Beste,
Nadat het V10 modem het had begeven is deze vervangen door een Experia Box V12 (maart 2021). Sinds dat deze is vervangen hebben we regelmatig last van het wegvallen van internet, haperend beeld bij het terugkijken en vaak geen connectie met de tv ontvanger(s) en slechte WIFI. Vorige week is de hardware voor de glasvezel ontvanger vervangen omdat deze maar tot 100MB ondersteunde (glasvezel sinds 2008) Hierbij werd de V12 modem niet herkend door de KPN (mac adres?) en kon de configuratie niet uitlezen. Na het vervangen door een nieuwe V12 lukte dit wel. Echter het probleem van wegvallen, altijd haperende beelden blijft bestaan. Ik heb inmiddels al uren aan de telefoon gehangen maar blijkbaar als ik bel (ook tijdens een storing) is dit niet te monitoren!! Alle trucs zoals stroom van de ontvanger af, modem resetten, stroom af van de glasvezel adapter mogen niet baten. Na jarenlang zonder noemenswaardige klachten begint het nu wel erg vervelend te worden. Vooral de tv ontvanger en het wegvallen van internet tijdens het werk. De WIFI (die voorheen met Powerline adapters werd versterkt heb ik 2 weken geleden vervangen door de TP Link Deco M9's die ook als router dienen. Het WIFI signaal is nu top als internet er niet uitklapt. We hebben 100mb up/down internet.
Configuratie is als volgt; Vanaf de glasvezel rechtstreeks aansluiting op de V12
poort 1> TV ontvanger 1
poort 2> op tv (LG Oled)
poort 3> naar Switch Netgear GS108E
poort 4 > bekabeld op TP Link Deco M9 (1)
Switch Netgear GS108 E naar
poort > bekabeld op TP Link Deco M9 (2) > bekabeld PC
poort > bekabeld op TP Link Deco M9 (3) > bekabeld TV ontvanger 2
poort > bekabeld op PS4
poort > bekabeld op HUE bridge 2
Hopelijk kan iemand mij verder helpen met het probleem. Bellen met support heeft op het moment geen zin meer omdat ik altijd de zelfde standaard antwoorden en oplossing richtingen krijg en alleen kunnen zien dat internet onderbroken is als ik mij modem herstart heb. Dit moet toch te monitoren zijn?
Gr, Edwin