Beantwoord

HD instelling

  • 22 August 2020
  • 20 reacties
  • 792 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag, 

vanwege een slechte beeldkwaliteit van Fox Sport ben ik in de instellingen gaan zoeken. Nu stuit ik op de instelling ‘Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger’. De instelling staat op SD en als ik deze wijzig in HD dan springt deze weer terug. 
 
Wij hebben een tweede ontvanger die ook op SD staat en een smart tv met Kpn iTV.

 

wie helpt ons uit de brand?

 

groeten Tim

icon

Beste antwoord door PeterG 29 August 2020, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @TimEijk 

Dan kan het zijn dat je te weinig bandbreedte hebt op jou adres? Vandaar dat ie terug springt. 

Reputatie 1

Geen flauw idee Dennis, kan ik dat checken?

Reputatie 7
Badge +22

@TimEijk, meet eens met een bekabelde verbinding jou internetsnelheid, dus niet met WiFi meten. 

Reputatie 1

Dit is het resultaat @Dennis Schreve .

wat kan ik hier uit opmaken?

Reputatie 1

Ping 6ms, jitter 1ms

download 77,0 mbps

upload 16,6 mbps

Reputatie 7
Badge +22

Ping 6ms, jitter 1ms

download 77,0 mbps

upload 16,6 mbps

Je hebt dus 77 Mbit/s @TimEijk, dat is meer als genoeg om op 2 TV ontvangers HD te kunnen kijken. Hoe is die ene TV ontvanger aangesloten die steeds op SD vliegt? Is dit bekabeld of met een DVS? (draadloze verbindingsset)

Reputatie 1

Hij is bekabeld met een cat6 kabel naar de experia v10

Reputatie 7
Badge +22

Hij is bekabeld met een cat6 kabel naar de experia v10

@TimEijk dan is het raar dat de TV ontvanger niet op HD gaat staan. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze in het systeem kijken of jou profiel op 2x HD staat, is dat wel het geval dat ie op 2x HD staat, dan kan het ook eventueel aan de TV ontvanger zelf liggen. Maar houd er rekening mee dat het erg druk is op het Forum, het kan even duren dat ze dit oppakken. De prioriteit ligt nu bij klanten die echt geen diensten ontvangen. Heb je die TV ontvanger eens een harde reset gegeven? Of had ik je dat al een keer gevraagd? Ik help veel klanten dat ik dat effe niet meer weet. 😉👍🏼

Reputatie 1

Hij is bekabeld met een cat6 kabel naar de experia v10

@TimEijk dan is het raar dat de TV ontvanger niet op HD gaat staan. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze in het systeem kijken of jou profiel op 2x HD staat, is dat wel het geval dat ie op 2x HD staat, dan kan het ook eventueel aan de TV ontvanger zelf liggen. Maar houd er rekening mee dat het erg druk is op het Forum, het kan even duren dat ze dit oppakken. De prioriteit ligt nu bij klanten die echt geen diensten ontvangen. Heb je die TV ontvanger eens een harde reset gegeven? Of had ik je dat al een keer gevraagd? Ik help veel klanten dat ik dat effe niet meer weet. 😉👍🏼

Ha Dennis,

 

Harde reset uitgevoerd en software opnieuw geinstalleerd. Helaas nog steeds hetzelfde probleem 😔. Het forumprofiel heb ik aangevuld. We gaan kijken hoe snel het opgepakt wordt, bedankt voor je hulp in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +15

@TimEijk Welkom op het forum. Op het moment dat ik je gegevens er bij pak en een meting uitvoer dan zie ik wel dat beide ontvangers op HD lijken te staan. Kun je op geen enkele zender HD kijken of heb je dit probleem alleen met Fox Sports?

Reputatie 1

Hoi @Rutger_ ,

 

Het is op alle zenders, als ik het menu beeldscherm open staat er SD.
 

Ik vermoed dat dit al vanaf het begin is want het beeld is nooit echt scherp geweest.

Reputatie 7
Badge +15

@TimEijk Heel bijzonder, en op de andere tv ontvanger kun je dus wel gewoon zenders in HD kijken? Mocht dat het geval zijn, zou je dan de tv ontvanger waarmee het niet lukt eens terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen en hierna kunnen proberen of het wel lukt om zenders in HD te kijken? 

Reputatie 1

@Rutger_ de tweede ontvanger doet precies hetzelfde. Als ik ze probeer in te stellen op HD en een paar tellen later in het menu kijk dan staan ze weer op SD. Zojuist allebei naar fabrieksinstellingen gezet en geen resultaat. 
 

Ik heb nog een derde tv aangesloten op de experia, het is een smart tv met itv van kpn. Kan deze er nog iets mee te maken hebben?

Hallo @TimEijk , heb je met de afstandbediening van jouw TV’s al gekeken hoe de TV’s zelf staan ingesteld?

Behalve voor het geluid komt voorzover ik weet de KPN afstandbediening niet aan de instellingen van de TV maar stelt alleen de SetTopBox in. 

Reputatie 1

Hallo @CorL,

 

Dat is op zich een goeie, heb het net even gecheckt maar de tv’s zouden dat automatisch moeten doen volgens de ‘handleiding HD-verbinding’. Beiden zijn ze met hdmi-kabel aangesloten.

ps. Als ik het menu beeldscherm van kpn bekijk staat er ‘U mag 1 tv ontvanger in HD instellen, u heeft er 0’. (Klopt het dat er maar 1 op HD kan?)

Dus nog niet het gewenste resultaat helaas 😔

 

Reputatie 1

@Rutger_  ik denk dat ik nu alles geprobeerd heb. Tv-instellingen, reset modem, reset ontvangers, fabrieksinstellingen etc..

Hoort er ook een afbeelding van HD in het scherm te staan als de zender HD is? Dit is namelijk nooit verschenen bij ons. 
 

Wat kan ik nog doen? .. terug naar Caiway? 😏

Dit is een "bekend” probleem. Maar het komt maar heel zelden voor.

Dit moet doorgegeven aan een technische afdeling. In dit geval staat bij KPN iets niet goed waardoor de ontvangers niet door krijgen dat ze HD kunnen ontvangen.

Staan al je gegevens al in je profiel hier? Dan kan de moderator, die hier nog komt, dit doorgeven.

Reputatie 1

Hoi @PeterG

 

Bedankt voor je bericht. Als het goed is hebben ze alle gegevens die ze nodig hebben.

Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +15

@TimEijk Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb een wijziging gedaan in je televisie profiel, hier leek iets niet helemaal juist te staan. Heb je de mogelijkheid nu nogmaals te controleren of je wel zender in HD kunt kijken, mocht dit niet lukken zou je dan je tv ontvangers eens willen herstarten. Mocht dit de situatie ook niet oplossen dan zouden we nog de ontvangers terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Ik verwacht echter dat het instellen in dit geval voldoende zou moeten zijn. 

Reputatie 1

Helemaal top @Rutger_ , haarscherp beeld!

@PeterG  bedankt voor je input 👏🏻