Beantwoord

Haperend geluid TV+

  • 30 April 2024
  • 9 reacties
  • 119 keer bekeken

Hallo,

Ik zie regelmatig berichten voorbij komen over updates die gedaan worden aan tv+. Hulde daarvoor, het gebruik ervan wordt steeds minder frustrerend.

Echter, sinds een week (schat ik, wellicht dat dat samenviel met de uitrol van de vorige update) heb ik ineens last van haperend geluid. Dat valt af en toe een seconde weg. Erg irritant.

Daarvoor nooit issues gehad. Herstarten helpt niet, reset naar fabrieksinstellingen wel. Voor even.
De tv+box is via een door KPN geleverde switch aangesloten op een experia v10.

Ik vind hierover oudere topics, maar weinig actueels. Is dit iets waar nog naar gekeken wordt?

icon

Beste antwoord door vortexx89 7 May 2024, 15:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Haperend geluid is heel erg irritant.

 

Wat je als eerste kan proberen is om de DIW7022 opnieuw op starten.

Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies daarna voor opnieuw opstarten. 

Dankjewel voor je reactie!

Herstarten had ik al geprobeerd, dat hielp niet. Reset naar fabrieksinstellingen leek te helpen, maar dat bleek snel maar van korte duur te zijn.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, of is het wachten op een bugfix?

 

Reputatie 7
Badge +19

 Hi @vortexx89, we denken hier graag met je mee!

Hoe is jouw TV+ box aangesloten? Gebruik je het geluid via je televisie of heb je geluidsapparatuur aangesloten? In het tweede geval, als je de geluidsapparatuur tijdelijk loskoppelt en het test via het geluid van je tv, hoe gaat het dan? Ik raad je daarnaast ook aan om eens de geluidsinstellingen van de TV+ box na te kijken:

 

Hoi @Alexandra van KPN, dankjewel voor je reactie.

De TV+ box is met hdmi aangesloten op mijn tv, verder niks spannends qua aansluiting. Met ander inputs op mijn (recente) tv ook nergens last van.

De geluidsinstellingen zijn afgelopen week met een reset naar fabrieksinstellingen teruggegaan naar standaard. Ik zal even experimenteren met de opties voor bijv. geluidskwaliteit.

Begrijp ik uit deze reacties goed dat het geen structureel probleem van de TV+ box meer is, maar ene incidenteel probleem dat verschillende oorzaken kan hebben per situatie? Omdat ik best veel opmerkingen vond van dezelfde strekking ging ik eigenlijk uit van het eerste.

Dank!

Reputatie 7
Badge +20

@vortexx89 

 

Vervang die HDMI kabel eens.

Ik ga ervan uit dat hij wel in HDMI 1 zit voor de Sagemcom DIW7022?

 

Een slecht contact in de HDMI kan de oorzaak zijn.

Ook als de HDMi er niet goed inzit, heb je vaak dit soort problemen.

Druk de HDMI connector altijd recht en zover mogelijk erin. 

Reputatie 7
Badge +19

@vortexx89 Klopt, dit is inderdaad geen algemeen probleem maar incidenteel, wat per situatie inderdaad een andere oorzaak kan hebben. Daarom kan 't even zoeken zijn naar wat bij jou de juiste oplossing is. 

Heb je al kans gezien om de tip(s) van @joop2011 hierboven uit te proberen? En maak je gebruik van de meegeleverde HDMI kabel? Zo niet, probeer dan die eerst eens.

Hoi! Sorry, het duurde even voor ik in de gelegenheid was om jullie suggesties te proberen. Gisteren heb ik de kabel gecontroleerd (wat uiteraard netjes de meegeleverde is), en de boel opgestart. Er leek een update van de tv+ box geweest te zijn; m’n tv herkende de tv+ box niet meer als zodanig en er moest een en ander opnieuw ingesteld worden. Ik heb de geluidsinstellingen gecontroleerd en van automatisch afgehaald.

Het lijkt nu goed te gaan! Ik weet dus niet waar het precies zat. Naar mijn idee kwam het haperende geluid vooral vaak bij Discovery voor. Ik hou het nog even in de gaten, maar voor nu lijkt het probleem opgelost. Dank voor jullie suggesties!

Hier het zelfde probleem dat regelmatig het geluid voor ca. één sec weg valt.

Resetten heb ik gedaan. Maar hoe haal je het geluid van automatisch af?

Reputatie 7
Badge +19

Top @vortexx89!

@EHum Via onderstaande pagina in onze Kennisbank vind je instructies om de geluidsinstellingen na te kijken. Kom je er daarmee niet uit, maak dan je eigen topic aan, en leg zo uitgebreid mogelijk uit waar je tegen aan loopt, wat je hebt geprobeerd en hoe alles bij jou aangesloten is. Dan kan de community met je mee denken over een oplossing.

Ik raad je daarnaast ook aan om eens de geluidsinstellingen van de TV+ box na te kijken:

 

 

Reageer