Vraag

Hapering bij het kijken van opnames

  • 30 March 2020
  • 47 reacties
  • 604 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Thomas, Paul,
Vannacht een update gehad van de tv-ontvanger. Nog steeds haperingen in het kijken van opnames. HDR aan of uit maakt hier geen verschil in.

 

De nieuwe lay-out ziet er trouwens wel mooi uit, compliment waard!

Reputatie 7

Ik ben er uit, het ligt aan de switch. Zonder de switch er tussen gaat het wel goed.

Is dit nog steeds zo?

Zo ja, welke versie van de firmware staat op die Netgear switch?

Ik neem overigens aan dat dat een GS105Ev2 is, klopt dat?

Ik ben er uit, het ligt aan de switch. Zonder de switch er tussen gaat het wel goed.

Is dit nog steeds zo?

Zo ja, welke versie van de firmware staat op die Netgear switch?

Ik neem overigens aan dat dat een GS105Ev2 is, klopt dat?


Hoi wjb,

Nee, zie mijn reactie van 11 dagen geleden. De switch zit er niet meer tussen en toch haperingen.

Het is inderdaad een versie v2.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Berpie74, ik heb een ticket aangemaakt voor de technische dienst hierover. Zij zullen hierover nog contact met jou opnemen. Zij kunnen altijd net even iets meer. Houd er wel rekening mee dat ze mogelijk vanaf een afgeschermd nummer zullen bellen. Hou je ons op de hoogte van de afwikkeling?

Goedemorgen @Berpie74, ik heb een ticket aangemaakt voor de technische dienst hierover. Zij zullen hierover nog contact met jou opnemen. Zij kunnen altijd net even iets meer. Houd er wel rekening mee dat ze mogelijk vanaf een afgeschermd nummer zullen bellen. Hou je ons op de hoogte van de afwikkeling?


Hoi Thomas,
Ik ben afgelopen dinsdag inmiddels benaderd door de technische dienst en morgenochtend gaan we de zaak bekijken. Het lijkt of de haperingen sinds de update minder (erg) worden, maar kan ook toeval zijn.

Ik hou je hier op de hoogte, maar neem aan dat jullie td dit ook wel doet.

Hallo Thomas,

Afgelopen donderdag inderdaad gebeld door jullie technische dienst. De ontvangers zijn hierbij gereset; spanning er af, ondertussen verwijderd van ons abonnement door de td en daarna alles weer opnieuw opgestart en aangemeld. Afgesproken dat we het thuis gingen testen, en maandag word er weer contact opgenomen.

We hebben door andere drukte helaas niet veel kunnen testen, maar gisteravond er even voor gaan zitten. We hebben een film opgestart, waarbij veel haperingen voorkwamen. Een beetje verbaasd hebben we naar deze film gekeken, zonder haperingen(!). Daarna een andere film gestart, maar dit was al gauw weer als vanouds met haperingen. Na de reclame te hebben doorgespoeld, bij wijze van test de film gestopt en opnieuw gestart vanaf het punt waar we waren gebleven. En vanaf dat punt de film zonder haperingen kunnen uitkijken. Bijzonder… Morgen weer verder testen.

Ondertussen is er nog een issue bijgekomen. Na de herinstallatie duurt het 30 seconden voor we tv kunnen kijken. Eerst geeft de tv aan “geen signaal” en daarna zie je een opstartscherm die loopt van 75% naar 100% en dan duurt het nog 5 tot 10 seconden voor er daadwerkelijk beeld is. Dit is bij beide ontvangers het geval.

Ik kan er al met al nog niet echt enthousiast van worden helaas en hoop dat beide zaken binnenkort toch echt opgelost worden. Wat mij betreft worden de ontvanger omgeruild voor twee normale HD ontvangers en het 4k gedeelte uit het abonnement gehaald.

Ik kan er al met al nog niet echt enthousiast van worden helaas en hoop dat beide zaken binnenkort toch echt opgelost worden. Wat mij betreft worden de ontvanger omgeruild voor twee normale HD ontvangers en het 4k gedeelte uit het abonnement gehaald.

Dat sentiment kan ik mee héél goed indenken als ik de hele waslijst zo eens doorlees, @Berpie74 . Je schrijft dat er maandag weer contact wordt gezocht. Wat is daar uitgerold? 

Als dit zo dramatisch blijft ga ik je proberen te helpen met die downgrade (of upgrade, het is maar hoe je het bekijkt) naar HD tuners.  

Ik kan er al met al nog niet echt enthousiast van worden helaas en hoop dat beide zaken binnenkort toch echt opgelost worden. Wat mij betreft worden de ontvanger omgeruild voor twee normale HD ontvangers en het 4k gedeelte uit het abonnement gehaald.

Dat sentiment kan ik mee héél goed indenken als ik de hele waslijst zo eens doorlees, @Berpie74 . Je schrijft dat er maandag weer contact wordt gezocht. Wat is daar uitgerold? 

Als dit zo dramatisch blijft ga ik je proberen te helpen met die downgrade (of upgrade, het is maar hoe je het bekijkt) naar HD tuners.  


