Ik wacht nog steeds op mijn 4K ontvangers, deze heb ik besteld op 23-06

  • 1 July 2022
  • 22 reacties
  • 220 keer bekeken

Op 23.6 mijn abonnement gewijzigd met als extra’s 4K tv voor 2 TV’s en verhoging snelheid naar 200 mbps. De kastjes voor 4K zouden binnen 2 dagen geleverd worden, maar ook na bellen met KPN nog steeds niets ontvangen. Van verhoging van de internetsnelheid is ook niets te merken.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @harrio als je ook per mail of anderszins geen bevestiging hebt ontvangen van je bestelling nog maar eens in de telefoon klimmen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Op 23.6 mijn abonnement gewijzigd met als extra’s 4K tv voor 2 TV’s en verhoging snelheid naar 200 mbps. De kastjes voor 4K zouden binnen 2 dagen geleverd worden, maar ook na bellen met KPN nog steeds niets ontvangen. Van verhoging van de internetsnelheid is ook niets te merken.

 

Hoe heb je je abonnement geweizigt?

Via MIJNKPN?  Kijk voor de zekerheid even of daar alles goed staat.

 

Bij verhoging naar 200/200 krijg je meestal een ander glasvezel modem (kreeg ik ook). 

Misschien krijg je de 4K decoders dan meteen van de monteur.

 

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nakijken en erop terugkomen. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @harrio, ik zie dat er al goede hulp toegesneld is in jouw topic :) Heb je de tips en opmerkingen hierboven al gezien? 

We horen graag of je er uit gekomen bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Hoi @harrio, ik zie dat er al goede hulp toegesneld is in jouw topic :) Heb je de tips en opmerkingen hierboven al gezien? 

We horen graag of je er uit gekomen bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Vandaag weer gebeld en de kastjes komen er aan, er zijn leveringsproblemen. Voor de 200mbos moest ik het modem Ca 5 min uitschakelen en dan zou het werken, MAAR HELAAS. NONO.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @harrio, ik zie dat er al goede hulp toegesneld is in jouw topic :) Heb je de tips en opmerkingen hierboven al gezien? 

We horen graag of je er uit gekomen bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Vandaag weer gebeld en de kastjes komen er aan, er zijn leveringsproblemen. Voor de 200mbos moest ik het modem Ca 5 min uitschakelen en dan zou het werken, MAAR HELAAS. NONO.

 

Welk glasvezel modem heb je?

Kan je een foto laten zien?

Hoi @harrio, ik zie dat er al goede hulp toegesneld is in jouw topic 🙂 Heb je de tips en opmerkingen hierboven al gezien? 

We horen graag of je er uit gekomen bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Vandaag weer gebeld en de kastjes komen er aan, er zijn leveringsproblemen. Voor de 200mbos moest ik het modem Ca 5 min uitschakelen en dan zou het werken, MAAR HELAAS. NONO.

 

Welk glasvezel modem heb je?

Kan je een foto laten zien?

 

Reputatie 7
Badge +20

@harrio 

Dat is de router van KPN (de Experiabox).

Hiervoor zit nog een kastje, waar de glasvezel op binnen komt.

Heb je ook een foto van het glasvezelkastje? 

 

Reputatie 7
Badge +20

@harrio 

Ik denk dat dit een goede is.

 

Probeer eens het volgende.

Haal de spanning eraf (in de volksmond stroom).

Eerst van de glasvezel modem (het witte kastje in de laatste foto). Dus stekker eruit halen en 2 minuten wachten. Daarna weer laten opstarten.

Help dat niet, haal dan de spanning (in de volksmond stroom) van de Experiabox af (zoals bij glasvezel modem beschreven).

Daarna hoop ik dat alles weer werkt.😉

 

Heb je ook al je gegevens in je profiel (je account in dit forum) al compleet ingevult?

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nameten op afstand of alles goed staat. (als niets geholpen heeft).😉

@harrio

Ik denk dat dit een goede is.

 

Probeer eens het volgende.

Haal de spanning eraf (in de volksmond stroom).

Eerst van de glasvezel modem (het witte kastje in de laatste foto). Dus stekker eruit halen en 2 minuten wachten. Daarna weer laten opstarten.

Help dat niet, haal dan de spanning (in de volksmond stroom) van de Experiabox af (zoals bij glasvezel modem beschreven).

Daarna hoop ik dat alles weer werkt.😉

 

Heb je ook al je gegevens in je profiel (je account in dit forum) al compleet ingevult?

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nameten op afstand of alles goed staat. (als niets geholpen heeft).😉

Heb bovenstaande allebei geprobeerd, maar er verandert niets. Hopenlijk kijkt Alexandra van KPN nog steeds mee.

Hoi @harrio, ik zie dat er al goede hulp toegesneld is in jouw topic :) Heb je de tips en opmerkingen hierboven al gezien? 

We horen graag of je er uit gekomen bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Vandaag weer gebeld en de kastjes komen er aan, er zijn leveringsproblemen. Voor de 200mbos moest ik het modem Ca 5 min uitschakelen en dan zou het werken, MAAR HELAAS. NONO.

Kunt u mij nog helpen met 2 4K kastjes en 200 mbps.

Hoi @harrio, ik zie dat er al goede hulp toegesneld is in jouw topic :) Heb je de tips en opmerkingen hierboven al gezien? 

We horen graag of je er uit gekomen bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Het lukt maar niet met de 4K kastjes (misschien eind vd week) maar zelfs met resetten etc. Nog steeds geen 200 mbps. Jaren geleden ging ik van 50 naar 100 mbps en toen moest een monteur hier in de wijk iets veranderen in jullie wijkwast.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @harrio, ik zie dat er al goede hulp toegesneld is in jouw topic :) Heb je de tips en opmerkingen hierboven al gezien? 

