Beantwoord

iPad iTV app ineens ondertitels

  • 18 January 2020
  • 87 reacties
  • 5860 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

87 reacties

Hier zelfde probleem. Opgelost door de echt niet ingeschakelde Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS aan te zetten en dan weer uit te zetten. Vreemd, maar dank.

Zouden degenen die dit nog niet gecontroleerd hebben willen kijken of het helpt om via Instellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS uitstaat.

 

Als het aanstaat, zet het uit. 

Als het al uitstaat, en je ziet nog wel ondertitels, laat het hier weten.

Bij mij staat het ook uit, maar nog steeds ondertitels op mijn ipad pro

Reputatie 7
Badge +17

@Theo5120 Bedankt voor je reactie en balen dat het nog niet is opgelost voor jou. Zou je zoals Japio aangeeft, ODS eens willen inschakelen en vervolgens weer uitschakelen? Misschien is dit ook de oplossing voor jou. Erik is er morgen weer, hopelijk is er dan meer nieuws over dit bizarre probleem. :wink:

Ik heb hetzelfde probleem. Ondertiteling staat uit en ook na resetten iPad blijft dit probleem.

Het is direct na de laatste update ontstaan.

Bij de Kpn hebben ze niet veel kennis van iPads is mijn ervaring. 

Updates zijn om blunders weg te werken of in dit geval om de boel aardig te ontregelen.

Nu maar weer wachten totdat er een slimmerik de boel weer terug update. Het was goed en is nu niet goed.

Hoogst irritant en geeft zeker niet het gevoel dat de boel getest wordt voordat die rot updates uitgevoerd worden.

Bij mij was het weg nadat ik de home en uitknop tegelijk indrukte tot apple logo verschijnt.

Erg blij dat het opgelost is. 

Bij mij was het weg nadat ik de home en uitknop tegelijk indrukte tot apple logo verschijnt.

Erg blij dat het opgelost is. 

Reputatie 7

Yes, dank voor de terugkoppeling Theo! :)

Ik heb hetzelfde probleem als gebruiker 'Unindicted conspirator' eerder beschreef:

bbc one heeft sinds 10 dagen ineens ondertitels (en wel in het engels). Deze ondertitels beslaan het gehele scherm en ook nog van verschillende programma's.

Bbc two geeft een zwart scherm. 

KPN app werkte tot dan prima en zonder enig probleem

Deze gehele thread gevolgd en alle suggesties, voorgestelde acties uit de thread en settings van iPad meervoudig gecontroleerd. Helaas geen verbetering.

Gebruikte iPad: iPadOS 10.3.3

IPad met iPadOS 13.3.1 heeft geen issues.

Hebben jullie een update hiervoor?

Reputatie 7

Dank voor je uitgebreide post, @HT148. Ik heb je bevindingen meteen doorgezet. Zodra ik terugkoppeling krijg, laat ik het je weten.  

Sinds de KPN app update naar versie 6.5.8 zijn de issues van bbc one en bbc two verholpen. Blij dat deze 2 zenders weer gewoon zijn te bekijken.

Reputatie 7

Dank voor de terugkoppeling, @HT148! Heel fijn dat met de nieuwe update BBC one en two weer functioneert, zonder ondertiteling! :) 

Ik had hetzelfde probleem als ik via AirPlay via mijn Apple TV op de tv wilde kijken. 
na veel zoeken kwam ik erachter dat onder audio ik de ondertiteling op Nederlands had staan dit op uit gezet en probleem was over. 
ik vermoed dat je de instelling op je telefoon accessibility en audio descriptions uit moet zetten. 

Reputatie 7

Hallo @Kev-out, bedankt voor het delen van je ervaring. Goede tip voor anderen die ook dit probleem ervaren! :)