Hallo Erwin,

Bedankt nog voor je reactie. Door de drukte thuis ben ik er nog niet aan toe gekomen om op je post te reageren.

Inmiddels een paar keer contact gehad met jullie TD. De haperingen lijken langzaam aan minder te worden. Maar ook hier geld dat door de drukte thuis er niet veel getest kon worden.

Het issue met het traag opstarten is nog niet opgelost en volgens de TD met de nieuwe software eigenlijk ook niet mogelijk, maar het is er wel degelijk: https://youtu.be/NbefM42hTS8. Afgelopen vrijdagmiddag zou ik hier nogmaals voor worden teruggebeld, maar dit is niet gebeurd.

Vorige week nóg een update gehad en je raad het al, ook hier gaat iets niet goed. Na het uitschakelen gaat na een minuut of 20 de ontvanger spontaan weer aan. Komt er op neer dat de ontvanger eigenlijk de hele dag aan staat.

 

Ik hoop dat je aanbod nog steeds staat om de ontvanger om te ruilen, dan hoor ik het uiteraard graag.

Reputatie 7

Het issue met het traag opstarten is nog niet opgelost en volgens de TD met de nieuwe software eigenlijk ook niet mogelijk, maar het is er wel degelijk:

Betreft het een Arris VIP5202?

Staat de energiespaarstand of hoe het ook genoemd wordt uit?

Het issue met het traag opstarten is nog niet opgelost en volgens de TD met de nieuwe software eigenlijk ook niet mogelijk, maar het is er wel degelijk:

Betreft het een Arris VIP5202?

Staat de energiespaarstand of hoe het ook genoemd wordt uit?

 

Hoi wjb,
Het betreft een Arris VIP5202 en de enrgiespaarstand staat op “Aan”.

Reputatie 7

Het betreft een Arris VIP5202 en de enrgiespaarstand staat op “Aan”.

Zet de energiespaarstand "Uit", dan zal de TV ontvanger veeeeel sneller opstarten.

Het betreft een Arris VIP5202 en de enrgiespaarstand staat op “Aan”.

Zet de energiespaarstand "Uit", dan zal de TV ontvanger veeeeel sneller opstarten.

Klinkt logisch, zal het eens proberen.

Het betreft een Arris VIP5202 en de enrgiespaarstand staat op “Aan”.

Zet de energiespaarstand "Uit", dan zal de TV ontvanger veeeeel sneller opstarten.

Klinkt logisch, zal het eens proberen.


Ontvanger start inderdaad sneller op en het spontaan opstarten is hiermee ook verdwenen.

Toch lijkt mij dit niet de bedoeling...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Berpie74, sorry voor mijn late reactie. 

Ik zie dat je inmiddels ook al contact hebt met mijn collega's van de technische dienst.
Hou ons op de hoogte!

Reputatie 7

Het betreft een Arris VIP5202 en de enrgiespaarstand staat op “Aan”.

Zet de energiespaarstand "Uit", dan zal de TV ontvanger veeeeel sneller opstarten.

Klinkt logisch, zal het eens proberen.

Ontvanger start inderdaad sneller op en het spontaan opstarten is hiermee ook verdwenen.

Toch lijkt mij dit niet de bedoeling...

Klopt, dat is inderdaad niet de bedoeling maar helaas werkt de energiespaarstand nog niet vlekkeloos.

Even een update.

Het euvel is nog (steeds) niet opgelost. Via mail een aantal voorbeelden van opnames met haperingen doorgegeven. Benieuwd of ze hier iets mee kunnen. Het word zo langzamerhand wel een langdurende kwestie...

Inmiddels is de eerst melding drieënhalve maand geleden. En nu weer drie weken sinds het laatste contact. Misschien leest er nog iemand van KPN mee…?

Ik kan per 17 december (pas weer) overstappen naar een ander provider,  mag wat mij betreft eerder!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Bernard, ik lees nog mee. Ik zie dat je ticket nog steeds open stond. Ik heb hieraan toegevoegd dat het nog niet opgelost is. Ik ga er vanuit dat mijn collega's hierover nog contact met je op zullen nemen!

Geen reactie meer gehad. Hoeft ook niet meer.

Per 17 december over. Mag dit ook eerder?

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond Bernard, ik kan de status helaas ook niet meer inzien van het inmiddels gesloten ticket maar wat balen dat het nog niet opgelost is én je niks meer van mijn collega's gehoord hebt.
Helaas kan ik je niet helpen met het eerder beëindigen van je jaarcontract. 


Mocht je toch graag samen nog een keer kijken of we iets aan de haperingen kunnen doen weet je mij en mijn telefonische collega's op 0800-0402 te vinden.

Gesloten ticket??? Op basis waarvan?

 

Je mag als je wil de 4K wel uit het abonnement halen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb 4K uit je abonnement gehaald. Je krijgt hier later vandaag nog bericht over!
Het ticket kan ik helaas helemaal niet meer inzien maar deze wordt  (in dit geval onterecht) gesloten als men er van uit gaat dat het opgelost is.