Vraag

HMB2260 reageert niet op afstandbediening en hapert (blokjes in beeld)

  • 23 November 2020
  • 16 reacties
  • 393 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb een HMB2260 ontvanger in de woonkamer staat. Deze reageert soms helemaal niet meer op de afstandbediening. Ik moet hem dan echt uit en dan weer aan zetten om het op te lossen. Uiteraard al een afstandbediening van boven getest en nieuwe batterijen. Al nieuwe software erop maar probleem blijft. Ik heb nu een ontvanger van boven naar beneden gehaald. Probleem heeft zich nu niet meer voor gedaan. Ook heb ik steeds haperingen in beeld. Al eerder over gebeld maar na wat resetten en laden nieuwe software leek het opgelost. Probleem deed zich pas voor toen ik overging naar 500mb internet dus was bang dat het aan de bekabeling lag. Maar nu ik het kastje van boven heb staan ben ik ook van deze problemen af. Mijn conclusie is dat het kastje stuk is, of heeft er iemand een idee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 2

Hallo, helaas ligt het toch niet aan het kastje. Is gisteren een paar keer vanzelf gereset. Gisteren ook problemen met de WIFI. Wel connected maar geen internet. Of geen verbinding kunnen maken. Gisteren modem gereset en probleem was weg. Maar moest vanochtend weer resetten omdat ik geen verbinding kon maken. Dit probleem had ik al eerder maar is nu weer terug. Ik werk in de IT en vanuit thuis dus begint erg vervelend te worden. Is hier een oplossing voor. Wat kan ik nog doen? 

Reputatie 4
Badge +6

Hi @abaa ,

 

Heb je de volgende stappen al geprobeerd? Dit zou je eventueel nog kunnen doen: 

 

Je glasvezelpunt al (2 minuten) van de stroom af gehad? 

Anders zou je je modem nog kunnen resetten naar fabrieksinstellingen.

Reputatie 2

Hoi bedankt voor de reactie maar ik heb een paar weken geleden al met kon gebeld en deze stappen ook doorlopen. Het leek toen opgelost maar het probleem is volledig terug. 

  • Tv ontvanger reset spontaan
  • Tv geeft blokkerig  beeld
  • internet valt weg
  • wel connected maar geen internet 
  • Trage wifi

na reset van het modem is het weer even goed maar dat duurt hooguit een dag en dan begint het weer.

 

ik heb mijn abonnement net verhoogt naar 500Mb maar er nog niet heel veel plezier van gehad

 

  •  
Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier en vul ook jouw probleem hierbij in.

Het probleem is ontstaan na de laatste update met het nieuwe menu.

Zelf heb ik de laatste tijd er gelukkig geen last meer van.

 

Voor de TV heb je aan 50 MB (of zoals ik 100MB) ruim voldoende en kan je heel veel doen.

500 MB als je veel games speelt en download. 

 

Zie ook hier hoe je de decoder kan resetten, dat wil wel eens helpen.

Kijk welke je moet volgen, ik denk bij jou het nieuwe menu.

 

Draadloze verbindingsets kunnen ook het probleem veroorzaken. 

Reputatie 2

Ik heb al een keer nieuwe software geladen op een van de kastjes. Dat helpt niet . Ook kastjes omgewisseld maar dat helpt ook niet. Het is niet alleen het restarten maar ook dat er slecht beeld is(hele grote pixels) Buiten de tv heb ik ook problemen met de WiFi. Kan vaak niet connecten of ik ben connected maar geen internet. Alles is vast bekabeld.

Reputatie 7
Badge +20

Welke Experiabox heb je?

 

En heb je de spanning (in de volksmond stroom) er afgehaald?

En na 1 minuut er weer op en laten opstarten.

 

Eerst bij de glasvezel box.

Daarna de Experiabox

En als laatste de KPN IPT decoder.

 

Hoe zijn ze aangesloten op de Experiabox?

Draadloze netwerkadapters kunnen ook voor problemen zorgen. 

Reputatie 2

Hoi alle spanning is eraf gehaald. Van modem englasvezelkast. Alles is vast bedraad. Ik heb de v10a en 2 WiFi zenders van KPN. 

Reputatie 7
Badge +20

De KPN TV decoder werkt alleen via vaste bekabeling (het beste) of via Netwerkadapters. Niet via WIFI.

 

Werkt alles weer nadat je in de opgegeven volgorde de spanning eraf haalt, er weer op zet en volledig laat opstarten en daarna de volgende.

 

Heb je ook de batterijen in de AB vervangen? 

Reputatie 2

Voor alle zekerheid alles in de juiste volgorde uit en aan gezet. Inclusief alles van de stroom af. Werkt dan weer even zonder problemen. Na een paar uur begint het weer. Ik heb de tv kastjes omgewisseld incl de afstand bediening. Ook nieuwe batterijen. Helpt allemaal niet. Tv kastjes zijn alle vast bedraad. WiFi is eigenlijk alleen in gebruikt voor diverse laptops en telefoons. Hier heb ze allemaal hetzelfde probleem. Haperend internet, soms wel verbonden maar geen internet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dat het probleem in de Experiabox zit.

Wacht even op een moderater, kan een paar dagen duren. 

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @abaa, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u het me nog even weten of het gelukt is en of het geholpen heeft?

En de moderators zullen zo gauw als ze tijd hebben op uw topic reageren.

Als de reset niet werkt, dat kunt u het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Reputatie 4
Badge +6

@abaa

Bij een meting op basis van je profielgegevens zie ik indd dat er verbrekende verbindingen zijn geweest. Ik denk indd dat het verstandig is om je Experiabox om te ruilen voor een andere. Ik heb een Experiabox verzonden naar een PostNL pakket punt bij jou in de buurt. 

Let op: dit is een omruilafspraak ! 

Neem een Geldig ID bewijs mee naar het PostNL pakket punt en je huidige Experiabox. (het liefst al ingepakt in een doos incl retrouradres )
Bij het inleveren van je oude Experiabox krijg je je nieuwe mee :relaxed: .  

Je krijgt een SMSje als je het pakket af kunt halen. Dit is vaak na 14.30.  In een persoonlijk bericht heb ik je het PostNL pakket punt gestuurd waar je jouw pakket af kunt halen. 

Retouradres is:

KPN 

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan de rijn

Reputatie 2

Hallo, gisteren het nieuwe modem ontvangen. Installatie is super simpel en alles werkte perfect. Alles stabiel en hoge internetsnelheden. Tot vanochtend. Hele internet is prut. Snelheden die ik nu haal varieren van 1 to maximaal 20MB zowel op de WIFI als de kabel. Alles al een keer gereset maar lost niets op. KPN inmiddels gebeld. Een monteur gaat een afspraak maken. Ze zagen nu dat er iets met IP conflict aan de hand was. Hoop dat de monteur snel (heel snel )langs komt en het nu eindelijk kan oplossen. Ik ga morgen maar naar kantoor toe om te kunnen werken. Of heeft iemand idee hoe ik IP conflict zou kunnen oplossen. Ik zie zelf namelijk niet wat ik daar voor invloed op heb? 

Reputatie 4
Badge +6

Hallo @abaa, wat zonde om te horen dat de nieuwe modem je probleem maar tijdelijk opgelost heeft. Goed dat er een monteur komt om het als nog op te lossen.

Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen?

Reputatie 2

Hoi ik zou vandaag gebeld worden maar ik heb nog niets gehoord 

Reputatie 4
Badge +6

Hi, 

Zie dat de ticket openstaat voor het plannen van een monteur. Ga er van uit dat ze spoedig contact opnemen.