Beantwoord

Hoe sluit ik mijn nieuwe TV ontvanger zonder jackaansluiting aan op mijn audio installatie?

  • 3 November 2020
  • 7 reacties
  • 964 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb recent een KPN abonnement genomen vanwege de glasvezelaansluiting hier. Vorige week is de apparatuur geleverd en aangesloten door een vriendelijke, uitstekende monteur.

Later wilde ik de tv ontvanger aansluiten op mijnĀ audio versterker, en via de KPN website kon ik een gratis audiokabeltje bestellen. Deze blijkt Ā echter een ā€˜jack plugā€ te hebben, de (kennelijk vernieuwde) tv ontvanger heeft echter een USB uitgang. Hoe los ik dit op? Ik kan wel een USB Ā naar RCA vinden op internet, maar werkt dat goed of moet daar nog iets als een ā€œconverterā€ tussen om digitaal naar analoog te vertalen?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 9 November 2020, 14:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

goedemorgen beste jan bom de usb doet nietsĀ  dat is bestemd voor monteurs. het beste kunt u het geluid via de tv laten lopen de HDMI kabel.er zijn daar ook aanpassingen voor te krijgen laat u informeren šŸ˜‰

Reputatie 1

Voor de duidelijkheid: ik heb nog een oude Sony versterker met alleen RCA (tulpstekker) ingangen met uitstekende geluidsboxen daaraan gekoppeld. Geen optische of HDMI ingangen. Juist via die versterker wil ik de radio horen, niet via het mindere tv geluid...die ik overigens wel optisch gekoppeld heb aan een Bose geluidsbar, maar die wil ik dus niet voor de radio...

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Jan BomĀ Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Anders heb ik het vermoeden dat @PeterGĀ je misschien wel kan helpen.

Die USB doet niks op de ontvanger. Behalve 5 volt leveren; kan je je mobiel mee opladen :wink: .

Om je oude versterker aan te sluiten op de Arris 5202 het volgende:

Schaf deze omzetter van digitaal nƔƔr analoog aan om naar RCA (rood en wit) aansluiting te gaan.
Benodigde optische en RCA kabels niet bijgeleverd. Een optische audiokabel er dus bij kopen. RCA kabels bestaan al 40 jaar dus die zal je wel hebben :slight_smile: .

Reputatie 1

Ik was al wat aan het googelen geweest, maar een beetje in verwarring door de diverse soorten; heb nu deze besteld (plus optisch kabeltje) en ga het dan uitproberen.

Bedankt Bart en Peter voor de aanwijzingen.

Ā 

groet, Jan

Reputatie 1

De door Peter aangegeven oplossing werkt perfect!Ā 

Nogmaals bedankt!

Ā 

Dank voor je terugkoppeling, Jan! Fijn om te horen :slight_smile: .

Reageer