Beantwoord

Ik zou graag geen tv-ontvangers meer willen hebben maar alleen internet en tv

  • 15 February 2022
  • 13 reacties
  • 238 keer bekeken

Zou graag tv ontvangen willen veranderen. 

Geen kastjes meer maar allen internet en itv. 

Kan dat 

icon

Beste antwoord door LaurensZalm 15 February 2022, 15:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Kreve0401 
Dit is niet de snelste manier en het lijkt me dat je er snel bij moet zijn.

Je kunt het snelste even gratis bellen met de KPN 0800 0402 
Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou graag tv ontvangen willen veranderen. 

Geen kastjes meer maar allen internet en itv. 

Kan dat 

Met ITV word er altijd een ontvanger meegeleverd, Uiteraard kan je ervoor kiezen deze niet te gebruiken maar de KPN ITV app te pakken en hierop in te loggen.

De reden dat er altijd een ontvanger bijkomt heeft te maken met de kwaliteit die hierop beter is en de dienst kwaliteit ( QoS ) die hierop draait, Maar je bent vrij om deze in een kast te leggen en gebruik te maken van de App die op verschillende smart TVs van na 2017 Beschikbaar is.

Zou graag tv ontvangen willen veranderen. 

Geen kastjes meer maar allen internet en itv. 

Kan dat 

Met ITV word er altijd een ontvanger meegeleverd, Uiteraard kan je ervoor kiezen deze niet te gebruiken maar de KPN ITV app te pakken en hierop in te loggen.

De reden dat er altijd een ontvanger bijkomt heeft te maken met de kwaliteit die hierop beter is en de dienst kwaliteit ( QoS ) die hierop draait, Maar je bent vrij om deze in een kast te leggen en gebruik te maken van de App die op verschillende smart TVs van na 2017 Beschikbaar is.

Oke dat is mooi.

maar als ik het tv kastje terug stuur dan gaat de huur van het kastje er ook af toch.

 

 

maar als ik het tv kastje terug stuur dan gaat de huur van het kastje er ook af toch.

 

Nee,Dat blijf je betalen.

Je moet het kastje bewaren,Die moet je bij het eindigen van het abonnement terugsturen,Anders loop je het risico op een boete:)

Reputatie 7
Badge +9

Zou graag tv ontvangen willen veranderen. 

Geen kastjes meer maar allen internet en itv. 

Kan dat 

Met ITV word er altijd een ontvanger meegeleverd, Uiteraard kan je ervoor kiezen deze niet te gebruiken maar de KPN ITV app te pakken en hierop in te loggen.

De reden dat er altijd een ontvanger bijkomt heeft te maken met de kwaliteit die hierop beter is en de dienst kwaliteit ( QoS ) die hierop draait, Maar je bent vrij om deze in een kast te leggen en gebruik te maken van de App die op verschillende smart TVs van na 2017 Beschikbaar is.

Oke dat is mooi.

maar als ik het tv kastje terug stuur dan gaat de huur van het kastje er ook af toch.

 

je huurt het kastje niet, deze krijgje in bruikleen bij de dienst, Je betaald nergens specifiek voor het kastje je betaald voor een dienst en hier zit het kastje bij.

als je deze retourneerd word de dienst hierbij beeindigd en werkt de app ook niet meer.

Net zoals je voor internet een modem krijgt om het te gebruiken maar als je een ander modem wil gebruiken dat het je evenveel kost is dit bij de dienst ITV niet anders.

 

KPN is in basis een dienst leverancier en leverd standaard spul aan om dit te kunnen gebruiken..Je kan wat anders gebruiken daar sta je vrij in alleen leverd dit geen financiële voordelen op.

maar als ik het tv kastje terug stuur dan gaat de huur van het kastje er ook af toch.

Minder dan één kastje kan niet. Er zit altijd minimaal 1-tje bij.
Met een Samsung, LG, Sony of Philips TV of een tv met Android-TV besturingssysteem allemaal niet ouder dan 2019 kun je de interne KPN iTV app gebruiken. Eventueel kun je de ontvanger in een kast zetten.

Nog even dit: het beeld via de ontvanger is áltijd beter.

app: 1080p 5 Mb/s
ontvanger: 1080i 7,2 Mb/s

Heb je glasvezel dan is het via de ontvanger(s) zelfs uitmuntend 1080i 12,5 Mb/s (eerste 10 zenders).

Reputatie 7
Badge +20

maar als ik het tv kastje terug stuur dan gaat de huur van het kastje er ook af toch.

Minder dan één kastje kan niet. Er zit altijd minimaal 1-tje bij.
Met een Samsung, LG, Sony of Philips TV of een tv met Android-TV besturingssysteem allemaal niet ouder dan 2019 kun je de interne KPN iTV app gebruiken. Eventueel kun je de ontvanger in een kast zetten.

Nog even dit: het beeld via de ontvanger is áltijd beter.

app: 1080p 5 Mb/s
ontvanger: 1080i 7,2 Mb/s

Heb je glasvezel dan is het via de ontvanger(s) zelfs uitmuntend 1080i 12,5 Mb/s (eerste 10 zenders).

