Dit probleem heb ik ook.Als het een beetje waait of het is koud, dan staat het beeld om de haverklap stil. Helaas niet de eerste keer. Wordt een beetje moe om alles weer uit te leggen. Over hoe alles is aangesloten. Ik wil gewoon een werkende verbinding.
Hoi Norbie, Wat lastig dat het probleem bij jou ook nog steeds niet is opgelost. Je ervaart nog steeds dezelfde problemen die je vorig jaar op ons forum al hebt besproken in dit topic? Wat mij betreft hoef je het verhaal dan niet nog eens uit te leggen, maar ga ik kijken wat we nog voor je kunnen betekenen om het probleem op te lossen. Zou je daarvoor je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
@Marina_ Geen idee of het op de 2e ontvanger ook zo is, omdat ik de laatste tijd geen tv kijk boven. Maar Eigenlijk wilde ik niet alles gaan uitleggen zoals ik al aangaf....Maar goed, Er is een monteur geweest, nieuwe ontvangers nieuwe software. binnen alles nagekeken en goed bevonden. Bleek onderhoudt te zijn geweest bij een station in de buurt? Het doet zich bij tijd en wijle voor. soms dagen achtereen en dan een tijdje weer geen last. Het gekke is dat dit niet bij alle zenders zo is. Met name de commerciële zenders hebben hier last van.
Zoals sbs en net5 rtl....
Als men bij kpn wil weten waar dit in zit, zou je eigenlijk over een langere periode moeten monitoren of de verbinding stabiel is denk ik.
@Marina_ Nu ook weer haperend beeld. Zoals ik al aangaf, zodra het kouder wordt...In alle gevallen is het bekabeld, ook nieuwe kabels geprobeerd. Zoals de vorige monteur al aangaf. In huis klopt alles. Zie rapport laatste bezoek.
Goedemiddag @Norbie, Dan komen er dagen aan dat het beeld blijft haperen. Niet wenselijk dus. Ik ga dit intern overleggen, ik herken het probleem namelijk niet. Grote kans dat de oorzaak buitenshuis ligt. Volgende week hoor je weer van mij en hoop ik dan meer zinnige dingen te kunnen zeggen dan nu.
@Marina_ Het probleem is op dit moment weer opgelost. Maar nu bleek er wel degelijk een oorzaak gevonden te zijn. Het kastje waar de glasvezel binnenkomt is vervangen door een nieuwe. Maar de oorzaak lag in de centrale waar de verbindingen verdeeld worden. Hier was iets niet in orde. Het heeft uiteindelijk niks met de ontvangers of met de software te maken gehad. Het gekke is, dat deze monteur het probleem vrij snel getackeld had.
Wellicht een tip voor de KPN bij storingen waar een monteur ter plaatse moet komen.
Eerst de centrale bezoeken, daar het signaal testen. Dan het glasvezel kastje controleren, en daarna pas ontvangers, en software checken.
Goedemorgen @Norbie, Wat fijn dat de oorzaak gevonden is. In dit geval lag de oorzaak in de centrale, maar dit is niet altijd het geval. Het is in ieder geval wel een goede om rekening mee te houden wanneer het probleem niet op locatie gevonden wordt. Zo kunnen we wel meerdere afspraken met een monteur voorkomen. Gelukkig werkt het weer optimaal 🙂 Mocht je in de toekomst nog eens een vraag hebben, dan zien we je graag weer terug op het forum 🙂
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.