Vraag

Geluid zachter na TV+ update

  • 7 April 2023
  • 35 reacties
  • 516 keer bekeken

Onlangs hebben we de update 1.97.1 binnengekregen

Nu blijkt als je opgenomen programma's terug kijkt dat het geluid een stuk zachter is

Ik hoop dat er daarvoor nog een update voor komt

Voor de rest heel tevreden na de laatste update 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7

Dat klopt want ook daar is nu Dolby actief.

Heb je overigens bij de video mode aangegeven dat de automatisch best mogelijke kwaliteit gebruikt moet worden?

Ik heb hem op de hoogste resolutie staan ivm met een 4k televisie

Ik kan hem ook op automatisch zetten

Dit blijft gelijk dat het geluid een stuk zachter is 

Reputatie 7

Ik heb hem op de hoogste resolutie staan ivm met een 4k televisie

Ik heb het niet over "Automatisch beste resolutie" bij "Apparaat -> Apparaatvoorkeuren -> Weergave en geluid -> Schermresolutie" maar over "Automatisch beste kwaliteit" bij 'Informatie -> naar beneden scrollen -> Video mode".

Reputatie 7
Badge +7

Geluid is beduidend zachter en daarnaast weer niet synchroon.

Het ergste vind ik nog dat ik iedere keer dat ik tv willen kijken eerste de stekker er uit kan trekken.

Waardeloos echt waardeloos

Je kan hier alles aan of uitzetten maar grootste issues blijven gewoon met dit wan product.

Ongeloof spijt van deze STB.

Reputatie 7
Badge +8

Dat klopt want ook daar is nu Dolby actief.

Heb je overigens bij de video mode aangegeven dat de automatisch best mogelijke kwaliteit gebruikt moet worden?

Maar ik ervaar het niet dat het zachter is of dat het niet synchroon zou lopen.

Juist super blij met deze updates van van de week.

Eer Gister wat opgenomen en is inderdaad Dolby (rookie).

Wat ik wel ervaarde was een oudere opname die was anders van geluid.

Klopt natuurlijk wel dat opgenomen van 2 weken terug niet in Dolby weergegeven maar als PCM 2.0 stereo.

Reputatie 7
Badge +7

Bijzonder dat niet iedereen dit heeft.

Eigenlijk zou je verwachten dat bepaalde issues iedereen daar last van heeft.

Schijnbaar niet dus.

Reputatie 7
Badge +8

Bijzonder dat niet iedereen dit heeft.

Eigenlijk zou je verwachten dat bepaalde issues iedereen daar last van heeft.

Schijnbaar niet dus.

Ja dit verbaasd mij ook elke keer weer heb zelf 3 boxen die ook alle 3 hetzelfde reageren en doen en andere die ik ken ook met meerdere boxen geen problemen.

 

En dan andere de gekste problemen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik wordt er moedeloos van.

Iedere keer dat gezeik als je gewoon tv wil kijken.

Iedere keer de stekker er uit om te kijken.vervolgens hoor ik slecht en zacht geluid en is het beeld wat schijnbaar opgewaardeerd is van een bedenkelijk niveau.

Enige positieve wat ik kan bedenken is dat de F1 app goed werkt.

En dat de zap snelheid verbeterd.

Verder is dit een niet dooronwikkeld KPN onwaardig product.

Mvg

Badge

Hier hetzelfde probleem met de audio. Laatste updates.

 

Het probleem met de volume instellingen zit volgens mij vrijwel zeker in het KPN kastje.

Als  ik multichannel (of te wel de automatische audio verwerking en afhandeling) selecteer op de DIW7022 dan is het volume aanzienlijk zachter dan als ik de audio afhandeling laat doen door de TV (Philips). Verschil is echt zo'n 50%.