We horen graag of je er uit gekomen bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Het lukt maar niet met de 4K kastjes (misschien eind vd week) maar zelfs met resetten etc. Nog steeds geen 200 mbps. Jaren geleden ging ik van 50 naar 100 mbps en toen moest een monteur hier in de wijk iets veranderen in jullie wijkwast.

 

"Jullie” etc?

Zoals je al gemerkt hebt, helpen op een forum vooral klanten elkaar.

Als je de moderator wilt aanspreken, kan je het beste beginnen met @Alexandra 

 

Heb je je profiel in je account van dit forum al compleet ingevult?

Dan kan de moderator (medewerkere KPN) o.a. @Alexandra je snel helpen en kan ze het ook op afstand meten. 

Reputatie 7
Badge +19

@harrio Het forum werkt niet zo snel als een chat, er kan even tijd tussen zitten voordat je een nieuwe reactie in je topic krijgt. Zoals Joop hierboven ook uitlegt; ons forum is vooral voor en door klanten. Er zijn veel behulpzame gebruikers zoals @joop2011 en @JanD die anderen graag op weg helpen.

Fijn dat je gegevens in je forumprofiel staan. Ik heb ze erbij gepakt. Als ik je verbinding nakijk kom ik geen problemen of trage verbinding tegen. Kan je meer vertellen over hoe je de snelheid gemeten hebt? Vanaf wat voor apparaat en hoe was deze aangesloten? Welke andere apparatuur staat op dat moment aan? En welke snelheid meet je nu als je een speedtest doet?

Weet iemand op dit forum waar ik mijn probleem kan melden, want telefoon en Alexandra (wel goed bedoeld) helpen mij niets verder.

Reputatie 7
Badge +9

@harrio@Alexandra had in haar laatste bericht nog een aantal vragen voor je. Volgens mij wilde ze je nog steeds verder helpen. Misschien op die vragen nog even reageren. 

……

Fijn dat je gegevens in je forumprofiel staan. Ik heb ze erbij gepakt. Als ik je verbinding nakijk kom ik geen problemen of trage verbinding tegen. Kan je meer vertellen over hoe je de snelheid gemeten hebt? Vanaf wat voor apparaat en hoe was deze aangesloten? Welke andere apparatuur staat op dat moment aan? En welke snelheid meet je nu als je een speedtest doet?

 

Gegevens in privé bericht aan Alexandra gezonden

Reputatie 7
Badge +9

@harrio als @Alexandra niets voor je kan betekenen dan kan je altijd nog de klantenservice KPN bellen 0800-0402 (gratis). 
 

Kan je in je Experiabox eens kijken bij Status - Geavanceerd wat je actual en attainable rate zijn. Zie onderstaand voorbeeld. Laat even zien wat je hebt.

 

@harrio als @Alexandra niets voor je kan betekenen dan kan je altijd nog de klantenservice KPN bellen 0800-0402 (gratis). 
 

Kan je in je Experiabox eens kijken bij Status - Geavanceerd wat je actual en attainable rate zijn. Zie onderstaand voorbeeld. Laat even zien wat je hebt.

 

Het bovenstaande is voor mij acadabra. 
Ik woon in een appartement met het modem in de Metermaß in de centrale hal.

Het modus is met kabel verbonden met mijn router thuis een TP LINK Archer c1200.

met de 5ghz heb ik up en down 90 (al jaren en na de upgrade naar 200 onveranderd,)

met de 2.4 ghz haal ik op de iPad Air 2 up en down 50 maar met de iPhone 13 iets minder.

 

Dank voor hulp en interesse, maar bellen (reeds 4x) kom ik niet verder door liegen of ondeskundigheid, want ook de beloofde 4K kastjes, zijn er nog steeds niet. MOET IK AANGETEKEND KLAGEN? Maar welk adres.

Reputatie 7
Badge +24

Welke tv ontvangers heeft u nu eigenlijk? Of heeft u nog helemaal geen tv?

De tv ontvangers worden standaard niet naar u gezonden. Maar naar een PostNL pakketpunt bij u in de buurt. Daar krijgt u dan een SMS en/of email over. Kan het zijn dat u die gemist heeft?

Heeft u al een Hussel abonnement? Want voor 4K moet u een Hussel abonnement hebben. Heeft u dat?

Hoe meet u de snelheid? Meet de snelheid een bekabeld rechtstreeks op de Experiabox. Met een pc of laptop bekabeld aangesloten dus.

Reputatie 7
Badge +9

@harrio de hoogste internetsnelheid meet je op de 5 ghz band. De beste wijze is met een bedrade computer te meten. Heb je met je IPhone ook al gemeten op de 5Ghz band. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @harrio, ik zag je privéberichten. Ik begrijp dat het frustrerend is. We doen ons best om je hier te helpen.

Ik heb je verbinding al nagekeken: tussen ons netwerk en jouw modem is de verbinding goed. Dat betekent dat de snelheid tussen het modem en je apparaten omlaag gaat. Ik lees dat je snelheidstesten hebt gedaan via speedtest, maar alleen via wifi. Een snelheidstest zegt alleen iets als je dit via een internetkabel test, zoals @Hoopvol en @Nick83 hierboven ook adviseren. Alleen op die manier weet je écht hoe je snelheid is. Wifi is draadloos en daardoor heel gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Dit geeft daardoor een vertroebeld beeld van je internetsnelheid.

 

Daarnaast een andere vraag: Heb je onze Wifi Manager al gevolgd voor het verbeteren van je wifi?