Beantwoord

happernd beeld tijdens downloaden

  • 28 August 2020
  • 25 reacties
  • 480 keer bekeken

Ik heb happernd beeld en geluid op de interactieve tv, in de huiskamer en slaapkamer, tijdens het downloaden op de pc. De TV is in de huiskamer en slaapkamer, en de pc zijn bekabeld aangesloten op de V10 Modem.

Ik heb diverse malen de ontvangers en modem gereset, maar mag niet baten.

Kan iemand me hier bij helpen om het probleem op te lossen.

Alvast bedankt

H.Aarns

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 5 September 2020, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Welkom op het forum. iTV van KPN maakt gebruik van je internetverbinding, je hebt een bepaalde snelheid nodig om tv te kunnen kijken. Op het moment dat je download dan zou het kunnen dat deze download een te groot stuk van je snelheid gebruikt waardoor er onvoldoende overblijft voor de tv om goed te kunnen blijven werken. Dit is afhankelijk van hoe snel je internetverbinding is en hoeveel data je download verbruikt. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? En zou je voor mij ook hier: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ je postcode willen invullen en een screenshot willen delen zonder je persoonlijke gegevens? Dan ga ik voor je uitzoeken of ik een reden kan vinden en wat er mogelijk is op je adres. 

Goededag. 


Ik heb even de check gedaan. Zie afbeelding. 

Je zou zeggen dat het voldoende is om alles normaal te laten draaien.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Dat is inderdaad een mooie snelheid en zou zeker voldoende moeten zijn, dan is het alleen nog de vraag met welke snelheid de download gaat? Zit daar een cap op of benut deze zo goed als de volledige verbinding?

Deze wordt volledig benut. Ik heb niet zo'n hele snelle pc,  Ik heb zelf ook even de speedtest gedaan zoals je ziet.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een switch in uw netwerk?

Nee, geen switch of hub

Badge +19

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

De ontvanger zit rechtstreeks met een kabel op de experiabox. De pc ook. Zit verder niets tussen.

Badge +19

Dat is merkwaardig. Welk type ontvanger heb je?

De Arris VIP2952

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Bedankt voor je aanvullende informatie. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en nog het 1 en ander uitzoeken. 

@Rutger_ Op één of andere manier lukt me dat niet.

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Op het moment dat je klikt op de groene link met forumprofiel, lukt het dan om op de juiste pagina uit te komen?

Nu wel. Ik ga het nog in vullen want ik heb nu niets bij de hand @Rutger_ 

@Rutger_ Mijn profiel is aangepast

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Ik heb het even gecontroleerd en binnen je abonnement heb je een internetsnelheid van 100 Mb/s mag ik vragen met welke snelheid de download gaat op het moment dat de tv hapert? 

Reputatie 7

Wat voor een download betreft het, toevallig een Windows update?

Zelf ervaren we dit probleem ook als er op een PC een Windows update gedownload wordt.

Dat gebeurt gelukkig niet zo vaak omdat de Windows updates meestal overdag gedownload worden als de televisie toch niet aan staat.

Dat fenomeen heeft overigens niets met bandbreedte te maken immers ook als de download voor Windows updates maar een paar Mbps van onze 200Mbps glasvezel betreft treedt verstoring van de TV ontvangers op. Download ik een backup van een flink aantal GB vanaf een Azure cloud server dan trek ik die 200Mbps volledig dicht maar blijft de TV ontvanger perfect werken. Er moet dus iets specifieks in die download zijn dat die haperingen veroorzaakt.

@Rutger_  Dat is vrij laag. Maar het haperen, begint al bij het updaten van de telefoon, niet alleen pc. Bij pc is het al feest als ik wat bekijk op YouTube of een mp3 download. Praat je over een bestandje van gem. 7,8 Mb.

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Volgens mijn gegevens heb je 2 tv ontvangers, heb je dit probleem op beide ontvangers of op 1 van de ontvangers? En is het een probleem van de laatste tijd of bestaat het probleem al langer? 

@Rutger_ Ik heb inderdaad 2 ontvangers, en dit probleem is op beide ontvangers. De 2e ontvanger is ook bekabeld op de Experia Box.

 Dit probleem speelt sinds ik aangesloten ben op de glasvezel. Ik heb dit probleem uitgesteld, omdat ze in de omgeving met de aansluitingen bezig zijn. Maar na een half jaar, mag dit onderhand wel opgelost zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Zou je voor mij je glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos willen maken en na deze 2 minuten weer van stroom willen voorzien. Daarmee resetten we dit glasvezelpunt, ik ben benieuwd hoe de situatie hierna is. Zou je mij dit kunnen laten weten? 

Reputatie 7
Badge +15

@harryaarns Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

@Rutger_ Dat kan kloppen, want ik ben op vakantie en zit in het buitenland  fus kan nu niks proberen. Vanaf Donderdag weet ik meer en kan ik het je laten weten.

Ik heb het zelfde probleem. KPN komt er zelf niet uit. Als ik de medewerkers moet geloven. Zo klaar mee. Vraag me af dat er al een oplossing is?????

groetjes marcel 

Hallo Marcel. 

Ik heb alles stroomloos gemaakt, de glasvezelkast, de modem, de ontvangers.......daarna heb ik de ontvangers geüpdatet. Sinds de nieuwe software voor de ontvangers, ben ik er wel van af. Maar waar aan het aan heeft gelegen.....weet ik niet.

Groet, Harry