Vraag

Gratis tv-ontvangers in bruikleen?

  • 27 February 2020
  • 32 reacties
  • 1136 keer bekeken

Beste KPN,

U zegt dat wij de 2 HD TV ontvangers gratis hebben en in bruikleen.

Definitie bruikleen:

Bruikleen of commodaat is het uitlenen van een zaak voor een bepaalde tijd. 
Bruikleen kan niet voor een onbepaalde tijd zijn.
Bij een lening is er geen sprake van een vergoeding zoals bij verhuur.

 

Nu betalen we toch via het internet en TV pakket, welke u niet specificeert € 62,50 per maand,
daar zit 2x € 5.00 gebruik van HD TV ontvangers in.

Dus ik heb 2 gratis HD TV ontvangers in bruikleen en voor het gebruik ervan betaal ik € 10.00.
Dit valt bij mij niet te rijmen. Ik vind het zelfs valse voorwaarden.

Ik wil ze of kopen of niet betalen voor de TV HD ontvangers.

Met vriendelijke groet,

Klantnummer ********

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic


32 reacties

Reputatie 7

Als je betaalt voor de gehele dienst, waarom is die dienst op een tweede televisie dan gratis als je de smart-TV app gebruikt en kost deze €5,- per maand als je dat met een TV ontvanger doet?

Daarmee werk je natuurlijk wel in de hand dat mensen dit interpreteren als zijnde dat je €5,- voor de TV ontvanger betaalt.

Eens, @wjb. En ik snap de verwarring zeker wel:

 @MROW stelt hier terecht een vraag over zijn pakket en bruikleen tv-ontvangers. Misschien dat de verwarring komt doordat elke extra tv-ontvanger € 5,- p/mnd kost. Waardoor al snel de conclusie wordt getrokken dat dit ook geldt voor de gratis tv-ontvangers die je in bruikleen hebt(?) 

Ik heb altijd al gepleit voor een abonnementsvorm waarbij je je, net als bij Netflix, abonneert op een aantal gelijktijdige streams onafhankelijk van het platform (TV ontvanger, smart TV app, iTV app en website) en ik snap ook niet waarom KPN niet al op dat model is overgestapt. Ik denk dat KPN een hoop geld laat liggen op het moment dat de iTV app en/of smart TV app zich kwalitatief kan gaan meten met de TV ontvanger. Iets wat nu nog lang niet het geval is, maar mijns inziens wel het doel van KPN zou moeten zijn.

Ik zou KPN ook adviseren deze online iTV dienst los in de markt te zetten als concurrent van NLZiet.

Amen. Ben ik compleet met je eens.  Ik verwacht (op eigen titel) dat we zoiets in de toekomst nastreven. Dat past namelijk in de strategie van KPN om klanten de beste tv-ervaring te bieden. We maken ons dagelijks hard om de ervaring met iTV Online te verbeteren, als dat verder uitgebreid wordt en optimaal is, zie ik een model zoals bovenstaande met smart tegemoet. Duidelijk. Transparant. Gemak. Klaar.

Reputatie 7

We maken ons dagelijks hard om de ervaring met iTV Online te verbeteren, ...

Te beginnen met HD-"Glas" op 1 of anders in ieder geval het kunnen terugkijken (en inplannen) van opnames van HD-"Glas" zenders binnen de iTV app, smart-TV app en op de site. 

Ik wacht al bijna twee jaar op deze functionaliteit maar helaas dringt het maar niet door dat dat nu echt iets is dat de ervaring met iTV online zal verbeteren. Niet alleen voor mij, maar voor alle glasvezel abonnees en dat worden er steeds meer.

Om je een idee te geven, wij kunnen meer dan 90% van onze opnames niet terugkijken via de iTV app omdat het opnames van HD-"Glas" zenders betreft.

En als één van onze kinderen een opname via de iTV app inplant dan kunnen we die niet in de hoogst mogelijke kwaliteit (HD-"Glas") terugkijken via de TV ontvanger.

Reputatie 7

Ik (er)ken deze vurige wens, @wjb ;) Laten we hier verder ontopic blijven. 

Reputatie 7

Ik (er)ken deze vurige wens, @wjb ;) 

Off-topic.

Maar je borst maar nat @Nadia,******* zal ik mijn aandacht weer wat meer op deze tekortkoming gaan richten en jullie hiermee blijven bestoken. :wink:

Admin: :no_mouth:

Reputatie 7

Offtopic. Anytime, @wjb. Daarvoor hebben we jou ;)  

Cor, Bij de topic starter, en iedereen die een Alles-in-1 afneemt, wordt op juiste wijze: Internet, tv (bellen) en andere optionele pakketten in rekening gebracht. Daar is niks mis mee. @MROW stelt hier terecht een vraag over zijn pakket en bruikleen tv-ontvangers. Misschien dat de verwarring komt doordat elke extra tv-ontvanger € 5,- p/mnd kost. Waardoor al snel de conclusie wordt getrokken dat dit ook geldt voor de gratis tv-ontvangers die je in bruikleen hebt(?) 
Die vraag beantwoorden we hier graag. 

De vraag: betaal je nu 5,- p/mnd voor hardware (tv-ontvanger) die je in bruikleen hebt? Of voor een complete tv-dienst met enorm veel mogelijkheden? Dat laatste is het antwoord. Zonder de content (basispakket), interactieve mogelijkheden en software (app) is er niks te zien. Bij Internet en TV, ontvang je (afhankelijk van je abonnement) apparatuur in bruikleen van KPN. Mocht je meer apparaten nodig hebben, om een extra tv aan te sluiten dan betaal je 5,- p/mnd huur voor je tv-ontvanger.   

De hardware is een onderdeel, een complementair goed. Je kunt geen tv-kijken als je alleen een tv-ontvanger hebt, daarvoor heb je de totale ‘dienst’ interactieve tv voor nodig.

Nadia,

Nogmaals, je moet eens naar de vragen van de auteurs kijken en niet op antwoorden reageren. Misschien mogen we je het niet kwalijk nemen, maar in de zin van overeenkomsten is juiste naamgeving en woordgebruik erg van belang. De auteur spreekt duidelijk over het begrip bruikleen, een afgeleide van het woord lenen. 

Dit zegt van Dale hierover. 

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/lenen#.XlpC7HHPyUk

De klant schrijft dat de STB’s niet in bruikleen worden gegeven. Formeel heeft hij waarschijnlijk gelijk. Ze worden gratis beschikbaar gesteld in het kader van samengestelde abonnementen. 

Als jij zou schrijven dat lenen wel meer anders wordt ingevuld (“Lenen kost geld”, “Rente op een lening”) dan zou  het voor mij een (niet echt volledig) antwoord zijn. De auteur zou gediend zijn met een antwoord afkomstig van de juridische afdeling van KPN.  

 

Reputatie 7

De klant schrijft dat de STB’s niet in bruikleen worden gegeven. Formeel heeft hij waarschijnlijk gelijk. Ze worden gratis beschikbaar gesteld in het kader van samengestelde abonnementen. 

Laat dat nu net de essentie van "bruikleen" zijn.

Bron.

 

Overigens is mijn stelling dat ze niet in bruikleen gegeven worden omdat je er gewoon voor betaalt, waarbij in oudere abonnementen die kosten opgenomen zijn in de basisprijs.

Je huurt ze mijns inziens dus gewoon en dat is feitelijk ook wat KPN zegt.

Bron.

Reageer