Dus als ik het kastje op multichannel passthrough zet en mijn tv op Multichannel (standaard) en dit vergelijk met kastje op multichannel en tv op passthrough dan is daar een zeer groot verschil. Zelfs zo erg dat 100% volume in een ruime woonkamer is dan niet voldoende met een 600W audio systeem. En ik ben zeker niet doof, eerder hooggevoelig voor geluid.

Als ik allebei op multichannel zet dan geeft dat helemaal geen geluid, dit zou logisch kunnen zijn, maar wel raar dat het dan niet automatisch geregeld wordt, staat tenslotte wel bij de uitleg dat het automatisch zou moeten gaan. 

Dus waarschijnlijk stuurt KPN de audio te laag uit? Of misschien knijpt het KPN kastje de audio teveel? Misschien een combinatie?

Hoe kan het anders dat bij passthrough er een zo'n enorm verschil zit in het volume. Het is echt een enorm verschil. Het komt er letterlijk op neer dat we het volume op 50% hebben en het al meer dan genoeg kunnen vinden, of op 100% en bij normale gesprekken in de woonkamer het al echt onverstaanbaar is.

KPN: Succes met oplossen, want dit is echt irritant. Dit zou niet moeten kunnen. Het zou toch niet normaal moeten zijn dat het audio systeem op 100% staat voor de TV en daarna de rest van het gezin via Bluetooth muziek gaat afspelen en zichzelf een gehoorbeschadiging aan het luisteren zijn, omdat de audio op 100 moest voor de tv uitzending. Dit is echt te gek.

 

Oh ja, en bij ons vliegt de connectie van de afstandbediening er regelmatig uit. Zit je weer met zo’n lelijke balk in het scherm, die weer kan inbranden. Gaat pas weg als je weer op de ok toets drukt, waarom niet gewoon als ze elkaar weer hebben gevonden???

 

Ach nog zat problemen om op te lossen, zo hou je jezelf ook aan het werk natuurlijk. 

 

Edit: alles staat aangesloten via HDMI en HDMI ARC, mocht KPN hiernaar kijken en het willen oplossin..

Ik heb ook nog een probleem na de laatste update

Als ik van zender wisselt gebeurt het vaak dat ik geen geluid meer heeft

Als ik hem dan een zender terug zet en dan naar de gekozen zender doet hij het weer

Hebben pas sinds vorige week een nieuwe tv

Dit voorval is best hinderlijk

Ook weer iets om aan te werken voor kpn 

Reputatie 7
Badge +8

Ik blijf het wonderlijk vinden dat de ene persoon heeft met alle boxen in huis problemen.

En de andere zoals ik met 3 boxen nergens last van benieuwd of ze daar ook al eens een verklaring voor hebben.

Hier werkt alles prima na laatste update van de week perfect beeld en geluid.

Ik heb hem zelfs weer op passthrough kunnen zetten zonder stotteren.

Sonos werkt er prima op geen lip sync problemen.

Geluid is ook van elke zender even hard ook vanaf netflix terug naar de zenders blijft goed.

Reputatie 7
Badge +7

Ik blijf het wonderlijk vinden dat de ene persoon heeft met alle boxen in huis problemen.

En de andere zoals ik met 3 boxen nergens last van benieuwd of ze daar ook al eens een verklaring voor hebben.

Hier werkt alles prima na laatste update van de week perfect beeld en geluid.

Ik heb hem zelfs weer op passthrough kunnen zetten zonder stotteren.

Sonos werkt er prima op geen lip sync problemen.

Geluid is ook van elke zender even hard ook vanaf netflix terug naar de zenders blijft goed.

Ja dat is het ook maar ik ben bang als je hier op het forum kijk er meer mensen zijn met dan zonder problemen.

Dus daarin wijk jij dan weer af -:)

Reputatie 7
Badge +8

Ik blijf het wonderlijk vinden dat de ene persoon heeft met alle boxen in huis problemen.

En de andere zoals ik met 3 boxen nergens last van benieuwd of ze daar ook al eens een verklaring voor hebben.

