Vraag

interactieve tv klacht. Software update

  • 16 October 2020
  • 26 reacties
  • 594 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Software update Interactieve TV.

Ik wacht al meer dan een uur maar hij blijft draaien en er gebeurd niets Help

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cristien, lastig!

Ik zou het kastje stroomloos maken (stekker er 30 seconden uit en er weer in) en dan zonder menu updaten;

 

Hieronder vind je de reset stappen:

 

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar of maak even stroomloos en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger weer aan
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger en kies de frisse start/fabrieksreset

Laat het proces rustig doorlopen. ☕️

@Anneke-Anna Al drie keer gedaan. Hij blijft updaten maar aan het eind blijft hij steken. 
 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneke-Anna Al drie keer gedaan. Hij blijft updaten maar aan het eind blijft hij steken. 
 

 


Balen!

Vul anders je profiel verder in (privé is alleen voor voor de moderators zichtbaar) zodat KPN je beter kan helpen. Succes!

Dank je, ik ga zo even verder heb er voor nu  genoeg van. 
Als ik straks boven ook een update krijg sla ik even over. 🕵️‍♂️ Fijne avond

Reputatie 7
Badge +10

Dank je, ik ga zo even verder heb er voor nu  genoeg van. 
Als ik straks boven ook een update krijg sla ik even over. 🕵️‍♂️ Fijne avond

Fijne avond ☕️

Lekker dan, het ging boven dus ook mis.

Gaat dat bij iedereen zo? Ben er niet blij mee. Alles doet het nu weer maar hopelijk niet al te veel updates?

Ben er uren mee bezig geweest, kon het boven niet overslaan of stoppen. 
Na  downloaden bleef de update telkens hangen. 
 

Reputatie 7
Badge +10

Er is wel veel ‘gedoe’ met de ontvangers na de nieuwe firmware.

Overal op het forum verspreid met klachten.

Welke ontvangers heb je? 

Hier een paar centrale topics, mocht je ze nog niet gezien hebben linkje en  linkje

 

Goedemorgen @Anneke-Anna  De laatste nieuwe, Arris,

ben nog maar twee maanden bij de KPN. Ik kom van Ziggo en ben daar na 20 jaar weggegaan wegens als die prut storingen, maar eerlijk gezegd ben ik hier ook niet blij mee! Hopelijk krijgen wij niet elke maand een update want dan ben ik snel weer weg. 🙄😂

Reputatie 7
Badge +10

Mogge (kan nog net een half uur :wink: )

Oh ja...Ziggo (@home), horror stories kan ik er over vertellen, maar dan ben ik volgend jaar nog bezig :grin: 

KPN is zeker wel beter geweest, behalve ‘nu’ dan.…

Maar heb je de kleine 4K kastjes? Deze werken normaal wel goed met de nieuwe firmware.
Ik heb hier ook een Arris 5202 en hier alles bekabeld en direct op de experiabox aangesloten en een 100/100 up&down. 

Welke snelheid heb je dan van je internet abo? De rest werkt wel goed?

Heb je ook super wifi’s?

@Anneke-Anna Geen super WiFi, Boven is het af en toe net een wip wap. Blijf de test uitvoeren dat heb ik allang opgegeven. Ja kon die wifi versterkers kopen 😳 Dikke doei zeg was nog geen dag klant toen ze #100 vroegen voor die versterkers.

ja ik heb dat kleine 4 g kastje, en dat werkt prima maar bij software updaten had dat kastje geen zin in🤷‍♀️😂 50/50 glas maar dat is meestal beneden meer 80/60 soms minder, ben daar wel tevreden over. 
Ach in aug mag ik weer overstappen 🙈😂

Berichten die ik al heb gelezen blijven ook staan als nieuw bericht.

zou fijn als iemand dit oplost 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cristien! Excuus voor mijn late reactie, door drukte heb ik helaas niet eerder op jouw topic kunnen reageren. Zoals @Anneke-Anna al aangeeft zijn er inderdaad wat problemen met Interactieve TV waardoor het niet werkt zoals het zou moeten. :sweat:  De ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte en werken ontzettend hard om dit zo gauw mogelijk te verhelpen. Nu begrijp ik uit jouw berichten dat de problemen die bij jou speelden gelukkig opgelost zijn. :relaxed:  Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten.

