Beantwoord

Horizontale en verticale strepen op beeld

  • 18 October 2022
  • 20 reacties
  • 1497 keer bekeken

Ik heb ook strepen op het scherm (horizontaal en verticaal). Verder de volgende problemen: scherm valt dan even uit (start wel weer opnieuw op, maar erg vervelend). Software update van afstandsbediening gaf ook problemen. Ik ben overgegaan van Ziggo naar KPN. Problemen nooot bij Ziggo gehad. Bij KPN sinds 2 dagen. Alles al geprobeerd: fabrieksreset, andere HDMI kabel, andere HDMI ingang. Wat te doen? Graag met spoed reactie.

Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door TijtheMan 19 October 2022, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloze verbindingsset of een switch? Welke ontvanger is het?

Er zit een WiFi versterker tussen van de kon. Kpn heeft zelf ook alles aangesloten. Het werkte toen allemaal perfect. 

Welke versterker is dat, de superwifi versterker ( wit /zwart), de experia wifi versterker ( wit/zwart) of toch de DVS ( draadloze verbindingsset) via het stopcontact?

De super WiFi versterker

Kunt u die superwifi eens een reset geven?

  1. Koppel het SuperWifi punt los van het modem als er een ethernetkabel is aangesloten
  2. Hou het resetknopje achterop het apparaat ingedrukt tot het lampje meerdere keren rood knippert
  3. Na opstarten zal het lampje paars branden en staat de SuperWifi in de fabrieksinstelling
  1. Ik heb de lan kabel uit de superwifi gehaald 
  2. resetknop ingedrukt tot rood lampje ging knipperen
  3. superwifi weer aangesloten. Er knippert nu een blauw/paars lampje. Deze is weer overgegaan naar groen lampje.

strepen of tv blijven. 

Geef dan je TV decoder een "frisse start". Via menu>instellingen>systeem.

Welke TV heeft u ?

Tv decoder heb ik gisteren al frisse start gegeven. Ik heb een Samsung Smart TV

Reputatie 7
Badge +8

@Kastanjetuin,

Dat kijkt inderdaad niet lekker nee. Ik ben overigens wel benieuwd hoe het eruit ziet. Kunt u een foto van het scherm met de strepen maken en plaatsen?

 

Horizontale streep

Hierboven de verticale streep op tv

Ik heb een Samsung Smart TV

Hoe is het beeld als je via de in de tv aanwezige APP van KPN iTV kijkt? Of een andere app?

Ik kan de aanwezige kpn iTV niet vinden. Wel Videoland geprobeerd. Strepen op scherm blijven

Moet ik KPN bellen voor een storingsmonteur?

Reputatie 7
Badge +8

@Kastanjetuin,

Als ik de strepen zo bekijk en lees dat de videoland app op de tv deze strepen ook vertoont, dan is de tv stuk. Heel kort door de bocht wellicht om zo te zeggen, maar het lijkt er wel op. Dit is natuurlijk wel nog even extra te controleren door bijvoorbeeld een laptop of dvd speler aan te sluiten. Geven deze ook de strepen, dan zit het toch echt in de tv.

Een kpn monteur gaat dat niet kunnen verhelpen.

Videoland via de ontvanger van kpn gebruikt? Het ging mij er juist om dat je iets bekeek / probeerde buiten de ontvanger om. Dus onder de apps van de tv (gebruik dan de Samsung afst.bed.). Of een ander apparaat op de tv zoals TijtheMan al aangeeft.

Verder zou mijn reactie gelijk zijn aan die van @TijtheMan .

Ik heb een Samsung Smart TV

Dit helpt ons ook niet verder. Die maken ze al sinds 2014 en zijn er 100.000 en van. Een typenummer scheelt al.

Ik acht de kans dat het de tv zelf is, met die horizontale én verticale streep, vrij groot.

Ik heb contact gehad met de leverancier van de TV. Zij schatten ook in dat het aan de tv ligt. Er is nu aan reparatienummer aangemaakt. Binnen 2 dagen nemen ze contact op. Bedankt voor alle tips en service. Fijne dag 

Reputatie 7

Ziet er inderdaad uit als een defect scherm. Zelf vorig jaar meegemaakt met ook een Samsung tv (komt hier nooit meer in huis) was bij mij ontstaan door een te warme spot op het scherm. Zat bij mij netonder de zwarte rand wat net over het scherm zit. Dan barst er iets in het scherm en krijg je van die zichtbare kruizen. 

Denk niet eens dat het de moeite is om er een ander scherm in te laten plaatsen. Kun je beter een andere kopen, ben je zelf ook sneller geholpen,... 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Kastanjetuin,

Wel balen dat de tv (het scherm) defect is, maar fijn dat er wellicht wel iets aan gedaan kan worden. Ooit eens met een LG gehad en dat kon toen ook zo opgelost worden. Nooit leuk natuurlijk, maar kan gebeuren.

Als de tv het straks weer doet alvast veel kijkplezier.