Beantwoord

Haperende radiostations na overstap naar nieuw kastje KPN

  • 22 March 2024
  • 15 reacties
  • 119 keer bekeken

Heb hier heel veel over gelezen maar zoals ook bij ons sinds nieuw kastje steeds last van haperende radiozenders. Als tv aan staat geen last van. Waarom komt er van kpn uit geen oplossing. Anders wil ik terug naar oude kastjes

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 24 March 2024, 18:35

Bekijk origineel

15 reacties

Heb jij TV+ @Pakijs180818 ?

Je schrijft ‘als de tv aan staat heb je geen last’ dus dan kun je goed naar de radiozenders luisteren?

Hoe luister je normaal dan naar de radiozenders, met een kabekl naar een audioset of soundbar?

Teruggaan naar de ‘oude’ kastjes is geen optie, dat doet KPN definitief niet.

 

We luisteren via een kabel naar soundbar zoals ook voorheen met de oude kastjes. Zo lang we nieuwe kastjes hebben we dit met radiozenders. Zo gaat het een tijdje goed en dan weer klote. Zo ook met tv kijken dat geluid en stem beweging niet overeenkomt. 

En ja tv+ vanaf moment dat we de nieuwe kastjes kregen. 

Dus je luistert naar de radio via de soundbar die met een SP/DIF-kabel rechtstreeks verbonden is met het TV+kastje en je tv-toestel uit @Pakijs180818 , lees ik dat zo goed?

 

Ja dat leest u goed. Een optical kabel gaat van kastje naar soundbar. Er is eigenlijk niets veranderd te opzichte van vorige kastje behalve het probleem

Probeer de SP/DIF-kabel andersom eens opnieuw aan te sluiten tussen de decoder en de soundbar.

Geef de soundbar eens een fabrieksreset evenals de KPN-decoder @Pakijs180818 

Soundbar weet ik niet of die een reset kan krijgen. Dat zou ik op internet even moeten opzoeken. KPN kastje is geen probleem om te doen. Kabel kan ik ook nog eens omdraaien. 

Soundbar weet ik niet of die een reset kan krijgen. Dat zou ik op internet even moeten opzoeken. KPN kastje is geen probleem om te doen. Kabel kan ik ook nog eens omdraaien. 

Er is ook altijd een gedrukte handleiding bij de soundbar, daar moet het ook in staan en verder zou je op de site van de fabrikant kunnen kijken of er een software-update voor de soundbar is @Pakijs180818 

 

Voor zover alvast bedankt 

Voor zover alvast bedankt 

Graag gedaan en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten @Pakijs180818 

Ga ik zeker doen

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Pakijs180818, welkom bij ons. 

Is het je gelukt om radio te luisteren via de optische kabel zonder storingen? 

Ik hoor graag van je. 

 

Nee. Sinds we de nieuwe kastjes hebben zijn er alleen maar problemen. Bewegen van de mond en dan geluid erbij loopt niet helemaal gelijk en dan radio luisteren via de optische kabel zoals we voorheen deden wordt je niet vrolijk van. Zo gaat het een paar dagen goed en dan weer dagen continu haperen

Inmiddels kabel omgedraaid en reset van soundbar uitgevoerd maar nog steeds hetzelfde probleem 

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Sinds we de nieuwe kastjes hebben zijn er alleen maar problemen. Bewegen van de mond en dan geluid erbij loopt niet helemaal gelijk en dan radio luisteren via de optische kabel zoals we voorheen deden wordt je niet vrolijk van. Zo gaat het een paar dagen goed en dan weer dagen continu haperen

Even om het te testen, gaat het goed wanneer je het geluid via de televisie laat lopen? Dus HDMI kabel naar de televisie, en eventueel de optische kabel van de televisie naar de soundbar? 

Reageer