@Jose_  ze zijn redelijk opgelost maar berichten blijven staan als ongelezen. 
Hopelijk is er niet elke maand een update want dit was een beetje “drama” doordat de updates bleven hangen en hangen en hangen,

Dank voor reactie en sterkte met de iPhone 12 onderwerpen Fijn weekend🙏👍🏻

En weer blijft de update hangen het schiet zo echt niet op bah! 
En dit was een maand terug ook al het geval. Ben Er wel helemaal klaar mee nu.

Nu al drie keer opnieuw en telkens blijft aan het eind de software update hangen. 

Waardeloos ben nu al uren bezig en niemand helpt. Hij blijft draaien en downloaden maar aan het eind blijft hij hangen. uitzetten enz. Helpt niet het ding begint steeds weer opnieuw en opnieuw en opnieuw en geen moderators die hier reageert

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cristien,

Wat vervelend dat de tv-ontvanger blijft hangen tijdens de software update. Ervaar je hier op het moment nog steeds problemen mee? Wat zou kunnen helpen is om de volgende stappen te doorlopen:

1 - Maak de tv-ontvanger stroomloos
2 - Maak de Experia Box stroomloos
3 - Maak het glasvezelkastje stroomloos
4 - Wacht 1 minuut
5 - Sluit het glasvezelkastje weer aan op het stroom en wacht tot deze helemaal is opgestart
6 - Sluit de Experia Box weer aan op het stroom en wacht ook tot het modem weer is opgestart
7 - Sluit als laatste de tv-ontvanger weer aan op het stroom

Werkt het daarna weer? Ik ben heel benieuwd!

Op het forum helpt iedereen elkaar. Als de community jouw topic voorbij ziet komen en ze weten hoe ze jou kunnen helpen, zullen ze op je vraag reageren. Is dat niet het geval, dan zal één van mijn collega's (de moderators) op jouw topic reageren. Wil je sneller contact, wat ik begrijp in dit soort situaties, dan kun je het beste even met ons bellen via 0800 0402 of een chat starten via de servicepagina van onze site. Als je klikt op de tegel ‘Televisie / Digitenne’ en vervolgens klikt op de onderste optie ‘Ik heb een andere vraag of wil graag contact’, dan kom je op een pagina waar je een chat kunt starten als je een stukje naar beneden scrolt.

Beste @Jose_  ik weet hoe het werkt in dit forum, maar uiteindelijk heb je toch sneller hulp van een moderator nodig. Een maand terug  werd er door jou gezegd dat KPN er van wist en het opgelost zou worden. Er is niets opgelost want ik heb nu WEER het zelfde probleem.  Wanneer wordt het dan echt opgelost? 

 

Werkt dus niet. Beneden naar uren opgelost en nu zelfde probleem boven. Blijft dit zo doorgaan? Dit is al de tweede x in korte tijd dat ik op twee tv’s van verschillende merken dit probleem heb als jullie software updaten. De updates blijven hangen en je kan geen kant uit.  En moet telkens en telkens opnieuw beginnen. 

lossen jullie dit nog op anders wil ik graag weg bij KPN want dit is te waardeloos.

Is dat telefoonnummer 24 uur bereikbaar? Want nu zit het dus weer vast. 
je hebt angst om de tv aan te zetten. Ik moet nu dus de stroom gaan los halen beneden in de hoop dat het boven werkt. 
Zo ga ik niet door met de KPN 

nu dus na alles van de stroom enz. Weer opnieuw beginnen 

Hoe gaan jullie (KPN) dit voor eens en altijd oplossen?

Staat nu dat het downloaden van de software niet lukt en hopla het feest begint weer opnieuw 🤬

Weer naar beneden, weer alles uit. Weer naar boven en hoera raad eens….. Het heeft NIET geholpen,. Jullie verkondige dezelfde verhaaltjes als Ziggo. En net als daar deugt het bij KPN dus ook niet. 
 

Ps. Die chat starten is al net zo’n drama. Kom op zeg nemen jullie je klanten niet serieus?

daar zit ik dan zonder TV. Al tigtal keer stroom af en aan. Beneden en boven (met een gebroken knie de trap af zien te komen) en resultaat NUL 

En het downloaden begint weer opnieuw. Het circus met de naam KPN 🤬😩

Hoi @Cristien! Excuus voor mijn late reactie, door drukte heb ik helaas niet eerder op jouw topic kunnen reageren. Zoals @Anneke-Anna al aangeeft zijn er inderdaad wat problemen met Interactieve TV waardoor het niet werkt zoals het zou moeten. :sweat:  De ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte en werken ontzettend hard om dit zo gauw mogelijk te verhelpen. Nu begrijp ik uit jouw berichten dat de problemen die bij jou speelden gelukkig opgelost zijn. :relaxed:  Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten.

