Vraag

Geluidsproblemen KPN TV+

  • 3 May 2024
  • 9 reacties
  • 130 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met het geluid in mijn tv+ kastje. Er is geen geluid meer bij de opnames en bij de apps (zowel viaplay, netflix en ziggo). Ik gebruik de instelling passthrough ivm mijn sonos apparatuur. Ik heb reeds meerdere malen het kastje laten restarten maar het probleem blijft.


9 reacties

Reputatie 7

Welkom op de community @Lucfrer, merk je dit alleen bij opnames terugkijken en de apps? Of komt het ook voor als je live tv kijkt? 

Naast Passthrough zijn er meer opties die je kunt proberen om te kijken of het verschil maakt: 

Geeft dat mogelijk verbetering?

Hallo Jasper,

Het is inderdaad alleen bij opnames terugkijken en de apps. Het is trouwens bij allebei de kastjes.

Het maakt geen verschil om de de geluidsinstelling te wijzigen. 
Als ik vervolgens naar geluid ga en dan naar probleem oplossen, dan kun je kiezen voor het geluid van de tv op 100% zetten. Als ik hiervoor kies, dan is het probleem tijdelijk opgelost.

Reputatie 7

Dat het op beide kastjes is, is typisch. Heb je bij beide dezelfde Sonos apparatuur staan ook? Zou je, bij wijze van test, ook eens kunnen proberen wat er gebeurt als je de Sonos apparaat niet aangesloten hebt? Speelt het dan ook, of gaat het dan wel goed?

Boven is er geen sonos aangesloten en speelt hetzelfde probleem. Ik heb de kastjes ook al omgewisseld, maar dit maakt niets uit. 

Reputatie 7

Is er andere vergelijkbare apparatuur bij beide tv-ontvangers aangesloten? Het is zoeken naar een rode lijn hierin wat mee kan spelen.

Als ik hiervoor kies, dan is het probleem tijdelijk opgelost.

Je zei ook dat het tijdelijk opgelost is met het volume aanpassen, hoe tijdelijk is dat? Hebben we het dan over enkele minuten, of meer?

Beide tv ontvangers zijn aan een samsung tv aangesloten en op beide is vorige week de ziggo app geïnstalleerd ivm Europees voetbal.

Het probleem is nu al een dag weg. Met tijdelijk bedoel ik dus een langere tijd.

Reputatie 7

Dat is inderdaad een aardige tijd, ik dacht dat het een stuk korter was. Je noemt het installeren van de Ziggo app nu specifiek, was het daarvoor ook al eens voorgekomen? Of zijn er andere dingen veranderd waarna dit zich meer voordoet?

Daarvoor hadden we geen problemen. Verder heb ik niets veranderd. Gisteren kreeg ik ook geen geluid bij live tv kijken. Wederom naar probleem oplossen gegaan en gekozen voor het geluid van de tv box op 100% zetten. Daarna ging het weer goed. Heb ook het idee dat het kastje wat trager is dan normaal. Het duurt langer voordat het lampje op rood gaat bij het uitzetten.

Reputatie 7

Dat is interessant inderdaad. Zou je de Ziggo app eens op een van beide TV+ Boxen kunnen verwijderen? Ik ben benieuwd of het op die box dan een verbetering geeft, of dat het daar dan blijft. Als het dan beter is lijkt het probleem in de app van Ziggo te zitten.

Als het daar na het verwijderen van de app niet veranderd, zou je de Box dan ook een volledige reset kunnen geven en kijken hoe het dan gaat? 

 

Reageer