Beantwoord

Ineens geen tv ontvangst meer. Slechte service van KPN medewerkers.

  • 19 June 2020
  • 44 reacties
  • 464 keer bekeken

Donderdag 18 juni 2020 ineens geen iTV ontvangst meer.

S’morgens 19 juni gebeld met KPN medewerkers. Eerste medewerker heeft me niet kunnen helpen en ineens is er opgehangen. Weer gebeld en idem ditto met tweede medewerker.

Ik heb nog steeds geen tv ontvangst (foutcode F143) en geen oplossing.

Wat nu KPN? Moet ik naar een ander provider?
 

Groeten,

John Blackburn

 

 

icon

Beste antwoord door John Blackburn 12 July 2020, 17:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch? Werkt internet bekabeld wel goed?

Bij de experiabox is er een DVS1200 adapter en in de huiskamer ook een DVS1200 adapter. Beide adapters en kabels zijn 2 maanden oud. Experiabox is circa 3 jaar oud.

 

 

Ik heb wel wifi.

 

Badge +19

Probeer eens te testen met een kabel ipv de dvs. Kijken  wat er gebeurt.

Hi Joep,

Hoe moet ik testen met een kabel?

De afstand van mijn tv in de huiskamer naar de experiabox in de meterkast is circa 15 meter?

Groeten,

John

Reputatie 7
Badge +24

Dan heb je dus een kabel nodig van 15 meter 😉

Ja dat snap ik Nick maar ik ben een man op leeftijd en heb niet veel verstand van kabels enzo :-)

Reputatie 7
Badge +24

En dat terwijl een kabel veel simpeler is dan een draadloze verbindingsset 😉🤸‍♂️

Mijn adapters zijn 2 maanden oud Nick en kan eigenlijk niet kapot zijn?

Hoe heet zo een kabel en waar kan ik hem kopen.

Dit is eigenlijk een gekke situatie Nick, ik betaal een flink bedrag per maand en kan geen tv kijken. Bedankt KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Mijn adapters zijn 2 maanden oud Nick en kan eigenlijk niet kapot zijn?

Hoeft ook niet kapot te zijn. Als ze kapot zouden zijn, dan krijg je nieuwe, want ze zitten nog in de garantieperiode.

Maar het is een systeem wat in sommige huizen gewoon niet werkt.

Ik weet niet of je iets weet van elektriciteit. Maar als je bijvoorbeeld 3 fasen hebt in je huis. En de ene adapter zit in een stopcontact wat aangesloten is op een andere fase dan het stopcontact van de andere adapter, dan gaat het nooit werken. Want de stopcontact hebben dan onderling geen verbinding.

Maar dit systeem heb ik al jaren zonder problemen tot 2 maanden geleden.

Reputatie 7
Badge +24

Maar dit systeem heb ik al jaren zonder problemen tot 2 maanden geleden.

En 2 maanden geleden was er iets waardoor u nieuwe gekocht heeft?

Reputatie 7
Badge +24

Hi John, welkom op het forum. 

Foutcode 143 betekent simpelweg dat er geen verbinding is tussen de ontvanger en de modem. Een kabel is inderdaad beter, maar dat is zo te lezen niet zo handig in deze situatie. Hoe brandt het lampje op die adapters, welke kleur?

Zou je ook de willen resetten? Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer. 

Hi Alex,

Ik heb nieuwe adapters ontvangen van KPN. Na een klein week tv te kunnen kijken weer de zelfde probleem, namelijk beide adapter lampjes branden rood. Ik heb jouw instructies gevolgd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Blijkbaar heeft de KPN een kwaliteits probleem.

Ik word er wel moe van en misschien moet ik toch wel overstappen naar een andere provider.

Groeten,

John

 

Hi Alex,

Is er gisteravond rond 23.15 - 00.30 bij KPN een storing geweest?

Is de verbinding tussen de 2 DVS 1200 adapters dmv radiogolven?

John

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi John, het probleem wat jij ervaart ligt niet aan het signaal van KPN zelf, maar aan de verbinding tussen de 2 adapters. Dat geeft het rode lampje ook aan. Het signaal gaat niet via radiogolven maar wordt doorgegeven via je elektriciteitsnetwerk. Daarom is het van belang dat de adapters niet in een verlengsnoer zitten maar rechtstreeks in een stopcontact. Je kunt ook een ander stopcontact proberen indien mogelijk. Storingen kunnen ook voortkomen uit andere apparaten. Met kerst bijvoorbeeld zie we vaker problemen door de knipperende kerstlampjes, om maar wat te noemen. 

Bedankt Alex voor de snelle en duidelijk verhaal.

Gisteren had ik ineens weer tv en vanavond om 23.00 uur niet meer. Ik heb geen andere stopcontact vlakbij mijn tv. Wat nu?

Mijn kpn ethernetkabel kabel is alleen 1 a 2 meter lang.

Groeten,

John

Waarschijnlijk heb je andere apparaten in huis die de werking van je adapters af en toe verstoren. Trek maar eens stekkers uit het stopcontact totdat de storing verdwijnt.

Je kunt ook een boze buurman hebben die geen kortegolf radioontvangst meer heeft door jouw adapters. Die zou kunnen besluiten jou met een fiks zendvermogen van een amateurzender terug te storen op jouw elektriciteitsnet. Opdat je stopt met het gebruik van deze adapters. Het elektriciteitsnet is een open bedrading en is dus ongeschikt voor hoogfrequente signaaloverdracht.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt ook nog de Devolo Cockpit software proberen om de adapters te koppelen, deze vind je hier. Andere opties kan ik niet zo snel bedenken, ik kan je wel een langere kabel sturen mocht dat nodig zijn. Maar probeert eerst de software uit. 

Heb nog steeds s’avonds laat na de hele avond tv kijken problemen.

Ineens geen tv en de adapters rood. Heel vreemd na heleboel jaren geen problemen met mijn kpn tv ontvangst.

Groetjes,

John B

Hi Alex,

Kan je mij een lange kabel, circa 10 meter, opsturen?

Alvast bedankt,

John B

Reputatie 7
Badge +24

Hi Alex,

Kan je mij een lange kabel, circa 10 meter, opsturen?

Alvast bedankt,

John B

Doe ik graag.  Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?