Vraag

Ik wil een 5202 tv-ontvanger i.v.m. bluetooth, maar dat kan hier niet vanwege de lage internetsnelheid

  • 27 June 2022
  • 34 reacties
  • 558 keer bekeken

Wij willen graag een VIP 5202 ontvanger maar omdat 4K hier niet mogelijk is ivm te lage internet snelheid krijgen we deze niet. We willen deze ontvanger echter niet alleen voor 4K wat dus helaas niet lukt maar voor de bluetooth functie want nu moeten we het kastje onder de TV openzetten omdat we de ontvanger niet kunnen aansturen. Hoe kunnen we wel aan de ontvanger komen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Wij willen graag een VIP 5202 ontvanger maar omdat 4K hier niet mogelijk is ivm te lage internet snelheid krijgen we deze niet. We willen deze ontvanger echter niet alleen voor 4K wat dus helaas niet lukt maar voor de bluetooth functie want nu moeten we het kastje onder de TV openzetten omdat we de ontvanger niet kunnen aansturen. Hoe kunnen we wel aan de ontvanger komen?

 

Als je geen 4K gebruikt, voegt de VIP5202 niets toe, behalve bluetooth.

Welke KPN tv decoder heb je nu?

 

Voor infrarood naar je kast kan je bijvoorbeeld ook dit apparaat gebruiken. 

Je hebt er 2 nodig, dus dit is dan beter.

 

Anders moet je het 4K pakket nemen, maar dat gaat niet lukken.

Je internet snelheid moet minimaal 100Mb/s zijn dacht ik. 

Is er voor dat kleine kastje, 2260 danwel 2952 dus, echt geen ruimte OP het kastje bij de tv? De mijne staat er gewoon net achter en onder.

 

Andere mogelijkheden: als je een enigszins recente tv van Samsung, LG, Philips, Sony  of TCL hebt kun je de KPN TV app dáárin gebruiken.
Of een eigen streaming apparaat (met de KPN TV app). Deze hebben allemaal een BT ab.

Xiaomi MI als boxje of stick
Nokia 8000 Box
Chromecast V4 Google-TV (hdmi stickje met kort hdmi snoertje, voeding usb kan via tv)

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG 

Ik heb hem ook rechtsachter staan en omdat de voet van mijn tv laag is, heb ik geen verhoging nodig.

Ik denk ook dat je de 2 DVD's eronder hebt liggen om het display te zien. 

Ha ha, mis, @joop2011 😁. Die display kan me gestolen worden 😉. Mag van mij alleen in bedrijf zijn met radio. Met tv zender wat storend/afleidend vind ik.

Maar als de ab op de bank ligt werkt het zo met het Infrarood. Anders liep het net '’vast'’ tegen de tv voet. Nu kan ik de ab gewoon laten liggen met bediening.

Reputatie 7
Badge +22

 

 

@PeterG zie ik nou bij de logo van Samsung nog van dat beschermplastic zitten? 😁

Onze Samsung Frame zit strak tegen de wand gemonteerd en er hangt alleen een soundbar onder . Alle apparatuur zit gemonteerd en weggewerkt in een loze ruimte. Ik wil gewoon geen draden en kastjes zien. Vandaar dat ik deze ontvanger puur en alleen wil voor de Bluetooth functie.

Reputatie 7
Badge +24

Vandaar dat ik deze ontvanger puur en alleen wil voor de Bluetooth functie.

Het is spijtig, maar dat kan gewoon niet. KPN werkt daar niet aan mee. U zult of een ander tv meubel moeten nemen zonder deuren. Of iets moeten verzinnen met een IR extender.

Reputatie 7
Badge +20

Vandaar dat ik deze ontvanger puur en alleen wil voor de Bluetooth functie.

Het is spijtig, maar dat kan gewoon niet. KPN werkt daar niet aan mee. U zult of een ander tv meubel moeten nemen zonder deuren. Of iets moeten verzinnen met een IR extender.

 

Beste wel jammer eigenlijk.

Maar aan de andere kant, de “oude” modellen werken nog goed en is zonder om weg te gooien.

Scherp gezien @Dennis Schreve ! 🔍👁

Reputatie 7
Badge +22

 

Beste wel jammer eigenlijk.

Maar aan de andere kant, de “oude” modellen werken nog goed en is zonder om weg te gooien.

En wacht je van het milieu? Waar moeten de 2952 en de 2260 naartoe, net wat @Nick83 al zegt, KPN werkt hier niet aan mee.

Reputatie 7
Badge +22

Scherp gezien @Dennis Schreve ! 🔍👁

@PeterG moet je dat er niet af halen? Staat lelijk! 😉

Samsung,  dus heeft de KPN TV app. Kan je die gebruiken lijkt me. 