Hoe hard werken ze dan aan dit probleem. Na 27 dagen nog steeds hetzelfde probleem.”! 
Ik betaal elke maand wel netjes, het lukt niet. Wat te doen nu. Ik wil niet bumpen maar dit is schandalig.

 

50 min bezig geweest. Eindelijk doet alles het weer.

KPN hoe gaan jullie dit voorgoed oplossen? Bij elke update heb ik dit probleem. Kan ik ergens die updates uitzetten tot ik kan overstappen naar een andere provider?  Ben nu twee en halve maand bij jullie maar dit is te veel gedoe telkens @Jose_ 

 

Hallo hallo! Weet de #KPN van dit probleem en lossen ze het nu snel op?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cristien,

Er is helaas nog niet bekend wanneer de problemen met Interactieve TV in zijn totaal opgelost zullen zijn. Het is helaas erg gecompliceerd waardoor de tv-ontwikkelaars hier nog steeds hard aan werken en veel onderzoek doen om de problemen te verhelpen. Updates hierover worden gegeven in de daarvoor bestemde topics: het nieuwe tv menu en spontaan herstartende tv-ontvangers

Het is niet mogelijk om de updates van de tv-ontvangers tegen te houden. De updates worden in principe in de nacht uitgevoerd zodat de kans het kleinste is dat je er hinder van ondervind. Uit je bericht begrijp ik dat het inmiddels is opgelost en hoop dan ook dat dit zo zal blijven. Mijn excuses voor het ongemak! 

Hallo @Jose_  Je zegt het wordt in de nacht gedaan (updates.) het probleem is dat ze blijven hangen. Bij het aanzetten van de TVs ben ik dus uren bezig met wachten, opnieuw beginnen, modem uit en aan enz. Enz. Dit is toch stijlloos.  Dat het probleem was opgelost was geen verdiensten van de KPN.maar van mij met veel gevloek gestress en met een gebroken knie de trap af en op strompelen keer op keer

Bij elke update hetzelfde probleem. Lijkt mij normaal dat de technische dienst dan stopt met de updates tot ze dit probleem kunnen oplossen.

Dit is geen ongemak dit is pure ellende.
Het zou fijner zijn als ik een duidelijke antwoord kreeg inplaats van deze standaard antwoorden wat je al eerder gaf.
 

Kan  andere TV boxen (ik heb er 2 en  ook 2x problemen) dit oplossen? 

Kan ik een seintje krijgen bij de volgende update?
 

Vooral boven is dit probleem een Drama! 
TV kijken op mijn iPad zou een idee zijn als ik boven beter WiFi zou hebben dus dat valt ook al af.

bovendien betaal ik voort een deugdelijk product wat bij updates pas werkt na uren gedonder.

 

@Jose_ en dan nog dit kan ik 24 bellen of is er in de avond niemand aanwezig?

 

Op Twitter komen ze dus ook met verhaaltjes over opstarten, resetten, kabels enz. Die standaard teksten die ik na jaren ziggo ondertussen ook wel kan dromen. Het antwoord is eigenlijk veel eenvoudiger “zoek het lekker zelf uit” want wij weten ook niet waarom onze TV boxen bij elke update blijven hangen. 

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Cristien,

Er zijn op dit moment juist veel updates om de lopende problemen met de software te verhelpen (zoals problemen met het nieuwe tv-menu en herstartende tv-ontvangers). Het is helaas niet mogelijk om je een seintje te geven voordat zo'n update op de tv-ontvanger wordt uitgevoerd. Deze worden namelijk random uitgerold en  ik heb daarom geen inzicht in wanneer deze bij jou gedaan worden.

Het probleem dat jij beschrijft - dat de update blijft hangen - is niet een algemeen probleem, maar alleen bij jou specifiek een probleem. Om deze reden worden de updates niet stopgezet. Als het probleem bij een grote groep klanten zou spelen, dan zou dat uiteraard overwogen worden. Ik zou graag vanuit hier een aantal metingen willen doen, waaronder een meting waar ik jouw toestemming voor nodig heb: een netwerkmapmeting. Met deze meting kan ik zien welke apparatuur allemaal is verbonden met je modem. Vind je het goed dat ik deze meting uitvoer? Dan kan ik je verder helpen.

We zijn elke dag tussen 8.00 - 22.00 uur gratis bereikbaar op het nummer 0800 0402.