalen via mijn kpn afstandbediening naar de kpn ontvanger stuurde, althans daar heb ik zo het vermieden van dat er een verkeerd digitaal/infrarood signaal naar de kpn ontvanger is gestuurd dat ie eea niet goed verwerkt heeft, dan wel ergens een storing is opgetredem. Overigens kreeg ik nadat ik mijn versterker had ingeschakeld wel via de verker het geluid. Maar goed het advies oogevolgd om de hdmi stekker eruit te halen, maar dat maakte ook niets uit. Nog steeds geen geluid. Vervolgens reset van de kpn ontvanger helaas nog geen geluid naar mijn tv. Overigens ook de hdmi kabels van de tv ingang 2 verwisseld naar ingang 3, nog steeds geen geluid, wel beeld. Reset van de experia box v10, compleet van stroom af. Helaas nog steeds geen geld, dan maar weer de tv van het stroom, de Sony start op en het geluid komt weeruit mijn tv. Ra ra hoe kan het. Wie helpt mij met de oplossing.......

Reputatie 7

Welk type TV ontvanger heb je eigenlijk?

Van KPN HMB2260 V2

 

Kweet niet of het uitmaakt maar ik kijk Netflix via kanaal 200 van KPN en niet via de tv app's

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Bosscheceltics, bedankt voor de heldere uitleg. Het probleem ontstaat dus al tijdens het kijken van Netflix, en niet eens per se bij het overschakelen naar "normaal” tv kijken. Dit is een heel apart en specifiek probleem zo lijkt het. Nog even ter verduidelijking een paar vragen. Ik ben ook nieuwsgierig of je dit probleem zou ervaren als er geen versterker zou zijn aangesloten. Modem resetten etc. kun je achterwege laten hoor, daar zit het probleem niet lijkt me. Echt ergens in de tv-ontvanger i.c.m. versterker/tv vermoed ik.

  • Je hebt dus de audio tijdens het kijken van Netflix gewoon via de speakers van de tv, maar je hebt ook een versterker aangesloten die op dat moment uit staat. Klopt, toch?
  • En hoe is de versterker aangesloten? 
  • Hoe staan de audio instellingen in de tv-ontvanger?
Reputatie 7

@Paul_, Ik zie toch wel enige correlatie met het probleem dat wij op met onze ZTE ZXV8001 i.c.m. een Sony Bravia KD-43XD8305 en een Sony BDV-E380 via hdmi-ARC.

Bij ons is het echter altijd (100%) raak waarbij alleen het selecteren van kanaal 200 al voldoende is om daarna nauwelijks geluid meer te hebben op zenders zonder Dolby.

Ik zal eens een HMB2260 op die televisie aansluiten om te kijken of het fenomeen daarmee ook optreedt.

Reputatie 7

Ik heb zojuist een HMB2260 aangesloten gehad op mijn Sony en tot mijn schrik is met die TV ontvanger het volume via hdmi-ARC op alle zenders direct al heel laag.

@Paul. Ik heb de tv cq de tv ontvanger via hdmi op elkaar aangesloten. Het geluid van de tv en van de tv ontvanger via 2 optische kabels aangesloten op mijn versterker. Stond mijn versterker uit tijdens het optreden van het probleem dat weet ik niet precies meer. Kan zijn dat ie wel aanstond. Dus ff mijn redenatie, storing treedt op en geluid speakers tv vallen uit (dus geluid loopt niet meer van ontvanger, via hdmi, naar tv), maar signaal via ontvanger gaat nog wel naar versterker, via optische kabel. Ik zal de versterker voortaan ff uitlaten staan. Het hele plaatje, signaal (dolby digitaal) van tv ontvanger naar versterker, ingang tv wordt ook de Sony versterker aangegeven, dat het een multi chanel signaal (dolby digitaal surround) is en is aangesloten op de optische ingang tv. Als Netflix wordt ingeschakeld gaat het geluid (dolby digital) ook via de tv ontvanger naar de versterker. Maar omdat ik ook op de (smart) tv, Youtube enz bekijk, heb ik de tv via de optische kabel aangesloten op versterker. Maar nu via de digitale ingang Dat aansluiting, geen dolby, maar wel digitaal PCM 48 kHz. 

Dat is nu ff het verhaal, tot nu toe.

Kweet niet of eea duidelijk is. Geluid Tv OUT en Kpn ontvanger OUT, via OPTISCHE kabel naar versterker IN. Geluid Kpn ontvanger OUT via HDMI naar Tv IN.

Audio instelling: Hdmi uitgang: geluidsprioriteit auto en Optical uitgang: geluidsprioriteit dolby

Als je nu via de optische kabel van tv naar versterker geen dolby hebt ligt aan een instelling in de televisie. Die opt. uit. via menu tv-toestel nog op Dolby zetten (dan komt ook stereo er doorheen én dolby).

Je hebt hdmi uit op de kpn-box al op ‘auto’, dus die geeft Dolby aan de tv bij zenders met Dolby.

Beste allen, het is nog steeds niet opgelost. Dus eens in de zoveel tijd stop ik met Netflix kijken (kanaal 200) en is mijn geluid weg. Bij alles. Zojuist zag ik ook dat mijn verbinding, draadloos naar mijn tv was uitgeschakeld. Kortom tv opnieuw resetten en hij doet het weer als vanouds. Ben bang dat niemand hierop een antwoord heeft. Helaas!!!!

Hier ook van tijd tot tijd geen geluid als we netflix uit zetten en terug gaan naar gewone tv!

Hier zetten we dan de ontvanger en tv uit en daarna weer aan en dan werkt geluid weer wel.

Maar begrijp niet waarom het de ene keer wel en andere keer niet is.

Gebruik netflix via de knop op de afstandsbediening