Of anders meubeltje met glazen deurtje?

Mag lekker blijven zitten, Dennis. Stoort me niet.

We zitten nu met een kapotte ontvanger welke nu vervangen wordt voor eenzelfde dus het gaat niet om weggooien want hij is al kapot! 

Reputatie 7
Badge +24

 

Beste wel jammer eigenlijk.

Maar aan de andere kant, de “oude” modellen werken nog goed en is zonder om weg te gooien.

En wacht je van het milieu? Waar moeten de 2952 en de 2260 naartoe, net wat @Nick83 al zegt, KPN werkt hier niet aan mee.

Als KPN er aan zou beginnen, tv ontvangers vanwege bluetooth omruilen, dan kost dat KPN binnen een paar maanden zo een paar 1000 ontvangers denk ik. Want iedereen wil dat wel, een nieuwe tv ontvanger.

De HD ontvangers gaan dan zo de schroothoop op. Niet goed voor het milieu natuurlijk. En het kost KPN veel geld.

Ik had er een tijd geleden nog voor willen betalen, maar dat kon niet. Nu naar naar NVIDIA-box overgestapt wil nu geen kastje van KPN meer nu ik merk hoeveel beter het kan. Snap de standpunten van KPN maar gemiste kans om een tv klant te behouden. Volgend jaar kijken wat ik doe met mijn tv abonnement.

 

Beste wel jammer eigenlijk.

Maar aan de andere kant, de “oude” modellen werken nog goed en is zonder om weg te gooien.

En wacht je van het milieu? Waar moeten de 2952 en de 2260 naartoe, net wat @Nick83 al zegt, KPN werkt hier niet aan mee.

Als KPN er aan zou beginnen, tv ontvangers vanwege bluetooth omruilen, dan kost dat KPN binnen een paar maanden zo een paar 1000 ontvangers denk ik. Want iedereen wil dat wel, een nieuwe tv ontvanger.

De HD ontvangers gaan dan zo de schroothoop op. Niet goed voor het milieu natuurlijk. En het kost KPN veel geld.

Zoals gezegd wil ik hem niet omruilen want we hebben een kapotte ontvanger en dan snap ik niet waarom KPN hier zo moeilijk over doet. Of je dan type A of type B levert maakt toch niet uit en levert wel een tevreden klant op. Zoals ook eerder gezegd willen we er ook nog voor betalen omdat we het 4k abonnement niet af kunnen sluiten. 

Als het kastje echt kapot is kan KPN een nieuwe leveren, maar dat is wel een een op een swap.Heb je dus een hmb2260 krijg je een nieuwe hmb2260 en heb je een vip2952 krijg je een nieuwe vip2952.

Alleen als je een Motorola/zxv8001 hebt krijg je bij een swap een ander type(bij een Motorola een vip2952 of hmb2260 en bij een zxv8001 de vip5202)

Reputatie 7
Badge +24

Of je dan type A of type B levert maakt toch niet uit ...

Maakt wel uit. Want van de HD ontvangers heeft KPN er voldoende op voorraad. Terwijl de voorraad 4K ontvangers soms wel eens krap is. Er is wel eens een periode geweest dat zelfs nieuwe klanten maar 1 4K ontvanger kregen. En bestaande klanten helemaal geen 4K af konden sluiten. (ook niet als ze wel voldoende snelheid op hun adres hadden)

Sowieso geldt bij voorraad ook altijd: het oude moet eerst op 😉

 

 

Sowieso geldt bij voorraad ook altijd: het oude moet eerst op 😉

Maar zolang KPN doorgaat met het refurbishen van die dingen gaan ze eigenlijk bijna nooit op😁

Ik heb al diverse (andere) opties vermeld om niet met een IR afstandsbediening te hoeven werken. 

Mij bevalt ook de KPN TV app in mijn Samsung goed. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Wiebie en welkom op het forum! Ik zie dat je al antwoord hebt gekregen op je vraag, dank voor het reageren iedereen. 💚 Ik vat alles hier kort samen voor toekomstige meelezers:

Als je ontvanger nu niet goed meer werkt kun je altijd contact met ons opnemen. Dan kunnen we een omruil aanvragen indien blijkt dat het kastje stuk is, echter kunnen we er niet voor zorgen dat een bepaald type kastje naar je toe komt. Het hangt van de voorraad af die we hebben welk model je krijgt. Mocht je een kleiner kastje willen vanwege de bluetooth functie of omdat die mooier weg te werken is, dan kun je 4K aanvragen indien je minimaal 100 Mbit/s kunt halen op je adres. Als dat niet kan (zoals bij de topicstarter) dan kun je er ook voor kiezen om de Smart TV app te gebruiken. Dit kan alleen wanneer je wel iTV in je abonnement hebt van KPN. Dus krijg je wel een kastje in huis, maar die kun je dan laten voor wat het is. 🙂 Andere alternatieven zijn: 

een eigen streaming apparaat (met de KPN TV app). Deze hebben allemaal een BT ab.

