Vraag

Hoe functioneert de KPN TV+ box in vergelijk met de Arris VIP5202?

  • 21 April 2024
  • 32 reacties
  • 335 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Wij maken op dit moment gebruik van de Arris Vip 5202 wat eigenlijk heel goed bevalt en zitten er aan te denken om over te stappen naar het KPN + abonnement met de nieuwe ontvanger. Ik heb hier nog een paar vragen over, misschien dat iemand mij kan helpen. 


-Klopt het dat de Glas zenders nu standaard op kanaal 1 t/m 10 zitten en dat de bandbreedte hiervan 14.5 mb/s is ? (dus hoger dan de standaard glas zenders op de Arris)
-Gaat het zappen net zo snel als op de bestaande Arris of trager ?
- De tv gids werkt op de Arris heel snel en makkelijk, is dat ook zo bij de nieuwe DIW7022 ? 
-Zijn er ook nog problemen met het geluid wat af en toe wegvalt of is dit inmiddels allemaal opgelost dmv de updates ? Dit probleem heb ik regelmatig met de surround set van LG.

Verder hebben we een 4K Oled tv en Netflix gebruik ik altijd via de app van de tv zelf.
Zijn er verder nog redenen om deze overstap te maken naar deze tv box ?
Ik hoor graag van jullie !

Alvast bedankt !
 


32 reacties

Reputatie 1

-Klopt het dat de Glas zenders nu standaard op kanaal 1 t/m 10 zitten en dat de bandbreedte hiervan 14.5 mb/s is ? (dus hoger dan de standaard glas zenders op de Arris)

De HD-"Glas" zenders zijn ook op de 5202 al geruime tijd 14,2Mbps.

De TV+ Box valt terug op de gewone HD streams van 7,2Mbps zodra er uitgesteld gekeken wordt. Dat is al het geval bij een luttele seconde pauzeren, terugkijken of een opname kijken. Dat is t.o.v. de 5202 dus een achteruitgang. Zie ook punt 1 en 2 van de feature requests KPN TV+.

 

Ik zie dit trouwens bij de releasenotes staan van de april update van 2023

Wordt de beeldkwaliteit van opnames hierdoor ook hoger?
Ja, ook opnames die, vanaf april, gemaakt worden op kanaal 1-10 kunnen in hogere kwaliteit worden bekeken op de TV+ ontvanger. 

Reputatie 7

-Klopt het dat de Glas zenders nu standaard op kanaal 1 t/m 10 zitten en dat de bandbreedte hiervan 14.5 mb/s is ? (dus hoger dan de standaard glas zenders op de Arris)

De HD-"Glas" zenders zijn ook op de 5202 al geruime tijd 14,2Mbps.

De TV+ Box valt terug op de gewone HD streams van 7,2Mbps zodra er uitgesteld gekeken wordt. Dat is al het geval bij een luttele seconde pauzeren, terugkijken of een opname kijken. Dat is t.o.v. de 5202 dus een achteruitgang. Zie ook punt 1 en 2 van de feature requests KPN TV+.

Ik zie dit trouwens bij de releasenotes staan van de april update van 2023

Wordt de beeldkwaliteit van opnames hierdoor ook hoger?
Ja, ook opnames die, vanaf april, gemaakt worden op kanaal 1-10 kunnen in hogere kwaliteit worden bekeken op de TV+ ontvanger. 

Maar dat is dus niet het geval.

Reputatie 6
Badge +6

Zie ook dit topic op de kennisbank :

Dat topic is al maanden niet bijgewerkt, en ook toen al stond niet alles erop.

@Marten1975 ik zou bijvoorbeeld niet overstappen als er iemand afhankelijk is van goede ondertiteling van Nederlandstalige programma’s.

En qua geluid ken ik een installatie met een Philips tv uit 2024, waarbij er verschil is in audiovertraging tussen multicast (live kijken; wel vertraging) en unicast (terugkijken; geen vertraging). Daardoor is de audiovertraging (die in de TV+ Box maar één instelling kent) dus niet goed in te regelen. Dus daar staat die TV+ Box continu op unicast, wat wel een lagere beeldkwaliteit geeft.

(Glavezel, ethernet direct aan Box 12 modem, meegeleverde HDMI-kabel, unicast met stereo.)

Reputatie 1

Arjan, bedankt voor je reactie. Ik heb een LG oled tv uit 2022 en een LG soundbar die via hdmi is aangesloten (E-Arc). Het scheelt behoorlijk in prijs per maand maar ik vind dat terugkijken, stilzetten en opnemen in een lagere kwaliteit wel een "dingetje". Apart dat dit niet zo is bij de Arris tv decoder die ik nu gebruik.

Reputatie 1

Toch eerst maar besloten om mijn contract met de Arris te verlengen met een jaar.
Ondertussen wacht ik wel tot alle problemen opgelost zijn en dan kan ik binnen het jaar altijd nog overstappen naar TV+. Als ik alle reacties zo lees is het nog te onstabiel. Dan is hopelijk de beeldkwaliteit bij terugkijken, stilzetten en opnemen ook weer in de originele hogere kwaliteit.

Reputatie 7

Toch eerst maar besloten om mijn contract met de Arris te verlengen met een jaar.

Maar dan hoef je toch niet te verlengen, jouw huidige contract loopt toch sowieso al door?

Reputatie 1

Ik kan nu maandelijks opzeggen.
Als ik een jaar ga verlengen en ik blijft bij hetzelfde dan betaal ik

maand 1-3 € 70,66 euro
maand 3 tot 6 € 76,00
maand 6 tot 12 weer de € 88,48 euro

Dan ben ik goedkoper uit dan de 88,48 euro die ik nu elke maand betaal en ik kan binnen het jaar naar TV+ als ik dat zou willen. Nog even een andere vraag, kun je op dat android kastje bijvoorbeeld ook Youtube Vanced installeren ? (de versie zonder reclame) 

 

 

Reageer