Geluid zacht via HDMI (Arris 5202)

  • 25 November 2019
  • 67 reacties
  • 5035 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

67 reacties

Dat is raar. Want digitaal gaat het geluid (iets) vooruit op het beeld waarna het in de weergever weer wordt gesynchroniseerd. Dat is de reden dat je het geluid kunt vertragen maar niet het beeld. Dat laatste zou niet nodig moeten zijn namelijk.

Hoe synchroon is het geluid als je het via de tv luidsprekers laat komen?

Dat is raar. Want digitaal gaat het geluid (iets) vooruit op het beeld waarna het in de weergever weer wordt gesynchroniseerd. Dat is de reden dat je het geluid kunt vertragen maar niet het beeld. Dat laatste zou niet nodig moeten zijn namelijk.

Hoe synchroon is het geluid als je het via de tv luidsprekers laat komen?

Klopt ja.. In de instellingen van de TV bestaat de mogelijkheid om het geluid in stapjes van x ms te vertragen. Als ik hier de vertraging ‘groter’ maak, merk je dat het steeds verder uit sync gaat. 

Het antwoord op je vraag: ook dan is er een vertraging. 

Echter als ik bijvoorbeeld Netflix opstart via de app op de TV is er geen vertraging merkbaar…

 

gr. Stef

Heb je 't HDMI geluid in de KPN ontvanger op Stereo of Dolby/Auto staan?

Heb je 't HDMI geluid in de KPN ontvanger op Stereo of Dolby/Auto staan?

Heb inmiddels alle mogelijkheden getest. Maar er blijft een minimale vertraging in zitten. Bestond maar de optie om audio te versnellen. 

Ook hier het geluids probleem met oude modem geen problemen.

Wat bedoel je met "oude modem"?

Heb je een nieuwe TV ontvanger?

Welk type?

Nieuwe TV onvanger Arris 4K.

Waardeloos dat zacht geluid alleen goed voor de slijtage van de afstandbediening.

Ook ik heb een geluid probleem, zag op het forum dat dit met de Arris 4k al geruime tijd speelt. Sinds 2 weken heb ik een LG 55 inch nano tv en een nieuwe Arris ontvanger en merkt dat het geluid tussen de zenders en de apps duidelijk verschilt zeker 3 maal zachter. mijn vraag wanneer gaat KPN hier wat aan doen het is behoorlijk vervelend.

Jan

Reputatie 7

Zet de geluidsinstelling voor hdmi eens op Dolby.

Heb je dan wel goed geluid?

De instellingen op mijn lg tv veranderd en het geluid is nu zoals ik het wil hebben. Heel hartelijk dank. 

Jan

Reputatie 7

De instellingen op mijn lg tv veranderd en het geluid is nu zoals ik het wil hebben.

Wat heb je dan aangepast?

Ik heb het geluid naar intern gezet en dat gaf een enorme verbetering. Nogmaals hartelijk dank.

Reputatie 7

Ik heb het geluid naar intern gezet en dat gaf een enorme verbetering. Nogmaals hartelijk dank.

Wil je zeggen dat je jouw soundbar of home cinema set nu niet meer gebruikt en het geluid uit de speakers van de televisie zelf laat komen?

Zo ja, dan lijkt het fenomeen behoorlijk op het geluidsprobleem dat ik al zeer lange tijd op mijn ZXV8001 ervaar.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb het geluid naar intern gezet en dat gaf een enorme verbetering. Nogmaals hartelijk dank.

Wil je zeggen dat je jouw soundbar of home cinema set nu niet meer gebruikt en het geluid uit de speakers van de televisie zelf laat komen?

Zo ja, dan lijkt het fenomeen behoorlijk op het geluidsprobleem dat ik al zeer lange tijd op mijn ZXV8001 ervaar.


Of beide in gebruik, tv en home cinema en het geluid van de tv harder? 

Ik ben ook benieuwd wat je precies gedaan hebt @Janloo43 

Allereerst maar het hele verhaal vertellen. Een aantal weken terug heb ik een nieuwe tv gekocht de LG 55 inch NANO wat bleek mijn KPN modem de Motorola vip1853 wilde niet goed meer, moest hem na een week resetten dat was al langer zo maar nu erg opvallend. In de KPN winkel hem omgeruild en daar kreeg ik de Arris 5202. De schrik was behoorlijk eerst stond het geluid van mijn oude Tv een Phillips en ook de LG op 20 nu moest ik dat minimaal op 40 zetten voor een goed geluid. Ook bleek dat ik mijn soundbar ook een Phillips niet via een audiokabel kon aansluiten dat dus via een optische kabel gedaan, ook hier is het geluid zachter dan op de oude ontvanger. Na vragen hier op het forum heb ik de instellingen van de LG maar eens onder de loep genomen, moet eerst wennen want een nieuwe TV is toch heel anders. Sinds een paar dagen is het met de TV gelukt. mijn TV staat nu met het geluid op bioscoop en dat gaf een heel duidelijke verbetering kon nu weer op 20. Wat de soundbar betreft blijft het geluid zachter dan met het Motorola modem. Ik hoop dat ik hiermee een paar mensen kan helpen. groeten Jan

Reputatie 3
Badge +1

8 (!!) maanden verder en nogsteeds speelt dit probleem bij de Arris VIP5202.

 

Ook ik ervaar dit probleem met mij Arris, dingen die ik al geprobeerd heb:

 

  • TV gereset naar fabrieksherstel.
  • Arris gereset naar fabrieksherstel
  • Arris staat op DOLBY maar ook op Auto en Stereo ervaar ik dit probleem
  • Arris is al eens vervangen geweest, ook nu behoud ik dit probleem

    Speakers van de TV gebruiken is een no-go voor mij, KPN dien dit op te lossen en het probleem niet bij de consument neer te legen. 

 

Reputatie 1
Badge

Hier ook hetzelfde volume 7 op rtl4 bij zenders 1 tot 3 op 10 hoop niet dat het aan kpn ligt maar de zenders en opnames zelf,wel vervelend.

Hier ook probleem met het volume van Aris.

Het verschil wat ik merk is dat als de instellingen op stereo staan dat het volume op normaal niveau is. Zodra deze op Dolby of Auto gezet worden, dan is het niveau erg laag.

Ik merk geen verschil tussen de verschilende zenders.

Het zou toch erg fijn zijn als KPN dit gaat oplossen.

Weet iemand of dit ondertussen al is opgelost? Of weet iemand een tv ontvanger die dit probleem niet geeft. il begreep dat Arris op zich goed aangeschreven stond