Hier werkt alles prima na laatste update van de week perfect beeld en geluid.

Ik heb hem zelfs weer op passthrough kunnen zetten zonder stotteren.

Sonos werkt er prima op geen lip sync problemen.

Geluid is ook van elke zender even hard ook vanaf netflix terug naar de zenders blijft goed.

Ja dat is het ook maar ik ben bang als je hier op het forum kijk er meer mensen zijn met dan zonder problemen.

Dus daarin wijk jij dan weer af -:)

Valt wel mee denk ik hoor heb deze boxen nu bij genoeg mensen geinstalleerd tot op heden allemaal zonder problemen.

Denk ondertussen al wel 20 a 30 huishoudens geholpen ondertussen.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik blijf het wonderlijk vinden dat de ene persoon heeft met alle boxen in huis problemen.

En de andere zoals ik met 3 boxen nergens last van benieuwd of ze daar ook al eens een verklaring voor hebben.

Hier werkt alles prima na laatste update van de week perfect beeld en geluid.

Ik heb hem zelfs weer op passthrough kunnen zetten zonder stotteren.

Sonos werkt er prima op geen lip sync problemen.

Geluid is ook van elke zender even hard ook vanaf netflix terug naar de zenders blijft goed.

Ja dat is het ook maar ik ben bang als je hier op het forum kijk er meer mensen zijn met dan zonder problemen.

Dus daarin wijk jij dan weer af -:)

Valt wel mee denk ik hoor heb deze boxen nu bij genoeg mensen geinstalleerd tot op heden allemaal zonder problemen.

Denk ondertussen al wel 20 a 30 huishoudens geholpen ondertussen.

 

 

Dat vind ik heel bijzonder.

dit hele forum barst uit zijn voegen van klanten die alleen maar problemen hebben.

En jij zegt doodleuk dat alles ok is -;)

op uitzonderingen na ga ik met je mee maar om nu te zeggen ondertussen 20 tot 30 mensen geholpen zonder problemen gaat er bij mij niet in.

20 tot 30 problemen komen hier per dag bij bedoel je dat niet -;)

Ik ga bijna denken dat je bij KPN werk dus met een gekleurde bril kijk.

vind het prima hoor maar blijf een beetje realistische.

Reputatie 7
Badge +8

Ik blijf het wonderlijk vinden dat de ene persoon heeft met alle boxen in huis problemen.

En de andere zoals ik met 3 boxen nergens last van benieuwd of ze daar ook al eens een verklaring voor hebben.

Hier werkt alles prima na laatste update van de week perfect beeld en geluid.

Ik heb hem zelfs weer op passthrough kunnen zetten zonder stotteren.

Sonos werkt er prima op geen lip sync problemen.

Geluid is ook van elke zender even hard ook vanaf netflix terug naar de zenders blijft goed.

Ja dat is het ook maar ik ben bang als je hier op het forum kijk er meer mensen zijn met dan zonder problemen.

Dus daarin wijk jij dan weer af -:)

Valt wel mee denk ik hoor heb deze boxen nu bij genoeg mensen geinstalleerd tot op heden allemaal zonder problemen.

Denk ondertussen al wel 20 a 30 huishoudens geholpen ondertussen.

 

 

Dat vind ik heel bijzonder.

dit hele forum barst uit zijn voegen van klanten die alleen maar problemen hebben.

En jij zegt doodleuk dat alles ok is -;)

op uitzonderingen na ga ik met je mee maar om nu te zeggen ondertussen 20 tot 30 mensen geholpen zonder problemen gaat er bij mij niet in.

20 tot 30 problemen komen hier per dag bij bedoel je dat niet -;)

Ik ga bijna denken dat je bij KPN werk dus met een gekleurde bril kijk.

vind het prima hoor maar blijf een beetje realistische.

Ik ben realistisch, en ik werk niet bij KPN.

Ik help alleen mensen met IT problemen waaronder ook KPN boxen ja of ziggo net zo goed.