 

Helemaal met je eens.

Wij kijken altijd via de KPN tv ontvanger.

 

De app is leuk als er een keur storing op de ontvanger is of zo. 

 

Alleen erg jammer dat de HD glas kanalen (originele stream) nog altijd via 661-670 te zien zijn. Wanneer zet KPN deze eindelijk eens vanaf 1 zoals meer dan 3 jaar geleden toegezegd. 

Reputatie 7
Badge +9

 

Helemaal met je eens.

Wij kijken altijd via de KPN tv ontvanger.

 

De app is leuk als er een keur storing op de ontvanger is of zo. 

 

Alleen erg jammer dat de HD glas kanalen (originele stream) nog altijd via 661-670 te zien zijn. Wanneer zet KPN deze eindelijk eens vanaf 1 zoals meer dan 3 jaar geleden toegezegd. 

Omdat dit technisch anders in elkaar zit dan bij de destijdse HD naar 1 situatie.

de SD en HD zijn 2 apparte streams.. waarbij GlasHD extra kanalen zijn, het is technisch lastig in te regelen om voor de klanten op glasvezel een ander zenderaanbod te leveren dan de mensen op koper.

destijds met HD naar 1 was het een kwestie van kanaal verplaatsen in de stream voor alle klanten, en als snelheid niet toereikend is staan ze toch al op SD stream…

maar binnen de HD stream zijn de glas kanalen extra zenders dus ze kunnen ze niet zomaar naar 1 zetten omdat er nog veel mensen op koper zitten en dit wellicht problemen gaat geven voor deze mensen..

uiteraard is het plan is niet van tafel maar de prioriteit ligt nu elders…

ze zijn wel eens in de zoveel tijd aan het testen zie nu weer NPO 1 GOS staan als test kanaal hier wat effectief de glas kanalen zijn terwijl ik op koper zit, geloof me het is een ongoing process

Reputatie 7
Badge +20

 

Helemaal met je eens.

Wij kijken altijd via de KPN tv ontvanger.

 

De app is leuk als er een keur storing op de ontvanger is of zo. 

 

Alleen erg jammer dat de HD glas kanalen (originele stream) nog altijd via 661-670 te zien zijn. Wanneer zet KPN deze eindelijk eens vanaf 1 zoals meer dan 3 jaar geleden toegezegd. 

Omdat dit technisch anders in elkaar zit dan bij de destijdse HD naar 1 situatie.

de SD en HD zijn 2 apparte streams.. waarbij GlasHD extra kanalen zijn, het is technisch lastig in te regelen om voor de klanten op glasvezel een ander zenderaanbod te leveren dan de mensen op koper.

destijds met HD naar 1 was het een kwestie van kanaal verplaatsen in de stream voor alle klanten, en als snelheid niet toereikend is staan ze toch al op SD stream…

maar binnen de HD stream zijn de glas kanalen extra zenders dus ze kunnen ze niet zomaar naar 1 zetten omdat er nog veel mensen op koper zitten en dit wellicht problemen gaat geven voor deze mensen..

uiteraard is het plan is niet van tafel maar de prioriteit ligt nu elders…

ze zijn wel eens in de zoveel tijd aan het testen zie nu weer NPO 1 GOS staan als test kanaal hier wat effectief de glas kanalen zijn terwijl ik op koper zit, geloof me het is een ongoing process

 

Dat was iets meer dan 3 jaar geleden ook al bekend.

En als de download op koper voldoende is, dan zou ik zeggen ook daar HD glas.

Ze hebben immers wel 4K en die stream is zelfs hoger.

Ik zie volledig geen probleem, wel heel erg voordelen.

Dus urgent regelen s.v.p. Vele glasvezel klanten wachten hier met smart op en je kan ook veel koper klanten blij maken.

 

Wat vind jij van dit verhaal @wjb en anderen?

Ik hoor het graag. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Joop, dit topic is niet de plek om deze discussie te voeren. Dit mag uiteraard wel in de topics waar het al uitgebreid is besproken. 

Voor de leesbaarheid en de topic starter zou ik het hier on-topic willen houden over de gestelde vraag van Kreve. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +20

Hi Joep, dit topic is niet de plek om deze discussie te voeren. Dit mag uiteraard wel in de topics waar het al uitgebreid is besproken. 

Voor de leesbaarheid en de topic starter zou ik het hier on-topic willen houden over de gestelde vraag van Kreve. :relaxed:

 

Wie is Joep?

Ik niet in ieder geval.

Terwijl ik toch de schuldige bent.

Mijn excuus hiervoor.

Groetjes,

Joop

Reputatie 7
Badge +24

Neem het me niet kwalijk, dat was een typfoutje van mij. Ik heb het aangepast. 

@Kreve0401 

Is NLZIET geen oplossing

Zie deze link 

https://www.nlziet.nl/nl/

Scheelt weer een paar euro als kpn (hussel) itv