Xiaomi MI als boxje of stick
Nokia 8000 Box
Chromecast V4 Google-TV (hdmi stickje met kort hdmi snoertje, voeding usb kan via tv)

 

Reputatie 7
Badge +8

@Wiebie: Het mag eigenlijk niet en zou ook niet moeten kunnen maar het kan wel: kijk eens op Marktplaats. Daar zijn ‘bedrijfjes’ actief die gloednieuwe en niet gebruikte ontvangers verkopen. En ook niet eens heel duur.

Je kunt het altijd proberen. Wellicht lukt het je met de verkoper de afspraak te maken dat wanneer je de ontvanger niet kunt aanmelden, deze te retourneren en je geld terug te krijgen.

Niet geschoten is altijd mis…

Reputatie 7
Badge +22

@Wiebie: Het mag eigenlijk niet en zou ook niet moeten kunnen maar het kan wel: kijk eens op Marktplaats. Daar zijn ‘bedrijfjes’ actief die gloednieuwe en niet gebruikte ontvangers verkopen. En ook niet eens heel duur.

Je kunt het altijd proberen. Wellicht lukt het je met de verkoper de afspraak te maken dat wanneer je de ontvanger niet kunt aanmelden, deze te retourneren en je geld terug te krijgen.

Niet geschoten is altijd mis…

@Berteman dat gaat niet lukken, KPN gaan deze tv ontvanger(s) niet activeren als het van marktplaats komt. Want KPN registreert de tv ontvangers die ze hebben. En staat de tv ontvanger niet meer in hun systeem, dan zal het niet werken. Want een tv ontvanger moet je activeren met abonnementsnummer en pincode.

Reputatie 7
Badge +8

@Dennis Schreve:  De TV ontvanger activeert de abonnee zélf, met het eigen abonneenummer en pincode en zolang het aantal ontvangers het aantal dat binnen het TV abonnement past niet overschreden wordt, werkt die gewoon. Het kan dus werken maar garantie is er natuurlijk niet.

Wat KPN niet zal doen, is hulp bieden als er al een abonnee nummer in de ontvanger staat en daardoor niet werkt, als je verteld dat die van Marktplaats komt. Maar uit ervaring weet ik, dat er door KPN wel eens ontvangers worden uitgeleverd, die niet voldoende gereset zijn. Met één telefoontje naar de Klantenservice worden dan de abonnementsgegevens op afstand gewist.

Waar de ontvangers die op Marktplaats staan precies vandaan komen weet ik niet (al heb ik wel een vermoeden) maar kennelijk staan ze dus nog wel ‘in het systeem’ omdat ze anders niet te activeren zouden zijn en dat is dus wel het geval, of worden de ontvangers pas ‘in het systeem’ gezet, nadat deze door de abonnee is geactiveerd. Maar, hoe dan ook: ik denk dat jij net als ik, geen inzicht ‘in het systeem’ van kpn hebt, dus dit blijft gissen. 

Ik denk eerder dat er juist géén systeem is, waarin geregistreerd wordt, wat aan welke klant aan bruikleen apparatuur en met welke product nummers is geleverd. Als dat namelijk wél het geval is, kan niet teruggestuurde apparatuur op afstand onbruikbaar gemaakt en is verkopen dus zinloos omdat het dan gegarandeerd niet werkt en er kan ook gecontroleerd worden of geactiveerde producten bij het juiste klant nummer of op het juiste adres worden  geregistreerd.

KPN heeft volgens mij geen flauw idee wie welke apparatuur in huis heeft, ik krijg een Box 12 aangeboden als ik de WiFi test doe want mijn router is volgens de test verouderd, ik heb een box 12 in de doos, gebruik een eigen exemplaar.

Maar gaan we weer, en @Dennis Schreve Zal weer boos worden, je mag een tv box kopen van marktplaats, en KPN verkoopt ze zakelijk zelf ook, alleen koop wel een exemplaar die niet gebruikt is en geen klantennummer er in heeft, KPN hoeft die niet te reseten zodat je hem wel kan gaan gebruiken, ze kunnen sowieso weigeren om een niet geleverde STB te activeren, maar zo werken hun systemen niet, je kan het dus wel proberen, moet het wel kunnen op je adres, er zal er 1 meer mogelijk moeten zijn dan je nu hebt, andes krijg je de melding dat je de maximale hoeveelheid hebt bereikt.

Dus het kopen mag en kan, of het gaat werken is een gok.