Je hoort mij niet zeggen dat alles OK is.

Had er gister eentje waarbij het niet werkte maar dat lag aan degene ze eigen netwerk (deze zie je ook wel voorbij komen op het forum)

Degene waarbij ik was had na ze Experia box nog 2 action switches zitten hij ging deze vandaag vervangen.

Kabel rechtstreeks op modem werkte zonder problemen.

 

Ik bekijk de meldingen ook niet allemaal op het forum maar degene die ik zie zijn vaak dezelfde personen elke keer.

Reputatie 6
Badge +7

 

 

 

Dat vind ik heel bijzonder.

dit hele forum barst uit zijn voegen van klanten die alleen maar problemen hebben.

En jij zegt doodleuk dat alles ok is -;)

op uitzonderingen na ga ik met je mee maar om nu te zeggen ondertussen 20 tot 30 mensen geholpen zonder problemen gaat er bij mij niet in.

20 tot 30 problemen komen hier per dag bij bedoel je dat niet -;)

Ik ga bijna denken dat je bij KPN werk dus met een gekleurde bril kijk.

vind het prima hoor maar blijf een beetje realistische.

Hier nog iemand waar alles goed werkt. Letterlijk het enigste wat niet goed werkt is de ondertiteling maar die gebruik ik zelf niet. 

Ik ben juist verbaast door alle problemen die er schijnbaar zijn die ik niet heb. 

Reputatie 7
Badge +8

 

 

 

Dat vind ik heel bijzonder.

dit hele forum barst uit zijn voegen van klanten die alleen maar problemen hebben.

En jij zegt doodleuk dat alles ok is -;)

op uitzonderingen na ga ik met je mee maar om nu te zeggen ondertussen 20 tot 30 mensen geholpen zonder problemen gaat er bij mij niet in.

20 tot 30 problemen komen hier per dag bij bedoel je dat niet -;)

Ik ga bijna denken dat je bij KPN werk dus met een gekleurde bril kijk.

vind het prima hoor maar blijf een beetje realistische.

Hier nog iemand waar alles goed werkt. Letterlijk het enigste wat niet goed werkt is de ondertiteling maar die gebruik ik zelf niet. 

Ik ben juist verbaast door alle problemen die er schijnbaar zijn die ik niet heb. 

Hier nog eentje hoor zelf thuis 3 boxen alle 3 fijnloos.

Me ouders ook met 2 boxen 0 problemen.

Reputatie 7

Technisch ervaar ik ook weinig tot geen problemen echter op gebied van functionaliteit en usability moet er mijns inziens nog heel veel veranderen om van de TV+ Box een volwaardige vervanger van de "oude" TV ontvangers te maken.

Laat overigens onverlet dat er inderdaad heel veel abonnees zijn die wel problemen ondervinden en ik zal TV+ dan ook nog lang niet aanbevelen.

Goedemiddag,

Ik heb nu een kleine maand KPN TV+ en ervaar ook problemen. Krijg het geluid ook niet harder. Voorheen met oude kastjes nooit last van gehad. Afstandbediening verschillende keren opnieuw handmatig als automatisch geïnstalleerd, zowel boven en beneden,  maar blijft zacht. Ook lopen beeld en geluid constant niet synchroon. 

Erg frustrerend, want als het wel goed zou werken is het echt fantastisch KPN tv+.

Reputatie 7
Badge +6

@EsmeraldaMP  het geluid synchroon laten lopen doe je door bij de instelling geluid deze op passthrough te zetten, zowel op de tv+ box als je tv 

als je geen soundbar oid gebruikt zou je ook kunnen kiezen voor stereo pcm op de box en tv ..

 kijk maar even wat het beste werkt.

Badge

Wij zijn uiteindelijk gestopt met het KPN+ (DIW7022 ) kastje te gebruiken in combinatie met onze 5.1 audio setup in de woonkamer. We hebben het opgegeven, volgens ons komt er gewoon geen oplossing meer van KPN, ja het volgende kastje.

De beste oplossing (voor ons) was op de smartTV de KPN app installeren alle streaming apps installeren en voila, alles doet het in één keer goed. Volume problemen opgelost, alles schakelt goed tussen stereo en dolby 5.1. Blijkbaar kan Philips het wel en KPN niet. En als je het mij vraagt ligt het probleem bij het ansturen van dolby 5.1 audio. Daar gaat het KPN kastje helemaal de mist in, waarschijnlijk te trage software/ hardware.

Het zou namelijk helemaal niet moeten dat we allemaal instellingen moeten gaan aanpassen van PCM naar passthrough en noem mar op. Daar is namelijk slimme software voor geschreven, de software roept namelijk tegen alle andere apparaten: “Ik doe het wel”, en daarbij zou de rest gewoon moeten volgen. Zoals de tv het wel goed doet, maar de kpn+ kast niet. En waarschijnlijk krijg je door te trage hardware ook weer problemen met lipsync enz, enz. Bij onze andere kastjes (gewoon tv met soundbar, dus geen audio kanelen schakelen) doen ze het namelijk wel.

 

Of te wel, de oplossing is gebruik niet het kastje van de KPN als je 5.1 audio problemen ervaart, maar gebruik je eigen slimme TV in combinatie met de kpn app, die is immers slim en het kastje van KPN niet. Die kastjes kunnen wel goed stof vreten, dat dan weer wel.

KPN zou eerst eens goede spullen moeten maken alvorens ze halfbakken producten aan mensen verkopen, om vervolgens de problemen niet op te lossen. Maar gelukkig doen TV's het wel gewoon uit de doos (mag ook wel voor die prijs). 

Reputatie 7

Of te wel, de oplossing is gebruik niet het kastje van de KPN als je 5.1 audio problemen ervaart, maar gebruik je eigen slimme TV in combinatie met de kpn app, die is immers slim en het kastje van KPN niet.

Dan kan je net zo goed jouw TV+ Box op stereo zetten want dat is namelijk wat je via de smart-TV app ook krijgt.

Reputatie 7
Badge +6

@Vit303  en je hebt nog beter beeld ook.

Badge

@wjb blijkbaar niet. en welke zender is dan volwaardig 5.1? daar hebben we steaming voor.

@pietheingrun vast veel beter dan beeld zonder (oncorrigeerbaar) lipsync of beeld met onverstaanbaar geluid.

Wij kijken alleen tv, geen films of series of sport, daar heb je wederom streaming voor. En dat gaat op de tv wel op 4K! Wederom iets wat KPN niet voo elkaar krijgt.

Het is of shit in is shit out, of gewoon ontspannen tv kijken zonder het KPN gezeik wat ze zelf niet kunnen en gaan oplossen.

Kan mij het dan nog schelen of het 4K of 8K of 16K is. Alles is beter dan je maanden lopen ergeren zonder gehoord te worden door KPN die in de tussentijd wel geld verlangt voor die troep (sorry for my English). KPN kan dit in ieder geval niet. En beeld is prima, voor de gemiddelde persoon. Tegen de tijd dat 4K tv commodity is heeft KPN alweer een ander kastje om aan de mensen te slijten, dan zien we wel weer verder.

Eén keer in de 4-6 maanden sluit ik het kastje weer aan, doe updates en kijk of er iets is verbeterd, tot nu toe geen enkele verbetering (inmiddels al meer dan 5 maanden geleden).

Zou ik eens bij KPN moeten doen (5 maanden mijn rekeningen niet betalen), gaan ze ook zeiken, wedden?

Reputatie 7

@wjb blijkbaar niet. en welke zender is dan volwaardig 5.1? daar hebben we steaming voor.

KPN levert alleen Dolby 5.1 via de TV ontvangers, niet via de apps en site.